Logget ud eller online?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Logget ud eller online?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 12 måneder siden af jespersoholm4base. This post has been viewed 615 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Hvorfor fremgår man egentlig som online, når man er logget ud?

Edit: så er billedet med.
      68F28CFC-FDD9-4AEF-B5EB-31C6B81BE864

/Rudi B. Rasmussen

Vedhæftninger:

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Klik påbilledet for at se det ordentlig.
        Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at lægger billeder ind.

/Rudi B. Rasmussen

biberadm
        Admin
          • Main Sequence

Hej Rudi. Hvis ikke det er, fordi man stadig er logget i et andet browser-vindue et sted, er der nok tale om cachet data. Vi forsøger os lidt frem med caching, jf tidligere diskussioner om alderen på indlæg, som du måske husker. Vi slog det helt fra på et tidspunkt, men har pt en server-cache kørende, som på en forholdsvis begavet måde giver os en langt hurtigere load af siderne, end hvis alle de mange data skulle bygges op dynamisk fra databasen og filerne.
          Som det er skruet sammen pt, ser det ud til at de mere levende data (som indlægsalder og “who’s online” følger alle andre forumdata, dvs at de følge server cachen som vistnok pt har en levetid på max 4-5 min. Så hvis man opdaterer siden efter 4-5 min burde en bruger, der lige har logget ud være forsvundet fra listen.
          (Denne form for data er oplagt at opdatere dynamisk med AJAX og WordPress’ nye REST API, hvor man kan lave små letvægts-forespørgsler af dele af en sides data uden at skulle læse hele siden ind igen. Så det vil jeg da stærkt regne med kommer til at ske på et tidspunkt i en ikke al for fjern fremtid. )

Dette er min nye signatur. xx

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

PS: Hvis du gerne vil sætte et billede ind midt i en tekst som her:

billedeeksempel

Så kan du finde et tekst-linket “Insert into content” t.h. for billedet, som du har udvalgt. Når du klikker på dette grønne tekstlink, indsættes der en shortcode i din tekst, som du kan rykke rundt med som det passer dig.

Hvis man bagefter indsættelsen trykker ‘detach’ fjerne man billedet fra bunden af indlægget, så det kun figurerer inline i indlægget, dér hvor man har sin shortcode. (Jeg har her tilføjet width=”300px” til min attachment-shortcode, så mit billede ikke bliver større end 300px i bredden.)

Dette er min nye signatur. xx

jespersoholm4base
            Deltager
              • Asteroid

En billedtekst til dette lille billedeeksempel ...

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Logget ud eller online?' er lukket for nye svar.