M101 af Jay GaBany

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M101 af Jay GaBany

• Dette emne har 21 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1166 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

weeev!…Clap mangler ord. Ja jeg kan jo ikke lade være med, at sammenligne alle med Rob gendler. Men han er dygtig! – det er ikke kun udstyret der alene muliggør de ekstreme billeder han formår, at frembringe. Jeg har set mange med store lyskanoner der ikke kan præstere det samme. Han må også være afsindig god til billedbehandling. Imponerende!!

Mvh

Michael

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Jeg ved at en af de ting han altid gør, er at lave en falsk LUM ud af RGB data. Denne lægger han så til sin ægte LUM. Hvor meget det giver er jo et stort???? Men for ham giver det nok lige det sidste….

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Når man ser hans billeder, er der spikes på nogle stjerner, hvorfor er der ikke på de andre, eller alle sammen???

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Finn, hvis du ligger rigtig godt mærke til det, så har de “fleste” det også. ellers er det jo de mest lys stærke det kan ses lettes http://www.rigorigo.dk2008-10-03 09:13:30

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Ok, jeg havde den ide om der var taget nogle billeder med spikes og stacket med dem uden, så kunne man vel selv bestemme hvor mange stjerner man ville have med spikesConfused

rigo
              Deltager
                • Super Nova

næææ, det er ægte nok som de ser det, men der stor forskelv på hvor lysstærke de stjerner er

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Det hænger også sammen med at hans teleskop er en RC, som jo har spidervanes.

Men netop som Rigo siger så kommer de kun på de mest lysstærke stjerner.
                Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'M101 af Jay GaBany' er lukket for nye svar.