Lysskærme til flats

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Lysskærme til flats

• Dette emne har 24 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af k_holst. This post has been viewed 353 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Hej alle, tak for mange fine links. Jeg bestiller en A3 i weekenden eller evt. i den kommende uge (afhængig af fruens efterårsferieplanlægning Confused), så hvis flere skal ha’ en med, kan vi arrangere en fælles bestilling. Kim Holst, hvad er det helt eksakt du gerne vil ha’ med (link)?

Hilsen Mogens B.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Har lige kikket der inde og det er ikke noget der står i løsvægt hos dem!

Men de er flinke så skriv en mail til dem, især at det ikke kan betale sig at få 12v forsyningerne med ! De har UK stik der IKKE passer i DK.

Hilsen

Michael.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Lidt OT men jeg fandt lige de her, som ser goe ud til rimelig pris:

morten
          Deltager
            • Super Nova

Min A3 er ikke helt jævn, der er et par mørke områder. Ved ikke om jeg bare var uheldig.

steffan
              • Giant

Hej Jesper,

Jeg syntes det ser interessant ud, for mig er det langt mere tilfredsstillende at det virker end jeg skal stå med mine ti tommelfingre og lave noget jeg ikke kan finde ud af Embarrassed

Mvh Steffan

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Steffan wrote:

Hej Jesper,

Jeg syntes det ser interessant ud, for mig er det langt mere tilfredsstillende at det virker end jeg skal stå med mine ti tommelfingre og lave noget jeg ikke kan finde ud af Embarrassed

Mvh Steffan

Jeg har det på samme måde. Jeg tror faktisk jeg vil investere i en af de TS fiduser, det ser jo meget nemt ud.

Mogens.Bildsøe
                Deltager
                  • Nova

Hej Jesper, tak for link. Den er bestemt en seriøs overvejelse værd, men: Hvordan fødes den med ekstern strøm? Og, passer den til en TS 200 newt? Der står, at den passer til 210 mm optik og at diameteren er 210 mm. Men, hvis den skal sidde uden på tubus, skal den være mindst 235 mm i diam. Ellers skal man jo op og ha’ den store på 260 mm? Jeg spø’r lige TS i morgen 🙂

Hilsen Mogens B.

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej Mogens,

Jeg vil tro den skal have en standard 12 volt strømforsyning, da den kører på 8×1,5 volt batterier.

Håber du vil poste hvad TS svarer, men umiddelbart lyder det jo som om du skal have den store.

Mogens.Bildsøe
                    Deltager
                      • Nova

OK, 1 stk #30b302 (263Ø mm) bestilt. Vedr. min forespørgsel til TS er det oplyst, at den opgivne diameter på vidunderet er den, som skal passe til tubus. Desuden fik jeg følgende (kryptiske) svar på min forespørgsel vedr. ekstern powersupply:

Ext. power is 12V but it is not included and in my opinion not necessary, than because with the opt. int. batteries, you can work for years.”

Skulle jeg senere få lyst til en større lysspand, er jeg jo så igen på Herrens Mark 🙁

Mogens B2009-10-12 18:00:04

Hilsen Mogens B.

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Hej Mogens.

Jeg har læst beskrivelsen på TS hjemmeside:

Den er forsynet med en batteriboks, hvor du putter 8 batterier i. Desuden er der et normalt DC-stik hvis du ønsker at bruge den med en ekstern strømforsyning.
                      Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Lysskærme til flats' er lukket for nye svar.