Lulin og denne gang den rigtige!

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lulin og denne gang den rigtige!

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af rigo. This post has been viewed 148 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Så lykkedes det mig at fange Lulin i går aftes. Billedet er bare en enkelt frame udvalgt som værende den roligste blandt en række stormrystede optagelser – hos mig blæste det faktisk en pelikan. Billedet er eksponeret i ca. 4 minutter ved 800 asa med mit canon 450D på toa130. Da her kun er tale om et enkelt billede, har jeg behandlet for farvestøj i Digital Photo Proffesional, hvilket kan anbefales, hvis man ikke har mulighed for stackning.

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Ja det har du ret i, der er godt nok hale på, den er ret sjov den lille Spidi der. Det bliver spændende at se det færdige billed Thumbs%20Up

Anonym
          • Super Nova

Hej Finn.

Jamen hvorfor tror du at billedet ikke er færdig? Husk på at der var kun en enkelt frame, som pga. af blæst og dårlig seeing var nogenlunde i orden. Nu er jeg heller ikke så vild med lange rækker af stjerner for at få en stacket komet ud af det, og når du ser det fulde ukomprimerede 12 mpixelsbillede, tror jeg du vil give mig ret i, at det nok ikke vil give ekstra at stacke her. Til gengæld har jeg en ret udmærket filmsekvens af den, hvor det ikke gør så meget at stjernerne på de enkelte frames er blæst lidt aflange – men den kan du se i morgen hos Jens.

Mvh.

johannes2009-03-18 20:23:45

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej Johannes

Det er simpelthen snyd når du bruger en TOA – så kan enhver klovn da lave gode billeder Wink

Jeg tror ikke at jeg har set billeder af Lulin, hvor der er så god definition både inde omkring kernen og i halen – nydeligt arbejde. Clap

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Det er godt foto!… Det er noget beder med color cam, når en komet bevæge sig så hurtige,,, med mono er det sku svært at få hale med i farver

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Lulin og denne gang den rigtige!' er lukket for nye svar.