Light Switch

• Dette emne har 12 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af Erland. This post has been viewed 581 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

brandmandsam
    Deltager
      • Main Sequence

Hej

Nogen der har erfaringer med ovenstående teleskop…. Handbox skriver reload firmware…. Men kan ikke hitte den nogen steder…. Og kan heller opdatere håndkontrollen`????

Erland
      Deltager
        • Planet

Jeg har lige modtaget mit lightswitch for en uge siden og min håndkontrol siger det samme.

Jeg har fundet software til at opdatere, men når jeg så skal gøre det, siger den at den skal opdateres igennem SD-kort, da det er en firmwarefejl.

Så jeg afventer lige det mini-SD kort jeg har bestilt.

Når jeg har opdateret kan jeg lige skrive igen, så du forhåbentligt kan få din opdateret.

Link til Autostar update: https://www.meade.com/support/auto.html

Link til Autostar suite(hvor du også kan opdatere igennem). Den fylder godt, men skulle være den nyeste: https://www.meade.com/support/AutostarSuiteWebEdition55.exe

Hilsen Erland

Erland Kruse Hansen
        Meade Telescope ACF-SC 203/2000 LightSwitch 8 GoTo

ASTRONOMI FOR ALLE - En facebookgruppe for alle astronomiinteresserede!

brandmandsam
        Deltager
          • Main Sequence

Super – tak

Godt nytår

Anonym
            • Main Sequence

brandmandsam
            Deltager
              • Main Sequence

Hej igen

Hvilke programmer / filer bruger du for foto osv.

Er det Sky capture osv inde fra Meades hjemmeside?

Erland
              Deltager
                • Planet

Hej igen.

Her er en opdatering på mit ‘projekt’

Jeg fik fat i et mini-sd-adapter-kort(langt ord..), og et 2 GB micro-sd-kort som jeg kunne bruge i den. LS teleskopet kan ikke læse noget der er større end 2 GB.

Jeg forsøgte så at få opdateringerne over på kortet, og det lykkedes også efter en million forsøg.

Teleskopet ville dog ikke læse kortet(det kan ses på at tændknappen blinker ca. 10 gange ved opstart)

Mine forsøg på at opdatere teleskopet havde dog resulteret i at den var gået helt kold(den bevægede sig ikke ved opstart og håndkontrollen lyste kun rødt uden skrift). Det var pga. et øjebliks dumhed, da jeg havde sagt ja til at opdatere håndkontrollen via USB.

Jeg frygtede at den skulle sendes tilbage til tyskland for at få den op og køre igen, men som et sidste desperat forsøg bestilte jeg et færdig 2GB miniSD kort i england, hvor firmware var lagt på og testet på et teleskop inden salg.

Den nåede frem efter en uges tid, og i morges ringede postbudet på, og her til aftes satte jeg kortet i teleskopet… bad til gud og hans fætre.. krydsede fingre…. solgte min sjæl til djævlen… og tændte for teleskopet….

Og miraklet skete!

Håndkontrollen reagerede, og den begyndte at loade firmwaren ind igen.

En halv times tid senere var den færdig, og nu virker lortet sku!

Så mit råd er.. Køb et færdig kort! Det koster ca. 200 kr.

Jeg bestilte som sagt mit i England, da jeg ikke kunne finde det hverken i danmark eller tyskland. Hvis du skal bruge linket, så skriver du bare!

For at gøre en allerede nu lang historie kort, så troede jeg at mit teleskop var dødt, men heldigvis skulle den bare lige drille mig lidt.

Erland Kruse Hansen

brandmandsam
                Deltager
                  • Main Sequence

Hej Erland

Godt det kom til at virke..

Jeg vil gerne bede om linket så jeg kan bestille et kort. Det er åbenbart helt umuligt at finde firmwaren på nettet nemlig.

Tak.

René

Erland
                  Deltager
                    • Planet

Hej René.

Her er linket:

http://www.opticstar.com/Run/Astronomy/Astro-Accessories-Telescopes-Meade.asp?p=0_10_5_1_6_540

Hvis du er frisk på at forsøge selv, så har jeg fundet selve firmwaren på nettet, så jeg har det som en zipfil jeg kan sende til dig.

Det eneste jeg ikke kunne finde ud af, var at finde et SD-kort der virkede i teleskopet.

Erland

Erland Kruse Hansen

brandmandsam
                    Deltager
                      • Main Sequence

Er det specielt SD kort…. Ved godt det skal være 2 gb….

Men jeg synes ikke jeg få et almindelig sd ind… Det er ligesom det for stort….

Anonym
                        • Main Sequence

Nej det er desværre ikke et almindeligt SD kort de bruger. Det er et mini SD kort som er en størrelse vi aldrig rigtig har brugt her i Europa men som åbenbart er almindelig i USA hvor Meade kommer fra :-/

De er lidt svære at få fat i. Sidste gang fandt jeg dem på ebay. Enten et mini SD kort eller et micro-til-mini SD kort adapter kan bruges.

Erland
                        Deltager
                          • Planet

Jeg har to mini-sd-adaptere liggende,  så hvis du vil have den ene så kan jeg sende den til dig.  Der skal bare et microsd i adapteren

Erland Kruse Hansen

brandmandsam
                          Deltager
                            • Main Sequence

Jeg kunne også bare låne det kort du har fået hjem fra det link du har sendt, som jeg kunne sende retur til dig…. Mod betaling he he

Erland
                            Deltager
                              • Planet

Beklager, den skiller jeg mig ikke af med igen.. den er alt for dyrebar nu*S*…. Har læst flere steder at nogle har oplevet firmware fejlen vende tilbage, så den har allerede nu fået en plads sammen med teleskopet.

Men jeg kører til Jylland imorgen(fredag) aften, og kører gerne forbi med konen og hunden på vejen, så du lige kan låne firmwarekortet og få det installeret. Så kan du gi en kop kaffe imens. Alternativt kan jeg køre forbi søndag når vi skal tilbage til Sjælland igen.

Skriv/ring til mig hvis jeg skal kigge forbi med det på 29707730.

Erland

Erland Kruse Hansen

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Light Switch' er lukket for nye svar.