M-!

• Dette emne har 22 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 646 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

I skal da lige se et billed af min M-1, 8 * 420 sek. med Qcam 2 pro, i må godt komme med lidt negative kommentare da det er det man lære af. Syntes selv at der er godt med data på

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Eller hvad, det er lidt anderledes at se det her på forummet, Big%20smile

ac
          • Planet

Hej Finn

Synes det er lige øjet. Meget er smag og behag, men jeg kan godt lide at der er lidt nattehimmel omkring et objekt. Det giver fornemmelsen af at det er et foto af noget i “rummet”.

Hvis jeg skal finde noget at kadse i, så ville jeg forsøge at gøre himlen helt mørk og beholde stjernerne lyse. Det er nok ikke let at gøre uden at miste lidt af M1.

Men som sagt: lige i øjet.

Fotsæt blot det gode “takter”

mvh AC

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Fint Finn

Jeg ville slet ikke gør himmelen mørker 🙂 AC Det er den jo slet ikke i virkeligheden når et cam ser. Måske mere hvor øjne tror det. Men smag og behag

http://www.rigorigo.dk2009-01-04 12:19:47

k_holst
            Deltager
              • Nova

Udemærket Finn! Så skal der bare lidt farve på.

Jeg har selv forsøgt mig med et narrowband foto af M1. Det er ikke nemt at behandle! Specielt at få noget der ligner stjernefarver er lige ved at gøre mig gråhåret.

Her er den bedste mellemtid jeg er kommet frem til:

WO 110 og DSI III Pro, Baader H-Alpha, OIII og SII. Det hele stablet ovenpå EQ6.

10 min. supframes: 120 min. H-Alpha, 60 min. OIII og 60 min. SII.

Jeg har sat det sammen som LCMY, hvor luminancen er alle data stacket sammen, SII er C, OIII er M og H-Alpha er Y.

rigo
              Deltager
                • Super Nova

fint nok Kim. Du gør helle ikke det sorte for mørkt, der jo mange ultra små signaler fra små stjerner og måske galakser, og de skal da nødig smides væk… Men er det ikke lidt for green ? http://www.rigorigo.dk2009-01-04 12:27:42

k_holst
                Deltager
                  • Nova

Du har sikkert ret Rigo. Farverne er på ingen måde nemme! Du skulle se et syretrip der har været på min skærm de sidste par dageWacko

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Prøv din smalbånd som (L)RGB

k_holst
                    Deltager
                      • Nova

Jeg har forsøgt MEGET med LRGB, det er det der har givet syretrippet!

LCMY er det tætteste jeg er kommet på rimelige stjerner.

rigo
                      Deltager
                        • Super Nova

hmmm ja det kan være svært

En række alm. rigtig RGB hade nok være beder for stjerne farven og så smalbånd ved siden af som stack

hoest
                        Deltager
                          • Nova

Hej Kim
                          Den er da utrolig flot dem M1 du har farvelagt. det er skuda fedt med et syretrip en gang imellemWacko

morten.brix
                          Deltager
                            • Super Giant

De er flotte begge to. Jeg syntes det er svært at få alle trådene med. Men det er også lang tid siden jeg har taget M1. Det kunne være at det skulle blive næste objekt, den står jo dejligt højt.

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Enig, klappende godt og skarpe M1’er

Finn
                              Deltager
                                • Neutron star

Lige Et lættere redigeret billed, havde glemt darks, som jeg lavede i aftes, der er kommet mere tåge med, det er stacket og strukket let. Finn2009-01-05 07:52:20

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Kim jeg har leget med dem, og må sige at data i dem er gode. Men jeg kan ikke hive mere frem end du selv gør.. Thumbs%20Up

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
                                • Emnet 'M-!' er lukket for nye svar.