lysende natskyer 4 juli 2009

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER lysende natskyer 4 juli 2009

• Dette emne har 11 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 109 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Her er billeder af de fine lysende natskyer set fra Kolind taget lige omkring midnat.

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Bjarne
        Det er flot taget med alt det grønne i forgrunden og NLC som baggrundClap

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Flott, Bjarne! Thumbs%20Up

…men hva er det sigarformede sorte til venstre i bildet …? Shocked He-he. Wink

Mvh,
          Bjørn

bwinkler
          Deltager
            • Nova

Hej Henning og Bjørn

Tak for bemærkningerne.

Bjørn: Det er en alm. lav sky, har den på flere billeder, ingen UFO.

Et billed mere og så et der er den modsatte vej, mod syd som viser bla. Jupiter samt lav e taagedannelser over engen.

bwinkler
            Deltager
              • Nova

Anonym
                • Nova

Hei Bjarne !

Dine bilder er riktig gode Thumbs%20Up

Jeg var i min båt 4 Juli og så skyene derfra, så jeg tok min mobiltelefon og knipset et par bilder bare for å se om det ble noe ut av det ! (mitt DSLR hadde jeg selvfølgelig hjemmeOuch)

Kvaliteten er ikke så god men her er mine to bilder allikevel !

Tidspunket er 01:20 !

Arne Martin2009-07-06 16:19:29

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Heisann Arne Martin! Takk for stemningsbilder. De blir ikke så gode med mobilen, men er bedre enn ingenting! (hvilket er det jeg har – d.v.s. ingen bilder av fenomenet)

Hvordan liker du den nye båten? Jeg forstår at du er i den istedet for her om dagene. Lena og jeg vil kanskje kjøpe båt neste år og seile den på Randsfjorden. Men vi må vente med båtkjøpet til etter at vi har kjøpt hus. Så dessverre blir det nok for sent til å kjøpe din gamle båt. Men du får vel solgt den greit?

Mvh,
                  Bjørn

Anonym
                    • Nova

Hei Bjørn !

“Man tager hva man haver” som det sies Wink

Jotakk, den nye båten fungerer utmerket, masser av plass og alt hva man trenger ellers Smile

Har ikke avertert den gamle ennå, men hatt et par telefoner av folk som er interessert i den.

Men det skal nok tas noen bilder av den og legge den inn på nettet for salg før det blir noe fart i det.

Håper du ikke sliter deg ut i varmen med flytting og alt som hører dertil Wink

Mvh Arne Martin

frank
                    Deltager
                      • Main Sequence
                      vil da også lige være med, med et billed selvom det er taget den 25 juni med konens kamera

hilsen Frank

Anonym
                        • Nova

Hei Frank !

Velkommen til forumet Smile

Et flott bilde !Thumbs%20Up

De lysende skyer er jo også alltid et flott motiv,men jeg har bare ikke vært klar over fenomenet før jeg begynte med astronomi i Januar i år.

Merkelig hvor mer man ser når man bare har forstått at det er meget å se, bare man løfter hodet !

Mvh Arne Martin

Arne Martin2009-07-06 23:52:04

johnni.gade
                          • Giant

Frank wrote:

vil da også lige være med, med et billed selvom det er taget den 25 juni med konens kamera

hilsen Frank

Sikke et billede 🙂

Frank Larsen
                          Moderator
                            • Super Nova

Flotte billeder fra i Fredags!!

Her mit bidrag fra 2630 Tåstrup.

Ca 00:09

Og en lille animation med 5 frames som spænder over ca. 2minutter viser
                            hvor voldsomme forandringer der er i disse højtliggende skyformationer.

ca. 00:20-00:22

En del af Strukturen er af Jørgen Albertsen fra AFKB bestemt til at ligge 370km nord for Greve i en højde af 80km.

Beregningen er udført udfra billeder af Torben Taustrup og Jørgen Albertsen.

Det placerer skystriben til at ligge i nærheden af Oslo lige Øst
                            for de høje fjelde. Det kunne jo få en til at få den tanke at den
                            “usynlige” barierer kunne have noget med fjeldene at gøre…specielt
                            når man iagtager den tilsyneladende strømning forbi barieren øverst i
                            strukturen – som svarer til en strømning syd om Norge.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'lysende natskyer 4 juli 2009' er lukket for nye svar.