M31

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af hoest. This post has been viewed 87 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

gais
      • Main Sequence

Stor bild här (klicka igen på bilden för max upplösning)

Objekt: M31 Andromeda

Exponering: L10x5m RGB 7*2,5m

Fotograf: Mattias Klasson

Kommentar: Skulle testa min nya LodeStar guider. Den funkade, men jag tycker inte den är speciellt ljusstark, min gamla Orion deep space imager hittar massor av fler stjärnor = Jag måste göra nått fel, eller så är kameran kass.

Bilden tog jag mest för att jag var tvungen att testa guidern på nått. Jag sket i flats, vilken var synd då detta kunde blivit en riktigt bra bild.

Sen fick jag nått klabb med tiff filen (fixar jag senare), men jag testade och köra lite deconvolve på jpg,en, då ser man hur mycket mer det finns att plocka ut.

Konklusion: Det blev en helt OK bild vilket inte var målet med kvällen, guidern vet jag inte mycket mer om….

Kommentarer?

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Puha, sikken en opløsning, tager helt pusten fra mig når jeg tænker på hvad min Atik16Hr kan levere…

Flot gennemført billede.

gais
          • Main Sequence

Man tackar – blev själv lite förvånad då det bara var en test av en guider. Inga darks eller flats och relative kort exponering.

hoest
          Deltager
            • Nova

Hej Mattias
            Det er godt nok en flot M31 Big%20smile man bliver i godt humør af og se på den ,men hvor lang en brændvide har du brugt jeg går ud fra at du har brugt din WO110 til den

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'M31' er lukket for nye svar.