M13

• Dette emne har 97 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 9 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 2830 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 98 i alt)
  • Forfatter

paul
      • Nova

@ Jesper, tak for link med resultatet er desværre det samme.

@ Morten, naaaa, tekst filen er relativt lille så det er en tekstfil der ikke indeholder de data fit filen indeholder.

Derudover kan jeg godt gemme den så den hedder fit eller fits, men det er stadig et tekst dokument.

Hmmmm. Hvis nogen kan lave en zip fil af den grønne og røde serie burde jeg kunne hente den.

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Paul wrote: @ Jesper, tak for link med resultatet er desværre det samme.

Også hvis du højreklikker og vælger gem destination som ??
        Hmm jeg laver lige en zip.

edbbob
        Deltager
          • Super Nova

@Paul

Here u go 🙂 ZIP FIL DROPBOX LINK <<<

EDBBOB2013-05-09 13:08:44

paul
            • Nova

Yep! uanset hvordan jeg henter dem giver det samme resultat.

Når jeg kan hente de to første og når i andre kan hente alle fire burde jeg også kunne hente de to sidste uden at skulle benytte alternative download metoder.

Der må altså være en snack i mit system, men det er jo Bill der har programmeret, så ikke utænkeligt der er en krølle han ikke har fået rettet ud.

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Jeg havde det samme problem med R og G og har i øvrigt oplevet det flere gange før på forum når links bare bliver vist som tekst. Jeg laver bare en htm med linkene, så virker ‘gem som’ for mig.

edbbob
              Deltager
                • Super Nova

@Paul

Jeg kunne ikke hente de to filer i Safari på Steve’s maskine, men det virkede i Chrome, hvis jeg omdøbte bagefter. Jeg har set det adskillige gange her på forum, så mon ikke bug’en, i virkeligheden, ligger her?

Fik du den sidste zip?

paul
                  • Nova

Tak for zip Morten, det var hurtigt, du må have fiber :-).

Zip filen er i hus nu, så det virkede 🙂 min browser må bare have set sig sur på de to fit filer.

paul
                    • Nova

Hej Jesper og Morten.

Jeg har også oplevet det før, men vil dog netop mene at et link man ikke kan klikke på fordi det er i ren tekst er den mest fejlfrie metode, når denne kopieres over i et nyt vindue burde linket vel være uafhængigt af dette forum.

Who knows.?

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

Jeg har 100 Mb begge veje Kan stadig huske når man downloadede dirty gifs med et akustisk modem…

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

@Jesper

Hvis du er rigtigt sej, laver du en version med en kombi af dine egne og Morten’s data. Det må kunne blive en temmelig heftig M13!

paul
                          • Nova

100M, sådan, da jeg i tidernes morgen opgraderede til et USrobotic 28.8 kbit modem før internettet som vi kender det idag var opfundet var vi alle sikre på at det ikke blev meget hurtigere….men det gjorde det samtidig er vi nu også sluppet for at ringe op til normal telefontakst…jooo det var dyrt og langsomt den gang.Paul2013-05-09 13:16:47

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

EDBBOB wrote: @Jesper

Hvis du er rigtigt sej, laver du en version med en kombi af dine egne og Morten’s data. Det må kunne blive en temmelig heftig M13!

Kunne være sjovt, hvis Morten synes om ideen.

morten
                            Deltager
                              • Super Nova

Beklager at linkene ikke virker. Her er et skydrive link

https://skydrive.live.com/?cid=687503daa3c7f3a5&id=687503DAA3C7F3A5%21106&authkey=!ACuKGudfpClPp_4

Jesper, grunden til at jeg brød ind i din tråd med et billede, er for det første at jeg er rimeligt sikker på at du ville synes det var OK og dernæst et forsøg på at få at vide hvordan du får de lækre røde farver på kæmpestjernerne.

Mht et kombineret billede, så er min opløsning nok dårligere end din, men hvis mine data kan bruges uden at forurene dit billede, så vil det da være fantastisk.

OMT-1 du bruger en baader flat field corrector. Jeg troede at det design din fine refraktor bruger var tilstrækkeligt til et meget flat felt?

OMT-2 Er det korrekt forstået, at din pixelopl er 1,42. Med den pixelopløsning skulle du kun kunne opløse ca 2.8 buesekunder. Det ser ud som om du har bedre opløsning end det. FFC’en har da ingen barlow??

Under alle omstændigheder er det et helt fantastisk billede af M13 du har lavet, og jeg har brugt lang tid på at nyde at se på det (og frustreres lidt over at jeg ikke selv kan komme i nærheden af den suveræne behandling).

OMT-3 med diskussionen om FWHM kunne du måske overtales til at poste et link til en (god) kalibreret frame (ja jeg ved godt at din chip ikke behøver så meget kalibrering, men bare for at få os andre til at have det lidt bedre, så post en der er kalibreret )

paul
                                • Nova

Håber det er ok vi leger med dine data Morten, man kan jo lave mange forskellige versioner fra power til neutrale versioner, men her en delikat version der fremhæver dine sublime data og myriaderne af fine små stjerner i centrum.

Update: ver. 2 og 3 tilføjet.

Paul2013-05-09 19:31:37

Mads
                                Deltager
                                  • Giant

Hej Jesper

Rigtig flot M13 , med super flot opløsning Smile )

Morten: meget flot data som vanen må det vist være, må indrømme at når man sidder med den kvalitet bliver der kortere vej til lommerne, selvom jeg nok havde regnet med DSLR nogle år endnu.
                                  Men jeg har forsøgt at give dine data en tur igennem vrideren ,regner med at det er ok når de bliver lagt ud )

http://dl.dropboxusercontent.com/u/29287050/Morten_M13_ver3.jpg

De bedste hilsner

Mads

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 98 i alt)
                                • Emnet 'M13' er lukket for nye svar.