M31

• Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 505 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

petrus
      • Main Sequence

Hejsa

6x10min med Canon 400D på M31 ,dug stoppede legen ,WO80FDhttp://i85.photobucket.com/albums/k75/solskindsky/farve-m31-jpg.jpg?t=1224929167

petrus2008-10-25 12:11:20

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Petrus,

Det ser jo ganske godt ud Thumbs%20Up Midten virker dog en anelse overbelyst.

hoest
        Deltager
          • Nova

Hej Petrus
          Kanon billedeClap
          Og til Jeppe.nu spørger jeg nok dumt du skriver at det er en anelse overbelyst hvis det ser sådan ud i “virkeligheden” er det vel ikke overbelyst???

petrus
            • Main Sequence

Hej

Tak for de pæne ord,cam var på iso1600,skal prøve med iso800 eller lidt kortere ekspo.

Som Henning skriver, er mange astrofoto jo behandlet med fotografens smag.

petrus2008-10-25 17:35:51

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Peder – Du skal bare tage nogle korte også som du så bare blander ind i midten, så bliver det et perfekt billede. Som det er nu er det jo kanon godt, men kunne blive helt perfekt med en opløst kerne.

jeppe
              Deltager
                • Super Giant

Hej Henning,

Næh, når det ser sådan ud i “virkeligheden”, er det vel ikke overbelyst Ermm

nhaagh
                Deltager
                  • Super Giant

Hej Peder

Rigtigt flot billede.

Med de lange eksponeringstider du har brugt tror jeg du vil kunne få gavn af en lavere ISO settting. Angående farverne synes jeg der mangler lidt mere gul/rød hvilket er samme problem jeg oplver med mit EOS350D (viste et billede af M33 i en tidligere tråd). Hvordan har du farvekonverteret billedet ?

Mvh Niels

henrik
                  Deltager
                    • Nova

Hej Petrus

Flot billede

Der er en smule koma i hjørnerne, selvom det ikke er nok til at skæmme billedet. EN koma-korrektor kunne klare det. WO’s egne flattene/reducers er vist ikke sådan rigtigt gode, men der findes nogle mere genereiske flatteners fra WO/TMB, TS og Televue, som jeg ville anbefale

Det kan næsten ikke lade sig gøre at få både dele med uden at brænde kernen lidt igennem; Ellers skal du sandwiche nogle korte eksponeringer med nogle (flere) lange eksponeringer.

Mvh Henrik

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Hej Peder,

Det er et rigtig flot billede du har lavet der. Jeg er jo en prins pillefinger, så jeg prøvede lige at give det en gang Gradient Xterminator og lidt curves. Håber ikke du har noget imod det.

petrus
                        • Main Sequence

Hejsa

Tak skal i have,Ja nu har en prof Wink ved billedet,det ser godt ud Jesper,jeg fik den ikke centreret i midten,så den kan blive bedre med hensyn til coma,jeg har kun justeret lidt i levels.Foto er et crop fra højre side .Jeg tog et test foto uden WO type1flatdimsen i går, den er faktisk bedre uden,men det er jo nok den rigtige afstand til chip der skal til.Her er test uden flattern ,kun 2 frames af 6min

petrus2008-10-27 12:34:01

petrus
                          • Main Sequence

petrus
                            • Main Sequence

NHaagh wrote: Hej Peder

Rigtigt flot billede.

Med de lange eksponeringstider du har brugt tror jeg du vil kunne få gavn af en lavere ISO settting. Angående farverne synes jeg der mangler lidt mere gul/rød hvilket er samme problem jeg oplver med mit EOS350D (viste et billede af M33 i en tidligere tråd). Hvordan har du farvekonverteret billedet ?

Mvh Niels

Hej Niels

Jeg har brugt canons program der er med til cam,det conveter fra raw til tifcolor,den kan sagtens blive mere rød og grøn.Ja jeg tror også iso800 vil være optimal så et par timer med forskellige ekspotider.

petrus2008-10-27 12:55:02

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Fås den flattener også til en WO 66mm? syntes ikke lige jeg kunne se det i sct gevind størrelse.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'M31' er lukket for nye svar.