M2

• Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af johnni. This post has been viewed 207 timesgade. This post has been viewed 207 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Det er ved at blive mørkt Smile og på den lille tur rundt på himlen som tiden tillader (ferien er slut) fik jeg set kuglehoben M2, Det er et flot syn der ikke kraver det store instrument. Det

er også et opject der kan “tåle” forstørelse, men den kraftige vind her i jægerspris ødelage seeing så 15mm (40x) var at foretrække ville ellers gerne have brugt 6mm (110x) begge S.W. widefield…. Men det må blive en mere stille aften.

johnni.gade
        • Giant

hvor er M2 nu? Kunne være man skulle fange den visuelt.

palle.b.
        Deltager
          • Nova

Den finder du i vandmanden er godt fri af horisonten ved 23:00 tiden – håber vinden falder lidt til ro, for så vil jeg ud og gense Wink

johnni.gade
            • Giant

Jamen kunne da være vi skulle ud og kigge! 🙂

palle.b.
            Deltager
              • Nova

Jep Hvis det er klart Wink

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Det har været klart et par nætter Smile og igår besøgte jeg igen M2……

den var ikke det samme flotte syn som sidst, pga. Bad seeing der lavt over bygninger osv.

men stadigt gansge fin. på trods af den stigene måne var Andromoda GLX også en der fangede – tror der gik 40 min før jeg lige brugte lidt tid på Citizen Science! og epsilon aurigae. Er jeg den eneste i DK der leger med ? Embarrassed

johnni.gade
                  • Giant

Palle B. wrote: Jep Hvis det er klart Wink

Der var super seeing i går! Jeg kom desværre ikke ud.
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'M2' er lukket for nye svar.