M106 tæt på Kbh

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M106 tæt på Kbh

• Dette emne har 22 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 331 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Hej Tommy.

Det er godt billedet derThumbs%20Up

Den “sjoveste aha-test” du nu kunne lave, er at køre til Magelsø og tage samme objekt men med 45 min. mindre eksponeringWink

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Aha….Clap
        Kommer på Lørdag, de mødes vi derude, men ved ikke om det bliver samme objekt igen…

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Har set lidt nærmere på billedet og fundet mange små galakser i baggrunden..

Her er et par af de største..

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Nå ja, når man ser dette er det ligesom ligegyldigt hvad man laver her…Geek

http://www.rc-astro.com/photo/id1012.html

max
              • Nova

Jeg tror dog ikke billedet er taget tæt på København og

så er der vist brugt noget heftigt grej.

VH. Max

Max2009-04-23 21:45:16

mhansen
              Deltager
                • Nova

Jeg synes det er utroligt så meget at denne M106 minder om M90, både i form og type og med satellit.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Ja da, den skal også optages en dag,, øh,,, nat…

Tog på jobbet i nat, godt at være tæt på værkstedet når ting skal
                  testet, men alt kørte som det skulle, så tænkte jeg om man kunne lave
                  DSO herfra, men var meget tvivelde, det er næsten dag her om natten, og
                  desværre viste dette 300sek expo også det samme…

Se dette er ikke så godt taget 5min i betragtning, så det er helt droppet, men med lidt god vilje kan man da lave lidt stjernehobe,, se denne fra samme område OG kun med 1 rgb og 2 lum frames !!

Altså kun 2 lum stacket og rgb, ingen stack, det giver lidt støj, men hva….

Min RA guide er stadig for ringe, med zoom kan man se at stjernerne er aflange horizontal, er ikke sikkert på at jeg kan gøre det meget bedre uden en total tuning af EQ.

TommyF2009-04-24 15:16:47

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

I for lige et sidste forsøg fra min side, saqmme data, bare behandlet kun i Maxim, ikke noget PS, og, nok det vigtige på en stationær med bedre skærm.Sleepy
                    Og så i Hires, det viser desværre min ikke alt for gode RA guide, men det må jo så bare forbedres…

Der er nok altid noget der kan forbedres Big%20smile

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'M106 tæt på Kbh' er lukket for nye svar.