Lidt M45

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lidt M45

• Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af michael. This post has been viewed 565 timesbertelsen. This post has been viewed 565 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Hej Gutter.

Tog lidt af M45.. i Sep. Uguidet nogle expo. af 120sek Newton 8″/Canon EOS 20D ISO400

Behandlet lidt i photoshop. Stadig ikke en haj til det, men det er blevet lidt bedre end de foregående af slagsen. Jeg har dog en del problemer som I kan se – nederst på bill…den sorte skygge… samt i højre side. Jeg ved ikke hvad det er. Kan ikke umidelbart ike se noget snavs af nogen art på chippenConfused nogen bud?… er på samtlige af mine astro billeder!? men der er intet, at se på dagslys bill.

Mvh

Michael

…..UPS! det blev hvist lidt for stortEmbarrassed

Michael Bertelsen2008-10-07 00:31:35

jacobb
        • Nova

Godt gået, men det er nu M45

Det ligner lidt støv, hmmm

Mvh

Jacob

michael.bertelsen
        Deltager
          • Nova

ved detLOL…jeg HAR rettet det

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Hmmm…ja måske – jeg håber det. Tror jeg køber lidt trykluft på dåse og blæser det et stykke. Så må vi se om det hjælper.

Mvh

michael

Anonym
              • Nova

Jeg har også den sorte skygge nederst på mine billeder. Jeg tror det er spejlet i kameraet som skygger lidt for chippen. Den fjernes næmt vha flats.

x72
                • Asteroid

Pas på med luft på dåse, der kan komme noget snask ud hvis den holdes forkert — sikkert tøris eller andet drivmiddel.- men det sætter mærker. Hvis pletterne på chippen er genstridige kan man få noget rensemiddel til chippen – http://webshop.goecker.dk/ – har talt med dem om problemet men ikke prøvet det.

Torben

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Enig, drop trykluft,, og udemærket start på M45

michael.bertelsen
                  Deltager
                    • Nova

Ok….og takSmile for det.

Jeg tror jeg vil sende canonén til service. Det har efterhånden nogle bill. og år på bagen….måske man skulle ofre, at få sat baader filteret i v. samme lejlighed….hmm

Mvh

Michael

mr.mox
                      • Nova

Vip spejlet op og sæt et stykke englehud på ccd-glasset. Pil det af igen og støvet er væk.

Ellers et rigtig flot billede!

Baggrunden kan godt tåle at blive gjort lidt mørkere synes jeg, og så kan du trække tågerne lidt mere frem. Din pol-alignment kan nok også gøres en anelse bedre, eller du kan guide… Den sorte skygge langs bunden er nok en form for vignetering – lidt spøjst den ikke er der på dagslysbilleder hvis et er spejlet… Prøv med et flat som madsen forslår

Spikesne er flotte – det bliver helt sådan julestjerneagtigt, og det er vi jo nogen der godt kan lide 🙂

michael.bertelsen
                      Deltager
                        • Nova

Hej Jacob.

Tak for ros, råd og kontruktiv kritikThumbs%20Up – jeg synes blot, at jeg har lidt svært ved, at fremhæve tågen i M45 uden, at det går ud over billedet når baggrunden samtidig skal gøres mørkere…jeg er som sagt ikke super til billedbehandling endnu – men jeg prøver mig frem. Jeg bruger PS3 og 2éren og kender de mest anvendte funktioner, men layers, mask og andre smarte tricks er jeg ikke bekendt med endnu. Havde den fået lidt mere tid, var det måske også nemmere, at fremhæve den ellers så eftertragtede tåge.

Mvh

Michael
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Lidt M45' er lukket for nye svar.