Lidt farve på IC410

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lidt farve på IC410

• Dette emne har 21 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af jacobb. This post has been viewed 598 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Her forleden aften lykkedes det endelig at få lidt (for lidt) OIII og SII data til mit IC410 billede

Det må nok betragtes som endnu en mellemtid men jeg håber da på at få 6t mere med hvert filter.

9x10min SII, 51x10min Ha, 13x10min OIII

Kom meget gerne med kritik, dog ikke mht farvestøjen da det jo er pga manglende tid med OIII og SII

Det var ski.. godt at være ude igen!!

Mvh

Jacob

Frank Larsen
      Moderator
        • Super Nova

Hej Jacob

“lidt” farve??? – du er en mester i underdrivelse…meget lækkert billede Thumbs%20Up

Jeg synes nu ikke der er meget Chromastøj – det er allerede rimeligt silke agtigt.

Eneste anke jeg har er at stjernerne muligvis er meget domineret af rødt i den øvre del af billedet.

Det er ikke nødvendigvis forkert da der i det område er nogle voldsomme farveskift i smalbånd – men andre billeder jeg har set i Hubble palette har “det røde” ude i højre side og toppen mere domineret af “gullige farver”.

Det er meget muligt det bare skyldes vægtningen af kanalerne – der er jo meget frihed når vi arbejder i smalbånd.

Glæder mig til at se når du får samlet mere tid på den i andet end Ha.

Det ser ud til at vinden lægger sig over midnat og vi får klart og ikke for koldt vejr.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Bare ok, støjen er ikke slem, det ligner endnu et pletskud fra OHB øhhh JacobBig%20smile

tommy.frank
            • Super Giant

Hold da op.Det er godt nok flot. Og imponerende lang tidClap

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Ikke for godt foto, nu hvor du har brugt så meget på grej. det er en ommer LOL Hvad har det foto ikke kostet LOL

Jacob, Sku nice color

tommy.frank
                • Super Giant

Åh nej. nu igen.Cry …..Nåå jaBig%20smile. Brug et webcam og søgekikkert. Sælg det overflødige grej og tag hele fammilien med på en jordomrejseThumbs%20Up
                Mvh Tommy

andreas
                  • Super Giant

Det er et vildt flot billede, imponerende med den dybde der er. Man kommer til at tænke på et voldsomt udbrud fra en vulkan, med masser ef tryk på. Godt gået Jacob. Har du tal på hvor mange stjerner der er i billedet? Wink

Andreas

jacobb
                    • Nova

Tusind tak drenge!

Jeg gjorde ikke så meget ud af billedbehandlingen da det kun var en lille prøve.

Når der er kommet lidt mere i kassen så bruger jeg lidt mere end 15min på efterbehandlingen, det lover jeg.

Mvh

Jacob

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Hej Jakob,

Endnu et flot billede fra din hånd.

Jeg kan godt lide den 3d effekt de forskellige “lag” giver.

Mvh

Heine

jacobb
                        • Nova

Takker Heine

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med lige at rode lidt mere i PS her til aften.

Hvad synes i? Mit mål er jo stadig flere data.

petrus
                          • Main Sequence
                          Super flot,jeg har aldrig set nogen udvikle sig så hurtig,Danmarksmester i (HP)det er

helt sikker.(ps kan du hygge dig med den lille ny)

petrus2008-12-24 11:09:53

hoest
                          Deltager
                            • Nova

Jacob
                            Det slår stort set alt hvad jeg har set indtil nuThumbs%20UpClap
                            Men for h.. hvor har du lagt meget tid i det.Jeg kan især godt lide din farvesammensætning

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

Fantastisk Jacob. Verdensklasse.

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Svært at finde noget dårligt ved det foto , sååå,,,

jacobb
                                  • Nova

Takker endnu engang drenge!

Jeg fik forleden aften lidt OIII og SII data som jeg endnu ikke har brugt til den her.

Når jeg har fået sammenlagt 6-8timer i SII og OIII så tror jeg at den bliver lidt mere “ren” i det.

Mvh og god jul til alle herinde

Jacob

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
                                • Emnet 'Lidt farve på IC410' er lukket for nye svar.