LNC 04/07 2009 fra Hvidovre

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER LNC 04/07 2009 fra Hvidovre

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af hoest. This post has been viewed 107 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

mikael_joe
    Deltager
      • Super Nova

Billederne er taget med et Canon EOS 400d og er alle formindsket til 25%. Havde en del problemer med at få autofokusen til at fokusere ordentligt, så blev nød til at bruge en gadelampe før den gad at stille skarpt.

Det her er taget lidt senere og nej skyerne er ikke ude af fokus, de ser bare sådan ud.

Herefter gik jeg så ned på parkeringspladsen for at få lavet et HDR billede. Jeg fandt dog ud af at LNC bevæger sig alt for hurtigt til det. Dette billeder er sammensat af 10 eksponeringer, men mest er blevet brugt for at få detaljer frem fra skyggeområdet.

Denne “bue” var ret flot den aften, især detaljerne langs siderne på den. Den tog jeg også flere eksponeringer af men kunne dog ikke bruges da der var for meget bevægelse. Jeg så dog noget interessant, at skyerne bevægede sig ind mod bue, både fra højre og venstre. Det var sikkert sådan at den kunne holde sin lange tynde form i så lang tid.

Tog så lige disse inden jeg gik indendørs.

mikael_joe
      Deltager
        • Super Nova

Lavede en gif animation ud fra 4 billeder så i kan se buen.

http://www.coolcat.dk/images/nlc/2009_07_04/20090704_1743_anim.gif

hoest
        Deltager
          • Nova

Hej Mikael
          De er altså smader gode .Det ser da ud til at focus er i øjetThumbs%20Up

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'LNC 04/07 2009 fra Hvidovre' er lukket for nye svar.