M31 big time

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M31 big time

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af johnni. This post has been viewed 334 timesgade. This post has been viewed 334 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Dette billede af M31 fandt jeg i skufferne, men jeg aner ikke hvem der har taget det:

outlook2008-12-14 13:10:31

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

k_holst
      Deltager
        • Nova

Det er sku flot det der! Super billedeThumbs%20Up

Jeg kan rigtig godt lide de røde, violette og blå områder i den ydre del.

Har du nogen data på billedet?

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Jeg ville ønske at jeg havde, men jeg har intet ud over billedet. Der er vist et eller andet program som kan tage exif data fra billedet, men da kun hvis de er gemt med.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

hoest
          Deltager
            • Nova

For h…… hvor det godt taget er det mon noget Hub.Clap
            Bare jeg havde sådan en skuffe

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Tony Hallas

155mm f/7 Astro Physics EDF apochromat.

Billedet er taget med en Fuji 400 film og digitalt behandlet for at fjerne et satellitspor tværs over billedet. Der er stadig en lille rest til overs helt over i venstre side, ca midt på billedet. Derfor kunne jeg kende det. Billedet er ret gammelt, helt tilbage fra midten af 1990’erne.

CS! Thomas, Bornholm

Hey, hvem sagde “klæbehjerne”?????

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Mange tak for det. Tak skæbne, ja, du må da ha en klæbehjerne. Er der så andre gode fotos du lige kan trylle frem fra “harddisken”? LOL

Hilsen Leif,

motomandk
                  • Main Sequence

Jeg vil tillade mig – med risiko for at få skyld for at reklamere – at vise dette billede taget fra Tjekkiet med et Qcam8:

Fuld størrelse:
                  http://foto.astronomy.cz/AstroForum/M31_4.jpg
                  Fotograf hjemmeside:
                  http://foto.astronomy.cz/

Billedeinfo:
                  Image is mosaic of two APS-C fileds oriented vertically. Taken with
                  homemade N185/610 corrected with Televue Paracorr. Guided with Borg
                  77ED and TVGuider, EQ6 mount used. Total exposure time was 205 minutes
                  (10x10min x 2 fields and 5x1min for core. Gain 53, Offset 110.

Processing:
                  standard, as usually. Acquistion, Bias, Flat, Hotpixel map and Debayer
                  in MaxIm DL. Registration and averaging of frames in Registar. Final
                  processing (2 fields blending through mask, Background neutralization,
                  gamma (curves), and color saturation 200%. Overexposed core apended
                  from short-expsure image.

At et color billede lykkes så godt må tilskrives, at det er taget oppe i de lokale bjerge! = dejligt mørke.

/Henrik (H)

motomanDK2008-12-14 09:56:13

hoest
                  Deltager
                    • Nova

Hej Henrik
                    Selvom det måske er reklame så er det dæleme godt taget jeg kan godt se at jeg skal arbejde meget med mine expotider de skal i hvert fald være længereClap

johnni.gade
                      • Giant

wow. Sikke farver.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'M31 big time' er lukket for nye svar.