› Fora › ASTRO-FORUM › OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI › Lige Nu – SMS service??
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 10 år, 3 måneder siden af kimmerrild. This post has been viewed 192 times
-
ForfatterIndlæg
-
5. december 2013 kl. 23:04 #111212
kimmerrildDeltager- Main Sequence
Hejsa.
Jeg vil ikke hijacke den anden tråd omkring “Lige Nu”
jeg vil gerne prøve at puste liv i ideen med en SMS liste.
I vores astronomi-forening bruger vi mit personlige mobilnummer til at sende SMS’er ud med. Da jeg har fri SMS plejer jeg at sende dem ud fra min smartphone til alle de som gerne vil have opdateringer/husk/tilmedlinger mm.
Nogle af medlemmerne i foreningen har adgang til min telmore-konto. Derinde kan de også skrive en SMS, men så koster det 20 øre per SMS, siden det åbenbart er “web-sms” og ikke fri SMS.
Det er Telmore, som er ejet af TDC, sååååe… ja, selvfølelig!
I vores foreningsregi har jeg lavet en google konto. Deri har jeg tilføjet alle vores medlemmer, De som gerne vil have en SMS har jeg tilføjet med mobilnummer. Det gode ved dette er at flere mennesker kan tilføje denne konto til deres smartphone, ved siden af deres egen konto, derved kan man dele kontakter folk imellem, og alle mine medlemmer har jeg lagt i en gruppe kaldet “medlemmer” Når jeg så vil sende en SMS til alle medlemmerne, vælger jeg bare gruppen, og sender den… Det koster os intet da jeg har fri SMS.
Er det en ide?
Have 2-3 “moderators” som har fri SMS på deres telefon og som bruger google.
Hvis man gerne vil sende en “Lige Nu opdatering” til alle de folk på listen, sender man en SMS til en moderator med teksten, hvis denne mod giver et respons om han/hun vil gøre det, så bliver der sendt en SMS rundt. hvis der ingen respons er, så sender man forespørgselen videre til nr. 2 på ens liste osv.
Man vil så ikke få denne SMS fra samme person hver gang, men man vil i hvert fald få en opdatering, og det forholdsvis nemt.
———————————-
Jeg regner med selv at gøre brug af denne metode når/hvis et af mine medlemmer har lysten til at lære hvordan man gør, men indtil videre er det kun mig selv som står for dette.
Hvis man vil af listen igen, så sender man bare en sms til den moderator som sendte en SMS sidst. han fjerner denne person fra google-kontoen, og denne person vil blive fjernet fra alle 3 mod’s telefoner.
Til vores åbne arrangementer kan folk skrive sig på en liste, hvis de også gerne vil have en SMS omkring nordlys eller foredrag i foreningen, de er så tilføjet på samme google-konto, men bare i en anden gruppe kaldet “interesserede”.
———————————-
Har det interesse, og i så fald, hvem vil være moderator?
Jeg kender ikke til mobiludbyders retningslinjer omkring fri SMS. Der er måske en begrænsning på 100 SMS’er af den samme, inden den bliver regnet som “Spam”? Det kan jeg undersøge. Min liste tæller 25, og det er ikke noget problem.
Hvis mobiludbyderen ikke har et problem med dette, så kunne man tage kontakt til alle landets foreninger og tilbyde dem denne service. Vi har et telefontræ i foreningen mht. nordlys, dette kunne være det samme, men bare på en noget større skala.
Bøvlet er det samme, om man sender en SMS til 10 eller 200.
Mvh Kim Merrild.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Lige Nu – SMS service??' er lukket for nye svar.