Losmande G11 er solgt og afhentet.

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Losmande G11 er solgt og afhentet.

• Dette emne har 21 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 9 måneder siden af tommy. This post has been viewed 756 timesfrank. This post has been viewed 756 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter

bjoerk.jensen.nova
    Deltager
      • Giant

Hej alle gode astrofolk.

Jeg har en G11 fra LOSMANDY Stående.

Den er fremstillet hos Hollywood General Machining, HGM.

Jeg får ikke brug for den i den kommende tid og vil derfor sælge den til brug et andet sted 🙂

Der er tale om følgende :

LOSMANDY G11 DELUXE med gemini Lev. 3 computer.

Stativ med 90mm koldvalsede stålben, adapter, aksekryds, kontravægtstang, 2 kontravægte på hhv. 5 og 10 kg samt 360mm Losmandy universal multiskinne – DUB

Jeg vil ikke komme nærmere ind på sættets detaljer men i stedet linke det op her.

Dog vil jeg nævne, at kontravægte, lejer, snækker og tandhjul er lux. udgaven. det betyder kontravægte i rustfrit stål og med bronzeforinger i aksehullerne.

Der medfølger ekstra sæt snekker til begge akser.

Opstillingen kan bære ca. 30kg teleskop – jeg har selv prøvet 24 – en C11 med 100mm f8 ed og 80mm f6 ed + kameraer.

Opstilling her http://www.losmandy.com/g-11.html.

Gemini Lev. 3 her http://www.losmandy.com/losmandygoto/gotospecs.html

. . eller billederne herunder. Teleskopet følger ikke med.

Manualer for opstilling og Gemenistyring er samlet i to ringbind.

Pris for hele sættet : 15,000 – det er under halv pris i forhold til hjemtagning.

Sælges fra min adresse i Jels, sydjylland.
      Jeg sender ikke opstillingen med fragtmand eller post – det er bedst den kan afhentes eller bringes. Den er tung.

Prisen er fast.

Clear Sky’s

Bjørk Jensen ***nova2010-05-17 20:40:03

Anonym
        • Super Nova

Hej Bjørk.

Jamen det er jo timingen det er galt med, for nu har jeg bestilt en CGEM som blir leveret i morgen. Ikke helt den bærekraft jeg kunne ønske mig – der ville din passe bedre. Men havde du meldt dig på banen en uge før – så måske. Problemet ville så blot være at finde de 5000,- mere som din koster.

Mvh.

mr.mox
          • Nova

Johannes, du har jo 14 dages fortrydelsesret på postordre- og internethande.Med mindre det er privat du har handlet selvfølgelig…

tommy.frank
            • Super Giant

Johannes- Det er godt nok lidt ærgeligt, men du skal ikke ærge dig for meget for jeg var meget hurtigere end dig!Big%20smile
            Mvh. Tommy Frank

hoest
            Deltager
              • Nova

Hvad s….,Clap skal du ha den G11 Tommy Frank

tommy.frank
                • Super Giant

Jeps. Jeg kan ik’ la’ vær’.
                Det er jo et fantastisk tilbud og så tror jeg at det vil klæde min C9,25. Big%20smile
                Så der kommer nok snart en EQ6 til salg.

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Tillykke med den Tommy, det er også en super mount. Som du siger, det var et godt tilbud Thumbs%20Up

John
                  Deltager
                    • Nova

stort tillykke. Jeg havde selv overvejet det – men kunne ikke rigtigt beslutte mig!

tommy.frank
                      • Super Giant

Tak tak. Men nu skal jo lige over og se den i morgen. Og jeg glæder mig som et lille barn!

morten
                      Deltager
                        • Super Nova

Tillykke Tomme. Overvejede det, men vurderede, at den var for tung til at tage ud og ind hver gang..

M

bjoerk.jensen.nova
                        Deltager
                          • Giant

Hej alle.

Ja, så er G11’eren på vej tilbage til sjælland hvor den blev hentet fra da jeg købte den.

Nu betyder det jo ikke, at jeg ikke længere kommer her på forum. Jeg bliver ved med at fotografere – superwide 140gr. hdr formater. Dem vil jeg lave en del af i nær fremtid og jeg er sikker på en del af bilederne kommer her.

Johannes : Ja, øv det var lige en uge ved siden af. CGEM er sikkert ok for en 8-10″RC men for at være på den sikre side er en G11 eller en Titan altså bare kanon.

God wind med det nye setup. Kommer du til Midtjysk astrotræf ses vi med sikkerhed deroppe.

Clear Sky’s

tommy.frank
                            • Super Giant

Så fik jeg hentet mekanikken helt ovre i jydeland, og lovede at poste et billed med 9,25’ern monteret. Så her er det!
                            Det er virkelig gedigent håndværk og det oser ligefrem af kvalitet. Alt er drejet eller fræset i stål og intet støbegods her. Det her setup på billedet vejer ca.60kg. Håndkontrollen er virkelig “old school”, men softwaren er omfattende. Det kommer sikkert til at tage et pænt stykke tid at tygge mig gennem manualen.
                            Så endnu engang- Tak for en god handel Bjørk.

teejay
                            Deltager
                              • Super Nova

Grattis Tommy !

Har du en EQ6 for salg ?

TeeJay

tommy.frank
                                • Super Giant

Tak Tom. Ja jeg må nok til at tynde ud i grejet igen.

teejay
                                Deltager
                                  • Super Nova

Er interessert – hvis prisen er ok (må hensynta frakt til Norge) 🙂

TeeJay

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
                                • Emnet 'Losmande G11 er solgt og afhentet.' er lukket for nye svar.