Lysforurening Ringkjøbing

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Lysforurening Ringkjøbing

• Dette emne har 12 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af lindhard. This post has been viewed 615 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

camilla
    Deltager
      • Giant

http://politiken.dk/indland/article1020764.ece

måske her, man skulle holde sin sommerferie?

mr.mox
        • Nova

Bare det var her! Herligt at man i Ringkøbing har fundet ud af at mørke ikke er farligt og at man kan spare penge på ikke at lyse unødigt op.

kimmerrild
        Deltager
          • Main Sequence

Evt kunne man også bo på landet med 10 km til alting?
          Gør som os andre, køb en gård og vent til sensommeren, så skal I bare se at de penge er givet godt ud – Har selv givet 3 mill for min, dyr hobby!! hehe

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Eller flytte til Bornholm…

3 minutter til Brugsen (til fods) og mag 6.5 fra forhaven!

Thomas, Bornholm

kimmerrild
            Deltager
              • Main Sequence

Så er der alt for langt hjem til mors kødgryder, og det kan vi jo ikke have, så hellere et større øje.
              Hvordan definerer man mag’en der hvor man bor, er det mag man kan se med det blotte øje på den bedste dag i året?

Bjørn Sandåker
              Deltager
                • Neutron star

kimmerrild wrote: Evt kunne man også bo på landet med 10 km til alting?

Ja, men det har jeg nettop gjort! Wink

Tillykke med din nye gård på landet! Men 3 mill. hørtes meget ud … Dead

kimmerrild wrote: Hvordan definerer man mag’en der hvor man bor […]

Det kan man gøre med en sådan “Sky Quality Meter”: http://www.unihedron.com/projects/darksky/

Bjørn T. Jønsson2010-07-21 22:55:56

Mvh,
                Bjørn

palle.b.
                Deltager
                  • Nova

Der er noget med et fyr tårn, mon det kan afhjelpes med leaser Wink

heman
                  Deltager
                    • Moon

Det er utroligt så meget det kan betyde, at flytte nogle få km.

Her i esbjerg er der meget lysforurening, men så snart jeg er i sommerhus på fanø, så er der virkelig den flotteste nattehimmel Thumbs%20Up

johnni.gade
                      • Giant

Astrojensen wrote: Eller flytte til Bornholm…

3 minutter til Brugsen (til fods) og mag 6.5 fra forhaven!

Thomas, Bornholm

Det lyder nu heller ikke dårligt

kimmerrild
                      Deltager
                        • Main Sequence

Bjørn T. Jønsson wrote:

Evt kunne man også bo på landet med 10 km til alting?

Ja, men det har jeg nettop gjort! Wink

Tillykke med din nye gård på landet! Men 3 mill. hørtes meget ud … Dead

kimmerrild wrote: Hvordan definerer man mag’en der hvor man bor […]

Det kan man gøre med en sådan “Sky Quality Meter”: http://www.unihedron.com/projects/darksky/

Der medfølger jo 24 ha jord, og et renoveret stuehus. Jeg får jo en jordleje ind fra jorden, så den hjælper godt med på at betale huslejen. Det var en far-søn handel, så det er faktisk meget billigt!
                        Men bare det at bo på landet hvor det er mørkt. Det kan klart anbefales.

lehmann
                          • Super Giant

Bjørn T. Jønsson wrote:

Hvordan definerer man mag’en der hvor man bor […]

Det kan også gøres mauelt. Her er en guide

fhansen
                            • Main Sequence

I Aalborg er der kun 20 – 25 meter mellem hver gadelygte. Uha hvor jeg dog hviner af fryd… Jeg har hele fem lygtepæle inden for 50 meter fra mit hus. Hvis det kan gøre det :s

Men på Mulbjerget syd for Egense er der dog gode muligheder for en ordenlig himmel 🙂

lindhard
                            Deltager
                              • Super Nova

Det ser nemt ud, det vil jeg prøve i aften, hvis vejret holder.

mvh
                              Lars

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Lysforurening Ringkjøbing' er lukket for nye svar.