LEVERING SERVICE

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER LEVERING SERVICE

Viser 15 indlĂŠg - 76 til 90 (af 153 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

mr.mox
      • Nova

Af hensyn til forhandlerens omdÞmme er han vel interesseret i at kende kvaliteten pÄ de produkter han sÊlger.

Det bÞr vÊre beskrevet i hans kvalitetssikringsplan, som han ogsÄ bÞr have. Som minimum mÄ han vel lave en stikprÞveindgangsinspektion, hvor han fra tid til anden undersÞger om varen er i orden. Erfaring fra dette kan sÄ afgÞre om han tÞr stole alene pÄ fabrikkens kvalitetskontrol.

soeren.vod
        • Planet

Morten.

Nej enig: Tilsvining er et lidt stĂŠrkt ord, men den virker meget personlig og i vendinger og rette personlig og i meget stĂŠrke vendinger og det synes jeg ikke hĂžrer sig til i et forum som her!
        Upassende var mÄske et bedre ord

mhansen
        Deltager
          • Nova

Bobo wrote: Hva Fanden er der galt med jer??? Jeg vil under INGEN omstÊndigheder accepterer at modtage en kasse der har vÊret Äbnet, ligegyldig hvad. Og at en forhandler skulle bruge tid pÄ det er jo helt gakgak. Nogle kunne endda fristes til at sÊlge demovarer som vÊrende nye. Man mÄ gÄ ud fra at der er en slutkontrol hos producenten, sÄ skal man sq da ikke starte med en kontrol i nÊste led. Selvom en virksomhed har en ringe/manglende egenkontrol, sÄ kan det aldrig blive forhandlerens opgave.

Og Lars. De mobil telefoner du snakker om, kan kun vÊre en uden abonnement, for du fÄr aldrig en sÊlger til at bryde plomberingen, pÄ en tlf der er koblet til et selskab, fÞr du har smidt pengene pÄ bordet.

FuldstÊndigt korrekt. Jeg har dog indtil flere gange Äbnet en kasse med kundens accept og vi har sammen startet telefonen op, sat simkort i og lign. Men det er jo god service.. Da de fleste produktfejl pÄ telefoner ikke kommer som doa (dead-on-arrival), men et stykke tid senere, skulle forhandlerne sÄ stÄ og langtidsteste alle deres telefoner??

Men igen, som Bobo siger, det sker ALDRIG fĂžr handlen er afsluttet. Hvis kunden modtager en kasse med brudt plombering er de, med rette, meget skeptiske!!!

Jeg mÄ nok ogsÄ sige, at jeg ser absolut intet problem i at oprette en trÄd som denne, da dens formÄl jo er ganske fint. Hvordan kan vi i samarbejde med de forskellige forhandlere Þge kvaliteten, fÄ et lavere prissÊtningsniveau og dermed fÄ bedre stillede forhandlere og gladere kunder?Vi har jo trods alt den fordel, i fht. til de store salgskÊder, at vi nÊsten dagligt er i kontakt med forhandlerne her.

Problemet i mine Þjne er, at trÄden nÊrmest startede lidt som en heksejagt. IsÊr hvis man sammenholder den med den anden trÄd, hvor man jo direkte skulle remse alle forhandlernes fejl op. MÄske effektivt, men langt fra konstruktivt.

Hvis vi skal have de forskellige forhandlere pÄ banen, og det synes jeg vi skal, for vi kan alle sammen sidde her med vores forskellige meninger og fyre det ene faktum af efter det andet, men for at skabe en dialog omkring dette emne, sÄ er forhandlerne en naturlig del af dialogen.

Men det betyder ogsÄ at vi alle bliver nÞdt til at acceptere de indlÊg og svar som forhandlerne kommer med. Vi behÞver ikke vÊre enige, men det bliver nÞdt til at acceptere at det er sÄdan som de ser tingene!

MHansen2009-03-03 15:31:06

mortenb
          Deltager
            • Super Giant

Hej Michael.

Kan sagtens fÞlge din tankegang. Man bÞr sÄ nok splitte varerene op i grupper. Transportskader er jo relativt letgenkendelige bortset fra de mest fÞlsomme produkter. Linseskader f.eks. Langtidstestning af elektronik kan jeg godt se ikke er holdbar. men hvis ikke kunderne skal blive sorteper og ofre for endnu en muligvis lang leveringsfrist, hvad skal sÄ forvente ? Vi ved jo, at kinesernes kvalitetstests er ringe. Og hvis ikke mÊrkevare fabrikkerne selv kan holde styr pÄ kineserne, hvem skal sÄ ? Der er vel nÊsten kun importÞrerne/grossisterne tilbage til at gÞre et forsÞg pÄ at komme med nogle initiativer. Problemet er at grossisterne IKKE mener, at der er et generelt problem mht. skader. LÊser vi indlÊggene igennem er der dog mellem brugerne en vis enighed i, at leveringsfristerne ofte er for lange. Derimod giver Mogens udtryk for at konkurrencen vil gÞre et samarbejde umuligt. Det lader til at vi forbrugere ender i en blindgyde uden andre muligheder en at affinde os med tingenes tilstand eller lade vÊre at kÞbe kinesisk, altsÄ bl.a. Meade og Celestron.

