M-42

• Dette emne har 22 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af andreas. This post has been viewed 635 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hmm, skulle jeg poste et af mine første… Nej! Men et efter mange og lange førsøg, da jeg først fik et deepsky kamera.

Så her er et af mine første med DSI-Pro:

Er ikke helt sikker på hvor mange subs der er, men mener det er en 300stks af hver 2sek.

Optaget med Meade DS-2114ats og DSI-Pro med filter slæde. Det er altså RGB det her 🙂

Stakket on-the-fly med Meade Envisage, og optaget i JPG. Programmet var sat til at give det en god gang sharpen, for hver 5billeder der kom ind. Det er ikke guidet, og optaget fra min altan. Datoen var: 25 jan 2006. Efterbehandlet vildt i PhotoShop.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

“Opdagede” lige et par billeder med en anden farvepalette end man er vant til, her M42:

Ok, centrum er brændt lidt igennem, men jeg kan godt lide paletten! Og så er det som om man bliver suget ind i tunnelen ind i centrum af billedet. Se så denne her af M31:

Også et billede jeg godt kan lide. Der er virkelig støvbånd her. Jeg mener billederne er optaget med en Equinox 120 i en 4-5 timer i alt. Så kommer billedbehandlingen naturligvis og jeg synes ham her lige har ramt min smag hvad angår farvepaletten. Smile

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

andreas
          • Super Giant

Hej Igen

Jeg var ude og tage nogle billeder med RGB filter i mandags, og har efterhånden fået sat dem sammen. 76 billeder @ 8 sek.

Her er resultatet.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Andreas – Hvad har du taget det med?

Måske du kunne prøve at streche det lidt mere, da der måske er noget mere af tågen med. Efter 76 frames burde der være noget mere.

henrik
            Deltager
              • Nova

Hej Finn

Ikke dårligt flikket sammen!

Det vigtigste er jo at det virker.

Det forekommer mig at jeg har et amerikansk firma der laver en “køle mellemring” til DSLR, men sikkert ikke nær så effektiv som din :O)

Dine billeder er også gode Outlook :O)

andreas
                • Super Giant

Hej Michael

Jeg synes selv at jeg har stretchet det så meget jeg kan tillade mig. Hvis det får meget mere kommer overgangene fra sort til første farve til at stå for tydeligt til at jeg er tilfreds.

Men lidt mere billedbehandling kan det nok tåle, jeg har bere ikke haft tid 😉

Jeg har taget billederne med et IMAGESOURCE DMK 21AF04.AS (den samme chip som på et vesta pro webcam bare i S/H, desuden er eksponeringerne på 8 sek. bliver de længere kommer der striber da det er taget med mit Alt/Az. SLT 130 kikkert. Jeg har så skiftet mellem filtrene manuelt under vejs.

Af andet forsøg med M42 og billeder i det hele taget er jeg meget godt tilfreds. Smile

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Her siddet og leget lidt med dit JPG og der er en del mere, men hvis du nu laver to udgaver af de data.. En der viser så meget tåge som muligt og en der viser center stjernerne. Så mixer du den sammen som Jesper siger i sin bog..

Men et virkelig godt billede.

andreas
                    • Super Giant

Hej Michael

Jeg takker for dit råd og vil kontakte Jesper for at købe et eksemplar af hans bog. Jeg må indrømme at billedbehandling ikke er noget jeg har beskæftiget mig synderligt meget med tidligere, så der er en del ting der skal læres på den konto.
                  Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'M-42' er lukket for nye svar.