LYRA TALER MED TO TUNGER

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? LYRA TALER MED TO TUNGER

• Dette emne har 21 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af sten. This post has been viewed 409 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

sten
      • Giant

Hei

Det blir som i ordtaket: Det blir aldrig så galt at det ikke er godt for noe.

Mvh Sten

sten
        • Giant

Hei

Det blir sikkert mange nye utfordringer hvis man vil holde på med denne hobbyen. Det er jeg klar for. Vi er jo kjempeheldige som kan benytte et forum som dette og for exempel Stjerneporten.

Mvh Sten

soeren
          • Main Sequence

Tillykke med kikkerten den skal du nok blive glad for….

Tak for vejret (-;

Mvh Søren

sten
            • Giant

He-he, Søren, takk for det. Når det gjelder været så er jeg helt uskyldig, selv om gammel overtro i astromiljøet sier noe annet.Smile

Mvh Sten

sten
              • Giant

Her følger svaret fra hovedkontoret til TS ang mitt teleskop:

The GSN1507 is an instrument for both visual and photographic. For astrophoto with dslr you need a long back focus. This is the cause, this Newton has such a long back focus
              For visual usement, you always need a 2” extension tube with 35mm lengh, instead of, you will have no chance, to get into the focus.

Mvh Sten

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hej Sten. Så var det jo en 35 mm forlænger du manglede , som nu er på vej fra LYRA så

ordner alt sig jo til sidst Thumbs%20Up

sten
                  • Giant

Hei, Nive

Du er vel klar over at du var dagens store helt for meg i gårSmile Du så det som ingen andre så. Dette var et godt exempel på hvordan et forum skal fungereClap

Tusen takk til deg!

Mvh Sten
                Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'LYRA TALER MED TO TUNGER' er lukket for nye svar.