M 42

• Dette emne har 31 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 756 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Fino – Og nu kommer det! Den klipper edder meget af!

Men tager ikke vildt meget af dine hotpixels?.. Hvorfor så ikke?

Har du stakket også fratrukket dark, eller har du fratrukket dark også stakket?

Det ser ud som om du har stakket også fratrukket, og det kan man ikke.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Nåja den FITS ser sjov ud i farverne også… Den er i raw eller?

For du skal også lave alle subs om til farve før man stakker.

hoest
        Deltager
          • Nova

UPS!!!
          Prøver lige igen

Høst2009-01-18 16:31:21

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Henning – Først skal de alle kaliberes, de kaliberet filer skal så laves om til farve. Så stakker du dem.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Lol den er closeup, kan næsten ikke overskue den på skærmen, må ski da ud og få en 30″ PC skærm 🙂

Slet ikke tosset, kunne godt tænke mig at teste det kamera en dag…

hoest
              Deltager
                • Nova

Hej igen
                Nu har jeg prøvet at lave med darks noget af et andet resultat

hoest
                Deltager
                  • Nova

MS den ligger osse hos dig i FIT prøv og se om den ikke er bedre jeg har bundet en dark sammen med hver light og så stakket dem det gav i hvertilfælde en næsten sort baggrund

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Kikker på den i morgen Henning, er snart på vej i seng er jo en gammel mand 😉

hoest
                    Deltager
                      • Nova

Sov godt MS

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Så kan jeg nok heller ikke hive og flå mere ud af de data du har taget der Henning:

Der er lavet en kunstig flat, samt kunstig Lum frame. Der er brugt Kernel filter, DDP, Softlight lag, Pin Light lag, Color lag, Lum lag, og lidt noise ninja 🙂

Bedre kan jeg ikke gøre det, der er ganske vist nogle fine små detajler af ydre tågen jeg ikke kan hive frem uden at det hele bliver for støjfyldt, og kommer til at bære præg af at mangle en flatframe.

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej Henning

Den optagelse er slet ikke så ringe. MEN – når man tænker på, hvilket instrument der er brugt, så tror jeg, at skarpheden godt kan blive bedre. Stjernerne virker en smule uskarpe.

Hvad siger I andre?

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Når man kikker godt på dem så ja, jeg tror også at Henning skal bruge lidt mere lidt på sin fokus. Havde entenlig godt set det, men glemt at nævne det for ham Embarrassed

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Men der er dog noget brændvidde på TAKen, de stjerner kan vel ikke blive nåle små, vel??

hoest
                              Deltager
                                • Nova

Det tror jeg ikke de kan Tommy noget mindre men nålesmå tvivler men jeg vil da gøre et forsøg .den focusmotor jeg havde monteret på daværende tidspunkt er fjernet igen den er ikke god nok.

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Hvilket noget motor er det du har haft på Høst?

Høst hvis du tager en rå fil og viser med en screen strech hvor venstre er lige hvor det hvide begynder og højre er helt til højre, så kan du se at dine stjerner har ringe, det viser at din fokus ikke er god nok. De kan blive ca 1/2 til 1/3 størrelse end de er der, så vil der også komme mange flere detajler med. Gemmensnitligt er din FWHM målt i pixels, 5,03px. Du burde kunne være kommet ned på omkring 3 til 3,5/px unden det store, kræver måske bare lige 5min mere tid på fokus.
                                Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
                                • Emnet 'M 42' er lukket for nye svar.