lx90 ???????

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 174 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

patrickbc
      • Asteroid

hej alle

idag har jeg været ude og købe mit nye(brugte) lx90emc 8″ teleskop med meget extre udstyr til kun 5500kr.Big%20smile det skal dog lige have en ny motor Crysom jeg spurte om under emnet reparation men det er lige meget. jeg skulle lige teste teleskopet på solen (med solfilter selvfølgelig) men da jeg fandt solen lignede den bare en ulden hvid klatCryCryCry jeg prøvede med fokus men det hjalp ikke rat meget hvad kan det være måske skal det kolmineres (vis ja meget gerne hjælp da jeg kun har haft linseteleskoper førWink) eller er der noget galt med fokus der er vel kun et sted det kan være altså fokus det er vel det lige ved siden af okularet men ellers et mega fedt teleskop Star

på forhånd tak

patrick

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Patrick,

Til lykke med dit nye teleskop!

Ja, du fokuserer ved at dreje på den aflange “metaldims”, der sidder i bunden af tubus lige ved siden af dér, hvor du indsætter diagonal og okular.

Det kunne lyder som om, dit teleskop trænger til en kollimering. Det er ikke så svært, som du måske umiddelbart frygter. Herunder er et link til manualen til dit teleskop. Det er godt sted at starte:

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Tillykke med dyret, det er et dejligt setup, lidt tungt, men fint, prøv
          at se i aften, find en kraftig stjerne og læk mærke til ringene om
          stjernen når den ikke er i fokus, er de nogenlunde ens er det så bare
          dig der mangler at lære at fokusere, syntes ikke lige solen er den
          letteste at fokuserer på.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'lx90 ???????' er lukket for nye svar.