Lidt endnu

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lidt endnu

• Dette emne har 7 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 5 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 224 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg tænkte jeg lige ville vise hvor langt jeg er kommet med mit M31 projekt. Det endelige billede kommer til at bestå af fire slides, 6 timers eksponering hver.

Indtil videre har jeg færdiggjort de to øverste slides, og mangler to timer på den nederste højre. Den nederste venstre har jeg slet ikke gået i gang med endnu. (læs: Vejret) LOL

Jeg har også lidt data fra centrum, og regner med at lave en central slide på nogle timer, for ikke at brænde kernen så meget ud.

Ellers er jeg egentlig godt tilfreds med billedet indtil videre – jeg mangler ca. 8/10 timers eksponering for at have alt data.

En enkelt ærgerlig ting er, at min pc simpelthen ikke har kræfter nok til at behandle det fulde billede som er på ca. 10000*7000 px Dead Derfor er jeg nødt til at skalere det ned til ca. 6000*4000 (når de sidste data er hentet).

Der er samlet 72 subs til hver slide, og indtil videre 16 timers eksponering.

Lad mig høre hvad i syntes.

jakob12342017-10-02 21:26:25

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Fornemt projekt du er igang med, og et særdeles flot billede. Venter spændt på det endelige resultat

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

jonas.c
        Deltager
          • Super Giant

En riktigt härlig bild! Jag ser fram emot slutresultatet!
          MVH
          Jonas

Frank Larsen
          Moderator
            • Super Nova

Det ser godt ud Jakob.
            Der skal strækkes rigtig meget i histogrgammet for at få sømmene frem og faktisk kan jeg kun finde den et enkelt sted i toppen af billedet mellem højre og venstre panel.

Jeg bemærker at baggrunden ikke er heelt jævn i hvert panel (man kan tydeligt identificere midten af hvert panel) – men der skal virkelig drejes på det store håndtag for at se det så det er på ingen måde kritik – bare en oplysning som du givetvis selv har konstateret. Det er nok nemmest at komme af med de gradienter ved at behandle hvert panel for sig.
            FLOT arbejde, ser frem til slutresultatet.

morten
            Deltager
              • Super Nova

fantastisk billede, har du et link i fuld opløsning

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Det er dæleme godt gået, sikke et stykke arbejde.

Jeg vil også gerne se billedet i fuld opløsning

/Rudi B. Rasmussen

hoest
                Deltager
                  • Nova

WaaooouuThumbs%20Up

jakob1234
                  Deltager
                    • Nova

Mange tak allesammen – billedet er PT fuld opløsning, men skaleret en lille smule da jeg postede det til forum.

Jeg håber at slippe af med de sidste søm i billedet når jeg har den sidste slide – hvis jeg kun stitcher de to øverste, kommer sømmen ikke med – nu må vi se 🙂

Jeg håber også gradienterne kan gøres bedre, når jeg har det endelige billede – Det er halvsvært at ramme at slides på samme “normalisering” før jeg stitcher syntes jeg. Jeg tror også snart jeg skal få taget mig sammen til at tage nogle nye flats, men indtil videre koncentrerer jeg mig om at suge det sidste data ned – heldigvis er det rimeligt dårligt vejr og månen er oppe.

Det betyder at det vender når månen er færdig denne omgang ikke? LOL

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Lidt endnu' er lukket for nye svar.