Liveview?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Liveview?

• Dette emne har 18 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af soeren. This post has been viewed 514 timesvod. This post has been viewed 514 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Hej med jer! Det er ikke helt så simpelt at købe f.eks. 1000D contro 450D. Jeg har selv prøvet dem begge og er afsluttet med 450D, som i mit tilfælde blev det mest støjsvage. 1000D har lidt færre pixels men til gengæld er elektronikken bedre i 450D. Begge dele har betydning for støjen. Men dette er stadig ikke nok – jeg var så heldig at få lov til at “håndplukke” kameraet idet jeg fik lov til at låne flere med hjem. Først den tredje 450D opfyldte mit krav til støj. Faktisk var der dobbelt så meget støj på den ringeste, som der var på den bedste af dem. Det ville du aldrig have opdaget, hvis du skulle bruge kameraet efter hensigten, og ikke til det ekstreme vi bruger dem til i næsten fuld mørke. Der skal bare ligge en ledning tættere på chippen i det ene kamera i forhold til det andet, for at give forskellen.

Liveview bør ikke være kriteriet for at vælge kameraet, men er OK til at fokusere efter, hvis man hertil stiller asa på 1600! Det er USB styringen af over 30sek. som tæller.

Prisen- tja. Her i Kolding området koster en 1000D ca. 1000,- kr. mere end en 450D i Flensborg blot en times kørsel væk!

Iøvrigt har 450 et bedre og mere fugtforseglet kamerahus end 1000D efter min mening, til gengæld vejer 1000D mindst og belaster derfor udtrækket mindst!

Mvh.

johannes2009-03-08 13:11:06

holm
      Deltager
        • Super Giant

Man skal jo bare købe det man mener man bliver glad for, og så se at komme videre….Wink

joergen.k
        Deltager
          • Nova

canon eos 5 mark ll full frame censor uha det er lækkert

soeren.vod
            • Planet

Aeh jeg fandt ud af hvorfor jeg ikke kunne “finde” liveview funktionen.
            Det er en 350D jeg har. Jeg troede det var en 450D Cry

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Liveview?' er lukket for nye svar.