M-42

• Dette emne har 22 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af andreas. This post has been viewed 634 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Hov, skal lige sige at det er et singleskud a 400sek med canon 400d og asa 400 0gså fra i lørdags

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Flot det ser ud til at du har fået kølingen til at køre?

henrik
          Deltager
            • Nova

Flot billede Finn.

Kan især godt lide at d har fået mange ydre detalje rmed uden at brænde centrum igennem

Hvad er det taget med for en kikkert?

Men .. øeh .. hvad er det for Køling Michael spørger til – på et 400D?

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Ja Michael jeg syntes også selv at støjen på mine darks faldt temlig meget, da det kom ud i virkligheden med minus 1grad og lidt luft omkring, istedet for +20, så jeg får det nok ikke bedre.

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Henrik det er en hjemmelavet køler, og billed er taget med en tak 102, skal lige se at få postet et billed af min køler, hvis du lover ikke at grine

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Der sidder en peltrier køler under flamingoen, er lavet lidt pænere, det var bare første forsøg, cameraet sidder foran på aluminiummens skinnen med en skrue op i cameraet, ser ud til at virke, 750gram LOLFinn2008-11-25 13:53:27

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Den er go’
                        Må se at få skrabet en gammelt 350d til mig en dag.Cool

andreas
                          • Super Giant

Ja så vil jeg også vise hvad jeg har har taget her til aften.

Billedet er taget med Celestron SLT 130 ALT-AZM mount, 8 sek. eksponering med Imagingsource DMK 21AF04.AS (Firewire CAM – Det kan være Henrik kan huske det, det er det Søren købte på et tidspunkt ;-)Ingen form for guidning.

Der er ikke lavet nogen form for behandling på billedet, og det er kun det ene. ( Jeg har en del video jeg nu skal finde ud af at importere i et fornuftigt program)

Men jeg vil gerne dele det med jer, da det er det første nogensinde, og så har man vel lov til at være godt tilfreds. God nat!

P.S. nogen det ved hvad man skal gå efter af filter hjul, det bliver jeg nok nødt til at investere i, for at få mere med.

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Lidt ala mit første ag M42, sjovt at se det igen, fint start billede.

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Meget bedre end mind første forsøg! Helt sikkert godkendt.

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

PSPS

Fandt lige mit første tåge astro foto nogensinde, det er mange år gammelt og taget med en gammel Meade 2080 mener jeg det hed, altså en 8″ sct og okular projektion, fra min varme stue og ud gennem et lukket vindue, det var lige i starten så jeg skulle ski ikke ud i det kolde vejrBig%20smile

TommyF2008-11-27 15:58:00

andreas
                                  • Super Giant

Der er sku’ dejligt at se at I andre også er startet et sted. Og jeg bliver i helt godt humør af et sidde og se de billder der er lagt op de sidste dage 😉

Jeg har stacket fire af de bedste billeder (registax) og gived det en vridetur i GIMP (øget farverne i den “lave” ende, og lidt ekstra rød) og her er resultatet.

Andreas2008-11-27 22:58:10

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
                                • Emnet 'M-42' er lukket for nye svar.