LUKKET

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI LUKKET

• Dette emne har 19 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af jeppe. This post has been viewed 252 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

mr.mox
      • Nova

Ah-hva?!

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Hej Allan

Der er mange herinde der er villige til at hjælpe, med eventuelle astro spørgsmål. Og hvis du søger til andre fora, som 2astro kan jeg ligeså godt oplyse, at det stort set er de samme brugere.

At tage andres billeder og tage kreditten for dem, er selvfølgelig ikke i orden. Men skal vi nu ikke vise, at det er tilladt at lave fejl her på forum. Og så hjælpe Allan med fremtidige astro spørgsmål.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Jeg er enig med Tommy Frank, og er også mer enn skeptisk. Faktisk synes jeg Hangaard opfører sig dårligt her på forumet. Og da tænker jeg ikke kun på at han postet et billede af “satrun” i sit eget navn, som en anden havde fotograferet, men også at han f.eks. sletter meldinger og ikke gidder at høre når man siger at han har for høj signatur.

Han bør observere forumkotyme i nogle måneder og se hvad der er kosher og ikke, før han poster egne beskeder.

den dårlige opførelse må du uddybe lidt nærmere,er det fordi han ikke lige høre efter hvad du siger????

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Nei, Jørgen. Det er ikke jeg der har bestemt hvad man gør og ikke gør i et forum. Du har et lignende spørgsmål til mig i en anden tråd, Jørgen. Jeg
            har svaret kort på dit spørgsmål der, og lidt mer udfyllende her.
            Dessverre bliver begge mine svar off-topic, hvilket også er dårlig
            kotyme, men siden tråden er “lukket” og du spør mig direkte så får du et
            svar her.

Å slette hele meldinger eller innholdet i dem og la andres meldinger i samme tråd henge i luften er ikke god kotyme. Da har ofte de efterfølgende beskeder mistet sin mening, når det indlægget de svarer på er borte. Dessuden er det en fornærmelse overfor dem der har været deltager i tråden.

Det er ikke god kotyme at lave en rekke nye tråder i KØP & SALG med samme emne i rask rekkefølge, og slette den “gamle”.

Det er ikke god kotyme at lade være at svare folk som hjelper en på forumet, eller ikke sige tak for hjælpen når man har fået hjelp til en løsning på et problem.

Det er ikke god kotyme at ha en signatur der man må scrolle for at læse hele.

Internet-fora er i sin natur anarkistiske. Det er en rekke uskrevne regler for opførsel. Hvis man læser et forum i baggrunden nogle måneder får man en bedre forståelse af hvordan man opfører sig. Det har vi alle gjort, da vi var nye og usikre på hvordan ting foregik. Da jeg startet med fora for snart 30 år siden, fulgte jeg en håndful fora i 8-9 måneder, og læste alle beskedene der, før jeg skrev min første besked. Det er faktisk den eneste måden at fange op alle de uskrevne regler, når de ikke er specifiseret i de skrevne forumreglerne.

Ingen forlanger perfeksion, og alle forstår at ingen er perfekte, men en vis interesse for det man deltager i er at forvente. Vi kan alle plumpe ud i en fejl, men man bør ha en egen interesse af at gøre så godt man kan. Det er naivt å tro at man bare kan hoppe ud i et forum uden den mindste forståelse for hvordan sager og ting fungerer. Gør man det med vidende og vilje, fordi man ikke gider å bruge tid på å sætte sig ind i det, ja så er det dårlig gjort.

Vi har forskellig irritasionsterskel, det må man godta. Jeg bliver irriteret af folk der ikke gider at lægge to fingre i kors for at gøre sit bedste, eller durer frem på en måde der viser med al mulig tydelighed at de mangler opdragelse. Når de i tillæg forsøger at bløffe os med løgn og bedrag, ja så er det ikke noget håb.

Bjørn T. Jønsson2010-07-14 03:38:22

Mvh,
            Bjørn

jeppe
            Deltager
              • Super Giant

Kære alle,

Det er mig, der har fjernet den tråd, der refereres til mig billeder. Det gjorde jeg efter ønske fra Allan for noget tid siden.

Det er egentlig ikke god forum-stil at fjerne en tråd, men Allan var ked af, hvad der var sket. Og da jeg er af den mening, at alle har ret til en ekstra chance, gik jeg med til at fjerne tråden. Det var jo selvsagt svært for Allan at komme igen, når den gamle uheldige tråd hele tiden spøgte. At den stadig spøger, selvom den er fjernet, viser denne tråd jo også.

Allan har nu efter eget ønske forladt forum, og jeg har lukket for indlæg i denne tråd. Jeg er godt klar over, at ikke alle anser det for god stil, at jeg lukker for indlæg, men jeg ved fra tidligere, at vi alle er ivrige efter at deltage i debatten, og så kan det nogen gange komme til at løbe lidt af sporet.

I er alle meget velkomne til at starte en ny tråd op, hvis I gerne vil fortsætte debatten om det principielle i at lukke en tråd/fjerne indlæg. Det er en debat, jeg synes er vigtig. Men det bliver altså ikke i denne tråd. Jeg synes, det skal være i en ny tråd, der er dedikeret til det emne.
            Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'LUKKET' er lukket for nye svar.