M-27 og M-57

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M-27 og M-57

• Dette emne har 32 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af Finn. This post has been viewed 352 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Mon ikke en barlow ville være bedre enn å beskjære bildet? Det hadde vært interessant å se forskjellen i oppløsning/kvalitet på de to alternativene. Jeg tror barlowen ville gitt bedre resultat.

Mvh,
      Bjørn

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Så lige en M-27, med 2*povermate fra i aftes, 5 expo af 7min, asa 800, med mobbet canon 400D og Tak 102, det lykkeds rimligt nok, men er lidt svær med den forstørgelse, Stacket og lidt PS, ikke beskåret, skal prøve at tage noget mere når lejlighede viser sig.

kubach
        Deltager
          • Super Giant

Finn,

den er da rigtig fin(n). Wink

gais
            • Main Sequence

Tips – jobba mer med bakgrunden. Den är enligt mig för ljus och brusig (ojämn). Jag tror lite fler darks skulle vara bra med, samt flats (jag antar du inte använt flats när jag ser bilden). Flats gör underverk!

gais
              • Main Sequence

Ett annat tips är att beskära bilden innan du editerar (så du får bort alla svarta “alignkanter” i hörnen). Det gör det enklare att editera och lita på histogrammen.

gais
                • Main Sequence

Din första M27 gillar jag bäst, men lite för grön i bakgrunden. Den har potential om du jobbar med editeringen.

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Fint Finn

Men dælme en skidt format du uploade dine fotos i.

Prøv lige dette her:

Crop til 1100-1200pixel brede først

Brug så SAVE TO WEB i photoshop og vælg jpg. høj eller mellem kvalitet, du kan se hvor meget det fylder. omkring de 300kb er fint at save i, så går det er ikke så meget fnider i dine jpg’er.

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Nej, Gais der er værken taget flats eller darks, ej beskåret. Det var faktis bare en test,for at vise hvad forskellen var med og uden 2* Povermate, har selv været spænt på det. Men næste gang det bliver fint vejr, får den en hel nat eller to, med det hele.Thumbs%20Up

Javel Rigo, nå ja 36kb er jo ikke heller ikke så meget. Embarrassed

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

36KB er jo ingen ting, så skrue du bare lidt op for kvaliteten og størrelsen

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

Det gør jeg næste gang, har lige prøvet, kan komme op på 298Kb, med mellem kvalitet. Approve

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Finn wrote: Det var faktis bare en test,for at vise hvad forskellen var med og uden 2* Povermate, har selv været spænt på det.

Og det ser ut for meg som at 2* Powermate gir et bedre resultat.

Mvh,
                          Bjørn

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Nå, i er ski nok træt af min M-27, efter at havde set ham Johannes superbilled Thumbs%20Up ( Stjæler hans camera næste gang jeg skal være sammen med ham ) Men et bedre resultat af den, syntes jeg, og i større opløsning. Færdig for denne gang.

mvh Finn.

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Hej Finn
                              Vi bliver aldrig trætte af at se på flotte billeder og din M27 er et af de flotte Thumbs%20Up
                              Det hjalp meget at du fik beskåret det

morten
                              Deltager
                                • Super Nova

Finn, du må ikke mobbe dit Canon (heller ikke din HEQ5) morten2009-09-16 07:15:58

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

Den er slet ikke ringe, Thumbs%20Up

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
                                • Emnet 'M-27 og M-57' er lukket for nye svar.