lidt off-topic – men alligevel: Thorlabs.de

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER lidt off-topic – men alligevel: Thorlabs.de

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 5 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 213 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Når jeg køber optik til mine hjemmebyggede spektrografer, så bruger jeg ofte firmaet Thorlabs.de som leverandør.

De leverer kvalitet og relativt hurtigt og det er ikke vildt dyrt.

Som en ekstra service fylder de ofte ikke forsendelserne op med konfetti eller bobleplast men derimod noget som får kunderne til at komme igen:

Pakken kom idag med 3 sfæriske spejle som skal bruges til eksperimenter udi en kompakt Czerny-Turner spektrograf monteret direkte på teleskopet. Jeg vil forsøge undervejs at udbygge til en Whitepupil Echelle spektrograf.

Jeg har resultatet med til Kompedal.

FrankLarsen2014-09-05 16:32:43

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Se _det_ kunne Meade, Lyra mfl lære noget af

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

…og det har de så – uhmmmm

/Rudi B. Rasmussen

nive
          Deltager
            • Super Nova

Spændende kasse Cool

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hvis man nu bestilte noget slik, kunne man så være så heldig, at der

også var et spejl med?

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Anonym
                • Super Nova

Jo Jo Torben. Bestiller du en magnumkasse med slik, følger der et lille spejl med, så du straks kan kontrollere om du bliver for tyk!

Mvh.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'lidt off-topic – men alligevel: Thorlabs.de' er lukket for nye svar.