Lige nu

• Dette emne har 144 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af outlook. This post has been viewed 4767 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 145 i alt)
  • Forfatter

paul
      • Nova

Vi kan måske teste vores “lige nu” tråd med en lidt off topic event der dog foregår i stratosfæren lige nu.

http://www.redbullstratos.com/live/

anja.egeriis
        • Asteroid

har set det – gad vide, hvad han finder på næste gang?

htj
          • Planet

Der er månehalo (eller hvad det nu hedder) i Aalborg lige nu (når der ikke er skyer).

/Henrik

teejay
          Deltager
            • Super Nova

GOd idé Thumbs%20Up

TeeJay

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Det der med at modtage en e-mail, når der sker noget nyt – er ikke noget nyt. Det har man i flere år haft mulighed for på Astrolist.

Tilmelding til Astrolist:
              Send en e-mail til astrolist-request@freelists.org
              I emnefeltet skrives: subscribe astrolist
              eller tilmeld dig her:
              http://www.freelists.org/list/astrolist

Afmelding af Astrolist:
              Send en e-mail til astrolist-request@freelists.org
              I emnefeltet skrives: unsubscribe astrolist

mvh

Torben

Torben Taustrup2012-10-25 22:47:52

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

paul
                • Nova

Tak for link Torben.

Nej der er ikke noget nyt ved at lave en telefon, mail eller sms liste, det har man kunnet gøre lige siden telefonen, emails og sms blev opfundet.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Og Astrolist indeholder jo en masse andet end: Der er xxx på himlen lige nu!…

paul
                    • Nova

Formålet med denne liste er netop at fortælle om XXX på himlen lige nu…så hvad kan den anden liste i den henseende som denne liste ikke kan?

Torben Taustrup
                    Admin
                      • Neutron star

Hej Paul

Astrolist er en mailbaseret konference, så alle indlæg kommer til alle medlemmer.

Ideen med en SMS-service er også rigtig fin.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Man kan jo bare vælge at få en mail når der er svar i denne tråd..

paul
                          • Nova

Herinde kan man fra/tilmelde sig de tråde man ønsker at modtage mail fra samtidig med at man kan læse indlæg her, det er en god feature så man ikke får mail fra tråde man ikke ønsker at følge og så man omvendt får mail og evt. også bip på sin mobil fra de tråde man ønsker at følge, som f.eks. denne “lige nu” tråd.

Ja hvis der er nogen der har kendskab til hvordan man tilknytter en gratis SMS service til denne “Lige nu” tråd er de mere en velkomne til at give lyd.

henrik.schneider
                          Deltager
                            • Nova

Jamen så har jeg tilmeldt mig

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

MStauning wrote: Man kan jo bare vælge at få en mail når der er svar i denne tråd..

Problemet er jo kun at det er meget udeomsnak i denne tråd (ooops, der gjorde jeg det selv). Så jeg foreslår at denne tråd flyttes af moderator til FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG og så laver vi en ny tråd her som kun er til beskeder der var tænkt som LIGE NU.

Mvh,
                              Bjørn

paul
                                • Nova

Hej Bjørn!

Helt korrekt at denne tråd på sigt var tiltænkt rapportering af “lige nu” fænomener og ikke anden snak (som jeg nu også gør det her i indkøringsperioden).

Nu er der allerede en del der har tilmeldt sig denne “Lige nu” tråd, så i stedet for at flytte denne tråd kunne man måske flytte snakken om denne tråd til en tråd i FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG hvis det viser sig at der fortsat er et behov for at snakke om denne tråd.

—————-

Jeg har oprettet en tråd til snak om denne tråd i linket herunder.

God skrivelyst!

http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=9300&PID=94745#94745Paul2012-10-27 09:10:33

michaelr
                                Deltager
                                  • Super Giant

Kære alle

Her i Lyngby er det nogenlunde klart vejr og ifølge http://www.netweather.tv/index.cgi?action=jetstream;sess=

er der et hul i jetstrømmen, så måske er det en god Jupiter aften?

Jeg har ihvertfald sat C14″ eren til afkøling og vil forsøge med Morten LaCours mono DMK i aften.

Efter at have set Damian Peachs DVD om planetfoto er det gået op for mig, at de 3 vigtigste forhold i prioriteret rækkefølge er den (relativt sjældne) gode seing og herunder jetstrømmen, afkøling (for en C14″ taler vi om flere timer og ingen varme på overhovedet) og kollimering (som skal være helt i øjet). Jeg har tydeligvis undervurderet alle 3 forhold.

Bedste hilsner

Michael

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 145 i alt)
                                • Emnet 'Lige nu' er lukket for nye svar.