Lidt billeder fra Aschberg.

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Lidt billeder fra Aschberg.

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 94 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Selvom observationsbetingelserne ikke var de allerbedste i år, kunne teamet bag Ascbergtræffet igen love fuld valuta for pengene, hvad godt samvær og hygge angår. Der var en sjælden god stemning på pladsen, og der blev udvekslet mange tips og erfaringer – og den lidt blakkede himmel betød i hvertfald en god ting. I år hørte vi ikke så ofte sætningen: “Licht aus!”
      Som sædvanlig havde Finn og Co. gang i en turbulent teltopsætning – på et tidspunkt var de lige ved at trodse flyveforbudet med teltet.
      Skulle det være sket for dem, havde de dog sat landingslys op. (De har ligeså mange blinkende lys i deres monteringer, som vi ser i Kastrup).

Her er lige et par få billeder dernede fra inkl. et enkelt månebillede, som det lykkedes Gert og mig at tage med formentlig pladsens enkleste opstilling og grej.

Mvh.

frederik
        • Planet

Jeg har glædet mig til de her billeder. Ville gerne med selv næste gang, hvis jeg altså kan . Flot månebillede også, dejligt detaljeret.

michael.bertelsen
        Deltager
          • Nova

Ser hyggeligt ud Er teltet polallignet. Måske Finn skulle ha´læst PHD guiden for telteLOL

Flot skud af månen.

Mvh

Michael

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Det ser rigtig hyggeligt ud !
            Desværre kunne jeg ikke komme i år, men håber bestemt det kan lade sig gøre næste år.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Lidt billeder fra Aschberg.' er lukket for nye svar.