Lige nu

• Dette emne har 144 svar og 41 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af outlook. This post has been viewed 4766 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 145 i alt)
  • Forfatter

paul
      • Nova

Flere herinde har været rigtig flinke til at rapportere Nordlys, Meteor storm m.m., men desværre har jeg ofte læst posten for sent hvorfor jeg tænkte det kunne være rart at få en email når der rapporteres en interessant / relevant “Lige nu” observation, hvor ens smartphone så kan indstilles til at checke emails med ikke alt for lange intervaller samt bibbe når der indløber en ny email.

I denne tråd vil jeg derfor rapportere Nordlys, Meteor storm, opklaring m.m. der vedrører aktuelle fænomener en aktuel nat.

Alle er mere end velkomne til at benytte denne tråd til at gøre det samme, og ønsker man email advisering om “lige nu” fænomener skal man som sædvanlig lige lave en post i denne tråd.

Det smarte ved at poste alle “lige nu” fænomener i en enkelt tråd er at man ved at lave en post i tråden på forhånd har tilmeldt sig email advisering så man er klar til det næste Nordlys m.m. der rapporteres.

God skrivelyst!

Paul2012-10-25 14:50:06

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

God idé Paul.

Mange atmosfæriske lysfænomener og extraterrestriale fænomener er jo mere eller mindre tidsbegrænsede eller har svingende aktivitet.

Fx kunne følgende fænomener inkluderes i varslerne:

Månehalo

Perlemorsskyer (Nacreous Clouds)

Meteorsværme

Red Sprites

Lysende natskyer (Noctilucent Clouds)

Nordlys

Protuberancer, udbrud m.v. på Solen

Kometer

Nye supernovaer

Listet efter afstand:

Troposfæren

Stratosfæren

Stratosfære/Mesosfære

Mesosfæren

Mesopausen

Termosfæren

Centrum solsystem

Interplanetarisk

Udenfor solsystem eller anden galakse.

Jesper G.

johnny.b.a
        Deltager
          • Super Giant

Rigtig god idé!

Mvh

Johnny

Anonym
            • Nova

Smart og fin ide’ Thumbs%20Up

mikael_joe
            Deltager
              • Super Nova

God ide.

paul
                • Nova

Det var så lidt, og inspiration til navnet på tråden er som flere sikkert har gættet taget fra en af vores flittigste fænomen rapportører

Rigtig fin liste du har lavet der Jesper

palle.b.
                Deltager
                  • Nova

Formidable

Men hvordan bliver det til en SMS ????

jeg får e-mail noter på emner jeg følger eller kommentere, ikke SMS ?? Det ville jeg ellers godt.

jeg kender en Fugle kikker, og han er med i en SMS ordning, hvergane én eller anden ser en

sjælden muder-klier bing bing så har hen en SMS og vise varse. Det ville være luksus.

paul
                    • Nova

Hej Palle!

Rigtig rigtig godt spørgsmål Palle, nu skrev jeg SMS fordi jeg har en smartphone der bibber når der indløber en email på samme måde som når der indløber en SMS således at skype, sms, email beskeder m.m. flyder lidt sammen til blot at være data beskeder der modtages, så min fejl at jeg skrev SMS, det er selvfølgelig en email der udsendes indtil man evt. kobler denne tråd på en SMS service.

Effekten er imidlertid den samme sålænge man har en telefon man kan modtage email´s på…så bibber din telefon hver gang nogen laver en post i denne tråd hvis du ellers har indstillet din telefon til ikke at checke nye emails med alt for store intervaller.

Jeg retter lige teksten i den første post til email.

deepsky
                    Deltager
                      • Planet

Genialt Clap

mgbomholt
                        • Planet

rigtig god ide,især med sms

paul
                          • Nova

mgbomholt wrote:

rigtig god ide,især med sms

Det bliver ikke SMS før denne tråd evt. tilmeldes en SMS service, men email advisering virker på samme måde og er gratis, men kræver man har en smartphone der kan checke email.

mgbomholt
                            • Planet

e-mail kan være lige så godt,da jeg mener at man kan få en sms fra ens e-mail adresse (i mit tilfælle googlemail).

palle.b.
                            Deltager
                              • Nova

Ja det er fortsat en god idé.

Det er ( altså for mig ) sådan at jeg ikke har lyd på e- mail, for at slippe for at blive forstyret helle døgnet af div. spam….

Nå men man kan jo lave en særlig e-mail, fx. Gmail til astro og så hente den almendelige “manuelt” Så er det kun det

vigtige ( astro) der bibber om natten … ( bruger iPhone )

paul
                                • Nova

Palle B. wrote:

Nå men man kan jo lave en særlig e-mail, fx. Gmail til astro og så hente den almendelige “manuelt” Så er det kun det

vigtige ( astro) der bibber om natten … ( bruger iPhone )

Smart ide med en astro email adresse.

Og hvis du kun vil have email advisering på “Lige nu” tråden kan du så vidt jeg kan se i kontrolpanelet for medlemmer herinde nøjes med at tilmelde “Lige nu” tråden, så er det kun den tråd du modtager emails og bib lyde fra.

anja.egeriis
                                  • Asteroid

God idé 🙂

Har lige været ude og snuse lidt, men vi har mange skyer på Vestsjælland…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 145 i alt)
                                • Emnet 'Lige nu' er lukket for nye svar.