Lille vejledning i Registax til de ikke så øvede

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Lille vejledning i Registax til de ikke så øvede

• Dette emne har 23 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 1 måned siden af Anonym. This post has been viewed 1158 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Hejsa

Jeg lavede en hurtig lille vejledning i aftes (kunne jo ikke dyrke astronomien udenfor pga skyer..)

Den er ikke beregnet til de garvede Registax brugere men mere de lidt mere grønne.

Kom endelig med gode råd til hvordan jeg kan gøre denne slags vejledninger bedre, det er første gang jeg prøver den slags.

Gå ind på min hjemmeside og ind under “tutorials”

Håber i kan bruge den,l bare en lille smule

Mvh

Jacob

jacobb
        • Nova

Så er Version 1.1 på siden, opdateret på mange områder men også med et par stavefejl mm

Kom med så med lidt gode råd, ris/ros og hvad i kunne tænke jer i en kommende version (udover rettede stavefejl mm)

Jeg kommer en af dagene med en lille vejledning i brugen af Avistack

Mvh

Jacob

Anonym
          • Nova

Hei Jacob !

Nå har jeg kikket på den en gang og regner med at jeg skal bruke den neste gang jeg setter mitt NexImage eller Phillips ToUcam på ! For meg som nybegynner med disse (jeg har mest vært til DSLR) regner jeg med å ha stor nytte av tutorialen din !

Om det bare kunne bli vær til det Disapprove

Mange takk til deg !

jacobb
            • Nova

Jamen velbekomme Arne Martin!

Godt at du fik noget ud af den selvom den ikke er perfekt

Mvh

Jacob

morten
            Deltager
              • Super Nova

Jacob

Tak for en god tutorial. Det program du bruger, castrator, kan jeg ikke finde, hverken på CN eller andre steder. Hvad mener du fordelen er ved at aligne ved hjælp af dette program før du går ind i registax, udover at selve billedframes bliver mindre, og derved belaster computeren mindre…

Morten

jacobb
                • Nova

Nej jeg har heller ikke fundet Castrator igen, Emil (forfatteren) har fjernet den

Men jeg har sendt ham en mail

Jeg har kun godt at sige om det program.

Det at de enkelte frames er mere eller mindre alignede før Registax gør livet meget lettere i Registax og resultatet bedre. Andre bruger Ninox (ikke så brugerveligt) men også godt

Mvh

Jacob

jacobb
                  • Nova

nive
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Jacob . God lille vejledning. Den er til at forstå for de fleste , tror jeg

Jeg har også tilladt mig at bruge dit link med planetarytools.

FEDT UDSTYR du er ved at have samlet sammen , Qcam2 pro bliver nok arbejdsløs nu !

jacobb
                      • Nova

Hejsa Nils

Mange tak, og jeg glæder mig da til det bliver stjerneklart så jeg kan teste det nye udstyr…

Mvh

Jacob

jacobb
                        • Nova

Version 1.2 af vejledningen er nu online

Kig på den og kom med jeres uredigerede meninger så jeg kan lære lidt

Mvh

Jacob

jacobb
                          • Nova

Hejsa

Siden ingen har meldt sig med forslag til ændringer så tror jeg at jeg lader version 1.2 være sidste opdatering indtil videre

Så vil jeg så småt begynde at planlægge en der viser hvordan jeg behandler det billede videre i Photoshop, altså en “2. del” af denne vejledning

Og hvis der ikke snart bliver skyfrie nætter så kan jeg jo kaste mig over en der viser brugen af Avistack

Mvh

Jacob

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Meget gerne 🙂

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Hej Jacob
                              Jeg har lige været inde og se marstut og det er rigtig godt lavet selv jeg vil kunne finde ud af detThumbs%20Up

jacobb
                                • Nova

Hejsa venner

Mange tak Høst, jamen så håber jeg da på at du får brug for den en dag (men det kræver jo klart vejr…)

Michael, er det en Avistack vejledning en PS vejledning eller begge dele du siger meget gerne til?

Men lad os nu bare få nogle klare nætter, jeg er ved at få seriøse abstinenser !

Mvh

Jacob

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Begge dele 🙂

Jeps vi VIL ha klart vejr – NU!
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
                                • Emnet 'Lille vejledning i Registax til de ikke så øvede' er lukket for nye svar.