LXD-75: Død RA motor-controller

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR LXD-75: Død RA motor-controller

• Dette emne har 18 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 1 måned siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 242 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

erik.nielsen
    Deltager
      • Super Giant

“Hvordan afgjorde du at det var H-broerne, der var brændt ??”
      Det var nu nemt nok, som du kan se på mit gamle link, var der en tydelig forbrænding på den ene. Men send mig en PM, så sender jeg dig et par kredse, – jeg har jo intet at bruge 8 stk. til.
      mvh Erik

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Hej allesammen,

Så fik jeg endelig tid til at rode med den døde motor-controller.

Erik var så venlig at sende mig et par af de nævnte H-broer.

Her til aften fik jeg så loddet de gamle af og de nye på. Det var ikke helt let, for det er godt nok småt det skidt…

Men det lykkedes, dog med en enkelt print-ø der røg af. Heldigvis var det let at måle hvor print-banen gik til og så lægge en lus/ledning dertil.

Desværre er der trods anstrengelserne ikke kommet gang i RA motoren 🙁

Nu vil jeg hvile øjnene, for det var godt nok anstrengende at fokusere på så små dimser over et par timer.

Men senere vil jeg prøve at måle om jeg har lavet en kortslutning et sted.

Ellers må jeg prøve at skifte spændingsregulatoren…

Jeg lægger nogle billeder op senere…

alan
        Deltager
          • Super Giant

Hej

Jeg oplever tit, at det der ser ud som en komponentfejl, viser sig at være end dårlig lodning, en ledning der er knækket, en dårlig kontakt osv. Har du været det igennem?

Mvh Alan

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Hej Alan,

Jeg mangler at måle lidt mere på mine lodninger.
            Men de ser ok ud under forstørrelse.
            Jeg kan dog sagtens have knækket en printbane, der er een jeg mistænker.

Ellers bliver spændingsregulatoren skiftet, som beskrevet øverst i tråden.
            Synd at der ikke var synlige skader på IC’erne, for så havde det været meget lettere at fejlsøge Embarrassed

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'LXD-75: Død RA motor-controller' er lukket for nye svar.