M1 samt flame fra Maglesø 1.1.09

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M1 samt flame fra Maglesø 1.1.09

• Dette emne har 14 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af kubach. This post has been viewed 785 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej alle,

Jeg tog til Maglesø på årets første dag, og mødtes med Andreas og Søren der også kom forbi i det gode vejr. Fint klart og -7 graders frost.

Jeg kastede mig over M1 og fik skudt 11 frames af 10 min. Da strømmen var ved at slippe op rettede jeg teleskopet mod hesten og flammen, bare lige for at forsøge om der kunne komme lidt med på mit umodificerede DSLR.

Det blev kun til 2 frames af flammen. 1 på 10 min og en på 7 min (der kom en bil forbi, så sidste optagelse blev stoppet. Så var det slut med strømmen, og der kom lidt skyer ind fra øst, så jeg pakkede sammen sidste mand efter en god og kold aften.

Nedenstående er hurtigt behandlet i Photoshop, men kræver lidt mere. Jeg syntes krabben var ret svær at behandle.

Alle billeder er med Skywatcher 10″, Eq6Pro, Nikon D300 umodifieceret. Guidet med Orion SSAG.

M1 11 x 10 min iso 1000. Full.

Crop

Flammende hest 10min og 7min iso 1000

Mvh

Heine

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Nicé work Heine Thumbs%20Up

karsten.aagaard
          • Asteroid

hej

flot billede, kan ikke vente med at komme igang med mit Canon 400D

mvh Karsten

karsten aagaard2009-01-02 19:00:47

mr.mox
            • Nova

Rigtig rigtig flot. Ærgeligt der er kommet et stykke skrot på tværs af “flammen og hesten” – med lidt flere skud kunne du have fjernet det med en medianstakning. Men når nu strømmen ikke vil…

M1 har jeg også prøvet, men har enten ikke kunnet finde den, eller også er den så svar jeg ikke kan se den på 60 sekunders eksponering?

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Det ser altså rigtig godt ud det dér af M1. Thumbs%20Up Fedt og lige til mit skrivebord. Flot, flot.

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

henrik
              Deltager
                • Nova

Hej Heine

Kanongode billeder.

M1 kunne godt tåle lidt mere rød, men…

… Nice :O)

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Ser mest på guiden når vi taler mobile setups, og den er god Heine Thumbs%20Up
                  Men M1 er super, flot opløsning af den, hesten mangler bare expo, du ruler bare med det setup.

andreas
                    • Super Giant

Hej Heine og tak for sidst 😉

Så fik du altså også startet bilen……

De er da blevet rigtigt gode, kan specielt godt lide kontrasten der er i krabbe tågen det gør den rigtigt flot. Så må vi sørge for at ha’ mere power med næste gang.Hug

Er det en satellit der kommer forbi under flammen? den er også rigtigt flot.

Og så håber vi at der er flere der kommer til kransekage næste år 😉

stefan.oellegaard
                      • Planet

Jeg tror, at det er en værktøjskasse der fløj forbi LOL

Rigtig flotte billeder!

kubach
                      Deltager
                        • Super Giant

Hej Heine,

Så har jeg yderligere input til vores fælles projekt – hvis jeg altså kunne finde ud af at stille fokus Cry – Lidt mere hest ! 9 * 5 min

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

I kommer til at styre det her Cool Godt gået…

hoest
                          Deltager
                            • Nova

Hej Heine og Mark
                            Nydelige billeder i der har fremstillet velkommen i Canon klubben.Jeg kan se at i kæmper med de samme småfejl som jeg selv ,for det tar lang tid at lære men i er godt på vejThumbs%20UpThumbs%20Up

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

Hej Mark og Heine,

Herlige billeder. I kører med DSLR klatten.

wieben
                              Deltager
                                • Nova

Hej drenge,

Tak skal I have, og tak til Andreas for kransekage på astrp-pladsen.

Det var rigtigt hyggeligt.

Henrik: Ja, krabben mangler rødt – men så længe jeg ikke har modificeret mit DSLR er det jo svært.

Jeg vil helt sikkert gå tilbage til flammen og hesten og få noget mere
                                expo på. Selv med de 17 min kom der mere af hesten med end jeg havde
                                forventet, så det må prøves igen med et par timers expo.

Mark: Du må med ud under en mørkere himmel – det vil gøre underværker.
                                Det ser lidt ud til at din fokus er lidt off, eller er det
                                kolimeringen? Dine spikes ser lidt underlige ud.

Jeg fik testet min fokus maske. Den fungerer rigtigt fint, og viser
                                selv den mindste justering på udtrækket. Her et beskåret test shot.

Sirius med fokusmaske.

Mvh

Heine

kubach
                                Deltager
                                  • Super Giant

Ja Heine,

Jeg er et smøl, det er fokus der er ved siden af igen. Min Batimov maske er næsten umulig at se fokus med når min UHC-S filter er monteret. Jeg må se at være meget mere omhyggelig med fokus i fremtiden, eller købe et kamera med Live View Big%20smile

Dit billede af M1 syntes jeg er helt suverænt med de fine detaljerThumbs%20Up
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
                                • Emnet 'M1 samt flame fra Maglesø 1.1.09' er lukket for nye svar.