LHC

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI LHC

Viser 10 indlĂŠg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

lehmann
      • Super Giant

Er der nogen der ved hvordan det gÄr med LHC nede i Cern. ?

Jeg synes der er meget stille omkring det. Jeg har googlet lidt men det er alle gamle nyheder, er den overhovedet kommet op at kĂžre. ??

LHC skulle jo vÊre starten pÄ en ny Êra inden for partikkel forskningen sÄ det er da lidt spÊndende om der snart sker noget.

Er der nogen der har nogle links ?

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Den mĂ„ stadig vĂŠre under reparation…Men her er et link:

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

lehmann
          • Super Giant

Takker.

Ja den er stadig under rep. SĂ„ jordens undergang er udsat til September, det er jo meget rart at vide. Wink

Fandt ogsÄ denne side som er i stil med SETI@home

BjÞrn SandÄker
          Deltager
            • Neutron star

Lehmann wrote: SĂ„ jordens undergang er udsat til September, det er jo meget rart at vide. Wink

Det var godt Ä hÞre! Da har vi jo tid til Ä ta noen Þl, grille litt pÄ terassen og elske med en vakker kvinne eller tre. Kanskje vi tilogmed fÄr tid til Ä kikke pÄ stjernene de fÞrste dagene i september! Men sÄ blir nok alt mÞrkt den 10. Ouch

Mvh,
            BjĂžrn

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Jeg er sikker pÄ at eksperimenet allerede er udfÞrt, og at Jorden faktisk allerede er gÄet under. Det er bare den relativistiske tidsforsinkelse nÊr singulariteten der gÞr at vi ikke har opdaget det endnu Wacko

Med venlig hilsen

Lars Kr … Ăžh jeg mener Jesper

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Jeg synes godt nok, jeg er blevet lidt lang i ansigtet uden at kunne finde grunden…

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

hoest
                Deltager
                  • Nova

Jesper og outlook
                  I er nu gode nok
                  LOLThumbs%20Up
                  Thumbs%20Up

Mogens Zachariasen
                  Deltager
                    • Super Giant

mhansen
                    Deltager
                      • Nova

Haha Jesper..

Joo, men nu lÞber du vel ind i lidt problemer. For relativistisk set, sÄ er jorden jo sÄ ikke gÄet under endnu, da vi ikke har oplevet det endnu. Tiden vil jo se ud som gÄende normalt for os, mens det for en observatÞr vil gÄ langsommere og langsommere. Og jo tÊttere vi kommer pÄ det sorte hul, jo langsommere vil det gÄ.. Men det er ogsÄ helt okay. Jeg kunne godt bruge lidt ekstra relativistisk tid.. hehe

It messes with your head to think about!!

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Pokkers ogsĂ„, jeg vidste der var noget jeg ikke havde tĂŠnkt pĂ„ …LOL

Viser 10 indlĂŠg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'LHC' er lukket for nye svar.