Lynfyrværkeri

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Lynfyrværkeri

• Dette emne har 26 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 6 måneder siden af jesperg. This post has been viewed 364 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Forfatter

Heiko
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa,

i går aftes havde vi et lynfyrværkeri over Saksen. Jeg selv havde ingen tid og lyst til at køre til Radebeul på observatoriet, men Mario har lavet imponerende billeder fra der:

Heiko2015-07-26 02:35:19

Julius
      Deltager
        • Nova

Imponerende. Kunne tenkt meg noe slikt her men den kalde sommeren hindrer det.

mikael_joe
        Deltager
          • Super Nova

wow

viggo.t
          Deltager
            • Super Giant

Flot Heiko.

Lyn her på disse kanter har vi ikke set eller hørt meget til. Men måske i august. Noget varme må vi da forpokker få.

mvh Viggo.

Heiko
            Deltager
              • Super Giant

Hallo allesammen,

mange tak. Det var et tordenvejr på en koldfront. Temperaturen gik ned fra 33 grader om dagen til 19 grader om aftenen. Den næste uvejrsituation har vi allerede i morgen her.

@ Viggo: tror jeg allerede, at varmen kommer også tilbage.

Heiko
              Deltager
                • Super Giant

@ Julius:

der en antenne… Du ved… Wink

Julius
                Deltager
                  • Nova

Hehe får sette opp noen antenner også kalt “lyn-avledere” så får vi se om det blir noe lyn her og LOL

Heiko
                  Deltager
                    • Super Giant

Jo, får vi se… Wink havde også Sanktelmsild på min GP-antenne… Wacko I 2006 fotograferede nogen fra klubben fra Radebeul et lynindslag i mellembølgemasten i Wilsdruff:

Julius
                    Deltager
                      • Nova

Igjen nydelig bilde. Nå ser det ut som om Thomas sitt teleskopinnkjøp fører til litt action her i Sør-Norge også:

Akershus, Oslo, Østfold, Vestfold og Telemark

Fra natt til onsdag og ut dagen ventes perioder med kraftige
                      regn-og tordenbyger. Det ventes lokalt 25-40 mm på 24 timer, men mye av
                      nedbøren kan komme i løpet av kort tid. Det vil være store lokale
                      forskjeller i nedbørmengdene.
                      Fare for lokale oversvømmelser, små jordskred og/eller flomskred
                      der bygene treffer. Følg værradar og oppdatert informasjon på yr.no og
                      varsom.no

Kameraet klart Thumbs%20Up

kennethk
                      Deltager
                        • Nova

Flotte bilder! For et par år siden tok jeg noen bilder av lynet som ikke ble så verst – var overrasket over hvor greit det gikk å “fange” lynet. Alle bilder er fra Mandal retning vest tatt fra altanen. Håper på torden og lyn snart, det er jo sesong for det nå 🙂

Lyn

Lyn

Lyn

Heiko
                        Deltager
                          • Super Giant

Hej Kenneth,

også flotte billeder! Jo, det er ikke så svært… Wink

Dette tordenvejr var det sidste her. Håber også på nye tordenvejr, den næste hedebølge skal komme næste uge med over 35 grader i Tyskland. Den ender med sikkerhed med lyn igen…

kennethk
                          Deltager
                            • Nova

Åhoi-det er varmt, her oppe må vi snart finne frem lue og votter 😉

Lykke til med fangsten Heiko!

Heiko
                            Deltager
                              • Super Giant

Mange tak, håber, så er jeg på observatoriet. Det var en skam med dette tordenvejr. Jeg var i fotoklubben i Wilsdruff, havde et foredrag om de lysende natskyer den 10./11. Juli…

Puha, det lyder koldt deroppe… Wink i øjeblikket er det også ikke så varmt her om dagen – „kun“ 22 grader. Det er men absolut ok… Wink

Julius
                              Deltager
                                • Nova

Ikkke noe tordenvær her i natt, skuffende. Men 50mm regn på ca 24 timer er ikke noe å klage på. 14 grader her nå.

Flotte bilder Kenneth!
                                MrJulius2015-07-29 10:56:51

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Flotte billeder Heiko Thumbs%20Up
                                  Jeg kom til at tænke på, at det kunne være rigtig spændende at lave optagelser med to kameraer
                                  for på den måde at opnå 3D-effekt.
                                  Er det ikke en vinmark man kan se i forrunden?

mvh
                                  Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
                                • Emnet 'Lynfyrværkeri' er lukket for nye svar.