M1 forskel med browsere?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR M1 forskel med browsere?

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 2 måneder siden af nvc. This post has been viewed 59 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

nvc
    Deltager
      • Super Giant

Hej,

hvordan kan det være at mine astro billeder bliver vist forskelligt i/med forskellige browser typer.

Her er vist, til venstre M1 med Explorer 11, i midten Firefox og til højre er Chrome brugt,

Da jeg normalt bruger IE optimerer jeg billedet til denne browser type.

Jeg kører Win8.1 64bit, 8GB RAM. Min skærm er en DELL type.

IE viser det anderledes, hvorfor det?

Hvad ser i på jeres skærme?

Mvh. Niels

jakob.andersen
      Deltager
        • Super Giant

Jeg synes nu man skal se godt efter for at se forskel. Måske er det nemmere, hvis man ser det i de tre browsere direkte på skærmen.

Men alle forskelle i mellem dem kommer af, at de bruger forskellig programkode til at danne skærmbilledet. Selv om de (mere eller mindre) følger de samme standarder, er det forskellige implementeringer af dem. Når det gælder billeder kan det være noget med hvordan den afleverer det til skærmdriveren, om der tages hensyn til monitorprofiler og den slags.
        Det kan se helt anderledes ud igen hvis du ser det i Firefox eller Chrome på en Linux-maskine, da det underliggende system er anderledes. Det er specielt tydeligt på tekst, da systemerne bruger forskellige fonte.

nvc
        Deltager
          • Super Giant

Ok, tak for info. Jakob. Mvh. Niels

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Det lyder helt vildt.

Havde du ikke dit screenshot med, ville jeg ikke have troet på det!

Jeg kunne forstå at samme billede ser forskellig ud på to forskellige skærme.

Efter lidt Googlen stødte jeg på en mulig forklaring.

Hvis dit billede har en embedded color profile, og den ene af browserne ikke kan- eller ikke er sat op til- at håndtere dette, så kan det være en mulig forklaring:

LINK

/Rudi B. Rasmussen

nvc
            Deltager
              • Super Giant

Mange tak Rudi for info.

Billederne har en embedded color profile. Det må være derfor, jeg vil lige prøve nogle forskellige muligheder.

Mvh. Niels

jakob.andersen
              Deltager
                • Super Giant

Men helt generelt må man aldrig forvente, at man kan præsentere noget præcist for andre på en hjemmeside. Der er mange variabler, der er med til at bestemme, hvad brugeren i den anden ende får at se. Den sidste ting i kæden er noget så simpelt som kvaliteten og indstillingerne af hans skærm, altså noget der er helt uden for din kontrol.

Jakob Andersen2016-01-06 22:41:06

nvc
                Deltager
                  • Super Giant

Tak Jakob, jo det forstår jeg, men andre parametre vil jeg gerne have styr på, og min skærm er jo selvfølgelig justeret korrekt

Mvh. Niels

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'M1 forskel med browsere?' er lukket for nye svar.