Lidt Registax hjælp

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lidt Registax hjælp

• Dette emne har 16 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 2133 times
Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

pls
    Deltager
      • Moon

Hej igen,

Michael H: Er selv langt fra at være den store matematiker, så din forklaring passer mit niveau helt fint.

Har lidt svært ved fokus. Har ingen lap top med ude så det er med Hartman mask, og så korte test fotos jeg så ser igennem bagefter.

Synes bare generelt det er ski.. svært at ramme lige i øjet når det er med det blå øje og de bare næver fokus foretages. Måske jeg sku få set nærmere på DSLR fokus programmet.

Tror måske jeg skal have indstillet min skærm lidt mht. til den røde farve. Virker til i får meget rødt, men synes ik det er så galt her.

Billedet er taget med Mewlon 210 + reducer, og så et Hutech Mod EOS 350. 2 billeder stacket (var alt det blev til før der kom skyer) af henholdsvis 3 og 5 min ved ISO 400.

Mvh.

Paw

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Hmm, skulle være man skulle regne lidt på dit billede. Da jeg er sikker på seeing ikke var vildt god den dag, og man derfor kan forvente at du ikke kan få fokus ned under 3″. Tit vil man opleve at med en seeing, på 3″ ender man med en fokus lidt over 3″. Er det oki?

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
      • Emnet 'Lidt Registax hjælp' er lukket for nye svar.