Lidt fra et remote observatory…

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lidt fra et remote observatory…

Viser 14 indlĂŠg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

jacobb
      • Nova

Jeg er ved at blive idiot af alle de skyer, sÄ jeg tog et billede gennem http://www.lightbuckets.com

NGC1763

Se det i stĂžrre udgave her!

Det er bare ikke det samme som at se teleskopet ude i haven vel….

Det er ogsĂ„ derfor det er rĂžget ind pĂ„ min “reports” side og ikke der hvor mine egne billeder er!

Mvh

JacobJacobb2009-11-14 15:36:12

Anonym
        • Nova

Vakkert Jacob !

Synd man ikke har noe sÄnt stÄende ute i haven, men aller vÊrst er vÊret vi har nÄ for tiden !

Lightbuckets, er det kostbart Ă„ bruke ?

Skulle vĂŠre morsomt Ă„ prĂžve !

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Sjovt med sÄdan et remote teleskop, men et fantasktisk billede. En kunstner burde tage udfordringen op og begynde at male disse billeder. Og der behÞver jo ikke vÊre stjerner pÄ! En af dem vil afgjort finde vej over min sofa!!

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

jacobb
            • Nova

Tak Arne Martin og Outlook

Ja jeg ville Ăžnske jeg havde pengene og pladsen til sĂ„dan en stor RCOS og et 16mp kamera…!!

Lightbuckets er let at gÄ til og prisen er ok sammenlignet med andre af den slags (GRAS mfl)

Jeg gav $35 pr time med det teleskop jeg har brugt her.

Servicen hos dem er meget god, jeg havde et problem med guidingen ved et tidligere forsĂžg (pga skyer) og fik alle mine point retur uden problem.

Mvh

Jacob

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Egentligt ret billigt mÄ man sige, men er alligevel ikke helt det samme som eget udstyr som du ogsÄ selv skriver, men en flot pris..

jacobb
                • Nova

Ja jeg blev da ikke afskrĂŠkket af prisen.

Og nej igen, det er ikke det samme meen alligevel dejligt efter sÄ lang tid med skyer!

Mvh

Jacob

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

He, har splittet mit setup til atomer, bordet ligner et fin mekaniker vÊrksted med dimser og alt muligt, hÄber ski jeg for det samlet igen pÄ en fornuftig mÄde..Thumbs%20Up

johnni.gade
                    • Giant

Jacobb wrote: Ja jeg blev da ikke afskrĂŠkket af prisen.

Og nej igen, det er ikke det samme meen alligevel dejligt efter sÄ lang tid med skyer!

Mvh
                    Jacob

Kan man betale for at fÄ lov at bruge et prof. teleskop her i denne tid med mange skyer?

johnni.gade
                      • Giant

Og sÄ er det over nettet eller hvad?

jacobb
                        • Nova

Jeps og jeps

Link til lightbuckets

johnni.gade
                          • Giant

Okay, takker 🙂

jacobb
                            • Nova

Velbekomme

tomvictor
                            Deltager
                              • Giant

Flotte saker Jacob!
                              Egentlig skjÞnner jeg ikke hvorfor vi holder pÄ med det dÄrlige utstyret vi har her oppe i norden. Det er jo bare Ä kjÞpe seg en Paramount, RCOS, ASA og STX med en gang. Bruke en 200-250 tusen pÄ utstyr sÄ tar du raskt de beste bildene i Nord Europa (nÄr det er vÊr).
                              Folk flest tenker seg ikke om to ganger nÄr de kjÞper en motorsykkel eller bÄt til den summen, brukstiden er jo omtrent den samme. Det er jo heller ikke slik at pengene er tapt, slikt utstyr holder prisen ganske godt.

Hvor er mitt Cresco card LOL

Fornax Ligthtrack II
                              Tokina AT-X 300mm f 2.8
                              Canon 600D Baader

Anonym
                                • Nova

Hei Jacob !

Jeg registrerte meg pÄ telescope.org for Ä teste det her !

Valgte Bradfords Uni sitt obs pÄ Canari Þyene og bestilte et par to minutters exponeringer av DumBell nebulaen sÄnn til Ä begynne med.

NĂ„r det hele var ferdig og jeg downloaded de forskjellige fits var der ingenting Ă„ se, uansett hvordan jeg behandlet dem Confused

Man skal vel kanskje heller satse pÄ lighbuckets og betale noen kroner ?
                              Viser 14 indlĂŠg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Lidt fra et remote observatory…' er lukket for nye svar.