› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › M1 samt flame fra Maglesø 1.1.09
- Dette emne har 14 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af kubach. This post has been viewed 785 times
-
ForfatterIndlæg
-
2. januar 2009 kl. 16:31 #6501
wiebenDeltager- Nova
Hej alle,
Jeg tog til Maglesø på årets første dag, og mødtes med Andreas og Søren der også kom forbi i det gode vejr. Fint klart og -7 graders frost.
Jeg kastede mig over M1 og fik skudt 11 frames af 10 min. Da strømmen var ved at slippe op rettede jeg teleskopet mod hesten og flammen, bare lige for at forsøge om der kunne komme lidt med på mit umodificerede DSLR.
Det blev kun til 2 frames af flammen. 1 på 10 min og en på 7 min (der kom en bil forbi, så sidste optagelse blev stoppet. Så var det slut med strømmen, og der kom lidt skyer ind fra øst, så jeg pakkede sammen sidste mand efter en god og kold aften.
Nedenstående er hurtigt behandlet i Photoshop, men kræver lidt mere. Jeg syntes krabben var ret svær at behandle.
Alle billeder er med Skywatcher 10″, Eq6Pro, Nikon D300 umodifieceret. Guidet med Orion SSAG.
M1 11 x 10 min iso 1000. Full.
Crop
Flammende hest 10min og 7min iso 1000
Mvh
Heine
2. januar 2009 kl. 16:47 #6502
rigoDeltager- Super Nova
Nicé work Heine
2. januar 2009 kl. 17:04 #6504
karsten.aagaard- Asteroid
hej
flot billede, kan ikke vente med at komme igang med mit Canon 400Dmvh Karstenkarsten aagaard 2009-01-02 19:00:47 2. januar 2009 kl. 18:41 #6509
mr.mox- Nova
Rigtig rigtig flot. Ærgeligt der er kommet et stykke skrot på tværs af “flammen og hesten” – med lidt flere skud kunne du have fjernet det med en medianstakning. Men når nu strømmen ikke vil…
M1 har jeg også prøvet, men har enten ikke kunnet finde den, eller også er den så svar jeg ikke kan se den på 60 sekunders eksponering?
2. januar 2009 kl. 19:24 #6513
outlookDeltager- Super Nova
Det ser altså rigtig godt ud det dér af M1.
Fedt og lige til mit skrivebord. Flot, flot.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting2. januar 2009 kl. 21:09 #6515
henrikDeltager- Nova
Hej Heine
Kanongode billeder.
M1 kunne godt tåle lidt mere rød, men…
… Nice :O)
2. januar 2009 kl. 22:12 #6518
tommyfDeltager- Neutron star
Ser mest på guiden når vi taler mobile setups, og den er god Heine
Men M1 er super, flot opløsning af den, hesten mangler bare expo, du ruler bare med det setup.2. januar 2009 kl. 22:42 #6521
andreas- Super Giant
Hej Heine og tak for sidst 😉
Så fik du altså også startet bilen……De er da blevet rigtigt gode, kan specielt godt lide kontrasten der er i krabbe tågen det gør den rigtigt flot. Så må vi sørge for at ha’ mere power med næste gang.
Er det en satellit der kommer forbi under flammen? den er også rigtigt flot.Og så håber vi at der er flere der kommer til kransekage næste år 😉2. januar 2009 kl. 23:07 #6526
stefan.oellegaard- Planet
Jeg tror, at det er en værktøjskasse der fløj forbi
Rigtig flotte billeder!
3. januar 2009 kl. 02:06 #6543
kubachDeltager- Super Giant
Hej Heine,
Så har jeg yderligere input til vores fælles projekt – hvis jeg altså kunne finde ud af at stille fokus– Lidt mere hest ! 9 * 5 min
3. januar 2009 kl. 05:08 #6550
tommyfDeltager- Neutron star
I kommer til at styre det her
Godt gået…
3. januar 2009 kl. 08:57 #6555
hoestDeltager- Nova
Hej Heine og Mark
Nydelige billeder i der har fremstillet velkommen i Canon klubben.Jeg kan se at i kæmper med de samme småfejl som jeg selv ,for det tar lang tid at lære men i er godt på vej3. januar 2009 kl. 10:20 #6560
jesperDeltager- Neutron star
Hej Mark og Heine,
Herlige billeder. I kører med DSLR klatten.3. januar 2009 kl. 18:50 #6637
wiebenDeltager- Nova
Hej drenge,
Tak skal I have, og tak til Andreas for kransekage på astrp-pladsen.
Det var rigtigt hyggeligt.
Henrik: Ja, krabben mangler rødt – men så længe jeg ikke har modificeret mit DSLR er det jo svært.
Jeg vil helt sikkert gå tilbage til flammen og hesten og få noget mere
expo på. Selv med de 17 min kom der mere af hesten med end jeg havde
forventet, så det må prøves igen med et par timers expo.Mark: Du må med ud under en mørkere himmel – det vil gøre underværker.
Det ser lidt ud til at din fokus er lidt off, eller er det
kolimeringen? Dine spikes ser lidt underlige ud.Jeg fik testet min fokus maske. Den fungerer rigtigt fint, og viser
selv den mindste justering på udtrækket. Her et beskåret test shot.Sirius med fokusmaske.
Mvh
Heine
3. januar 2009 kl. 19:04 #6642
kubachDeltager- Super Giant
Ja Heine,
Jeg er et smøl, det er fokus der er ved siden af igen. Min Batimov maske er næsten umulig at se fokus med når min UHC-S filter er monteret. Jeg må se at være meget mere omhyggelig med fokus i fremtiden, eller købe et kamera med Live ViewDit billede af M1 syntes jeg er helt suverænt med de fine detaljer -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'M1 samt flame fra Maglesø 1.1.09' er lukket for nye svar.