Live View software efterlyses

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Live View software efterlyses

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af Anonym. This post has been viewed 247 times
Viser 8 indlĂŠg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Anonym
      • Super Nova

Jeg siidder her med mit kamera Sonny Alfa 350, med Live View.

Jeg havde hÄbet pÄ at jeg kunne styre kamraet fra min PC, og se motivet pÄ PCen inden jeg tog billedet. Det kan jeg bare ikke!

Har ellers installeret medfĂžlgende software til kameraet.

Findes der andet software som man kan downloade (freeware), eller kĂžbe som kan styre ens kamera.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Tjaa, hvis der i manualen stĂ„r at du kan se live view pĂ„ PC’en med softwaren der fĂžlger med, sĂ„ skal det kunne lade sig gĂžre. Forvent dog et grumset billede, da oplĂžsningen pĂ„ kameraets skĂŠrm jo ikke er sĂ„ stor. Jeg har ikke kendskab til tredieparts software der kan det. Kameraerne er jo ret propritĂŠre hvad deres innovationer angĂ„r. Og isĂŠr Sony. Med et dedikeret usb kamera kan man via Windows DirectShow godt bruge tredieparts software, dog ikke med alle har jeg selv fundet ud af…

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

bjoern.andersen
          • Main Sequence

Hej,

Det med live wiev er nok ikke sĂ„ let at have med at gĂžre, mest pĂ„ grund af den “dĂ„rlige” oplĂžsning pĂ„ den lille skĂŠrm.

Jeg har, det meste af sidste Ă„r brugt Canon EOS400D, som ikke har Live wiev, sammen med Nebulosity med den i programmet indbyggede Canon driver. Det virker perfekt (syntes jeg), og i og med at man kan f.eks stille focus med PHD Guiding, som har et godt focus system, sammen med Nebulosity’s “frame & Focus/Fine focus”, sĂ„ syntes jeg ikke at Live Wiev har nogen betydning.

PHD Guiding er freeware, Nebulosity har en god trail version, og er derefter billigt, med en masse gode pre/post behandlingsmuligheder.

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Morten, Cam med programmet skal kunne sĂ„dan: Tag et foto, og fĂ„ sek. er det downloadet over pĂ„ din PC, med et hĂžjoplĂžselige foto via et kabel der fĂžlger med. SĂ„dan funger det med Canon cam… Og det er sĂ„dan du skal stille fokus, altsĂ„ ved at tag nogen skud med indstillinger pĂ„ fokus ind i mellem

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

I mĂ„ ski spĂžrge Heine, han er vist super fokus specielist med liveview mener jeg….

Anonym
                • Super Nova

NÄr man sÊtter kablet i er der igen funktioner der virker pÄ kameraet.

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

du skal sikkert sĂŠt den pĂ„ bull … Skulle du ikke have en Canon den anden dag ?

Anonym
                    • Super Nova

Der var lige et godt tilbud pÄ Wupti i gÄr. Er mest til Sony, syntes Canon er lidt for nÞrdet.

Viser 8 indlĂŠg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Live View software efterlyses' er lukket for nye svar.