Mærkeligt internet-problem

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Mærkeligt internet-problem

• Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år siden af tommyf. This post has been viewed 762 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

Når jeg forsøger at komme på nogle internetsider, bl.a. CloudyNights, Facebook, m.fl., så får jeg fejlmeddelelsen: DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

Sommetider kommer siden frem efter nogle genindlæsningsforsøg, andre gange er det håbløst. Astro-Forum virker derimod upåklageligt!

Hvad foregår der???

Thomas, Bornholm

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Lyder som en fejl i din internet router.

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

SjovtErmm – her til aften har jeg også mega store netproblemerPinch – både på min mobil telefon og min kabelforbindelse – ku tyde på at der måske er et DNS problem på TDC’s net … – nu ved jeg selvfølgelig ikke om du sidder på TDC??
          Jeg løste det ved at koble komputeren over på et andet andet AP og tilbage igen.

Men fejlen skyldes typisk at DNS servernes IP numre er blevet ændret mens du er online og din enhed så kløjs i det fordi de ikke svarer – eller noget i den stil. Det kan hjælpe at disable netforbindelsen på computeren og koble den til igen da det burde cleare DNS cachen.

Det kan også være du skal ud i at køre en “ipconfig /flushdns” i en kommando prompt.

Edit: Eler som Lars siger tjekke din router – en omgang sluk og tænd efter 30 sekunder er en god kur til tider.

FrankLarsen2016-02-09 23:06:24

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Jeg prøvede at genstarte PC’en, men det havde ringe effekt. Dog virker nogle hjemmesider nu nogenlunde, men ofte kun efter to-tre forsøg. Andre virker slet ikke. Prøver at genstarte routeren.

Har dog på fornemmelsen, at det er et “udenbys” problem, altså hos TDC.

Thomas, Bornholm

Frank Larsen
            Moderator
              • Super Nova

Jeg har stadig lidt problemer – det kommer og går med 5-10 minutters mellemrum.

Fik lige set driftsinformation for Yousee – Fejl på bredbånd på Sjælland siden 21:55

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Og også i resten af ladet hos TDC:

https://kundeservice.tdc.dk/driftsinformation/driftsinformationdetailpage?fas_id=20160209-004182

FrankLarsen2016-02-09 23:21:49

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Ok, hvis i begge har TDC, så ligger problemet nok hos dem.
                  De auto-opdaterer vist også routerne jævnligt, så måske er der knas med det…

Hvis problemet fortsætter, så fat i deres support.

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

En genstart af routeren løste problemet her.

Skulle selv have tænkt på det, jeg har jo så ofte gjort det hos de gamle, men har bare ikke haft bøvl med min egen router før.

Thomas, Bornholm

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

Okay, udtalte mig lidt forhastet. Stadig mærkelige udfald nu og da.

Thomas, Bornholm

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

Hej Thomas

Jeg har haft samme problem som det du omtaler hos TDC, for ca. et halvt år siden fik jeg så en ny ruter/model sat op og der har ikke været problemer siden. Montøren sagde at de har haft nogle problemer med den gamle model da den kunne blive temlig varm og derfor mente han de kunne falde ud eller blive ustabile.

Så bare ring til TDC de kan se alle dine udfald ” Du er nu nr 34 i køen ”

mvh Finn

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Spøjst,, jeg vil på youtube finde denne til iOptron 3200-HC salg mount, men kan ingen video få frem om den, andre videoer virker fint, men ikke om mounten 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Mærkeligt internet-problem' er lukket for nye svar.