SpÞrgsmÄlet er om vi skal have startet en landsforening til at samle amatÞrernes fÊlles interesser og fÄ skabt et mod/med spil til de etablerede leverandÞrer ?

rigo
            Deltager
              • Super Nova

LOL i gÄr sku da noget over gevind LOL

Slap nu af og nyd det

mortenb
              Deltager
                • Super Giant

ja ja – det kan sĂ„dan en TAK ejer jo sagtens sige !!! LOL

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

hehe jooo

Men i gÄr da hen og bliver Êlder fÞr tid Wink

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

det er sundt med en god diskusion hvor folk kommer op i det rÞde felt, tonen er frisk og til tider skarp, og der er lige sÄ mange meninger som der er folk .

men lad os nu lige holde tonen og ikke ende som andre foraer hvor folk bliver svinet til,og kalder hinanden alt muligt,det er ikke sket endnu men den kan hurtigt tippe

og det ville vĂŠre ĂŠrgeligtNuke

mogens
                    Deltager
                      • Super Nova

Er det nu TAK- ejerne, der skal stÄ for skud.-Bare kom anOuch

mr.mox
                        • Nova

Ja de er vist bund solide de der TAK. Har da hĂžrt at sĂ„dan en sven kan tĂ„le at blive ramt af flyvende kontravĂŠgte og alt muligt… Confused

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

Hehe, her gÄr bÞlgerne hÞjt, lige min boldgade. Nej, men jeg har da selv oplevet at fÄ Äbne kartoner, naturligvis lukket behÞrigt, men som ihvertfald har vÊret Äbne. Der kan vÊre mange grunde. SÊlger kan have tjekket varen for at se om noget mangler. En anden kan vÊre, at man har set pÄ en vare der har prÊsenteret sig godt pÄ foto. Men hjemme hos kunden opdager han, at det var ikke lige hvad han havde forestillet sig og bytter varen.

Og sÄ? Varen er Äbnet, ok, prÞvet af, ok, fundet uegnet, ok, tilbage til butikken, ok, det er hans ret ifÞlge kÞbeloven. Hvad skal butikken gÞre? SÊlge den pÄ tilbud? Skrive demo? Ja, problemet er bare at det gÞr en del butikker ikke, og her ligger hunden begravet.

Jeg har selv modtaget varer fra fx TS i tyskland, hvor emballagen har vĂŠret Ă„bnet. Men varen var ny, der manglede ikke noget. Jeg kunne acceptere det, fordi det fejlede ikke noget. Senest var der den her fokuser fra TS til min 80ED. Emballagen var denne gang uĂ„bnet, men der manglede en 2″ til 1,25″ adapter! Nu har jeg sĂ„dan en adapter i forvejen (enda osse fra TS) sĂ„ “what the F…” Jeg hĂžrer ikke til typen, jamen, sĂ„ skal jeg S…galemig have fat i dem dernede og eftersende den! I sĂ„ smĂ„ sko gĂ„r jeg ikke. Men lĂ„ jeg ikke inde med adapteren i forvejen, sĂ„ var det en anden snak, selvfĂžlgelig.

Men rigtigt nok, man fÄr en vis skepsis, nÄr man modtager en vare hvor emballagen har vÊret Äbnet. Og butikken i Þvrigt ikke har sagt noget. Men det gÞr bare at jeg ihvertfald tester varen ekstra grundigt.

Hvad andet er sÄ kÞbte jeg engang et teleskop til ca. 10.000 brugt! Garantien var endda udlÞbet. AltsÄ en tillidssag. Men jeg fik lov til at afprÞve det en mÄneds tid og returnere det, hvis jeg var utilfreds. Og det pÄ skrift. Det skal altid pÄ skrift! De betingelser kan jeg godt leve med og jeg har siden vÊret godt tilfreds. Kun butikker kan af og til gÞre mig utilfreds!

outlook2009-03-05 09:00:51

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

soeren.vod
                            • Planet

MortenB wrote: ..kinesernes kvalitetstests er ringe. Og hvis ikke mÊrkevare fabrikkerne selv kan holde styr pÄ kineserne, hvem skal sÄ ? Der er vel nÊsten kun importÞrerne/grossisterne tilbage til at gÞre et forsÞg pÄ at komme med nogle initiativer. Problemet er at grossisterne IKKE mener, at der er et generelt problem mht. skader.

…. lade vĂŠre at kĂžbe kinesisk, altsĂ„ bl.a. Meade og Celestron.

Hej Morten

I IT verdenen kan man se at kinserne laver stort set alt fra de dyreste til de billigste mÊrker; Hvis du kÞber en Cisco router istedet for en Linksys fÄr du stÞrre sikkerhed mod fejl, men sÄ koster den ogsÄ 50% mere. Bortset fra det kan de vÊre identiske.
                            SÄ det gÊlder i Kina som alle andre steder du fÄr hvad du betaler for.

SÄ du mÄ jo bare kÞbe lidt dyrere teleskoper som Takahashi, Vixen eller Teleskop-Service, sÄ fÄr du hvad du vil have, mens vi andre sÄ stadig kan kÞbe standard ydelsen og spare pengene.

BÄde Meade og Celestron fÄr lavet deres kikkerter i Kina det stod der i alt fald pÄ mine papkasser

mortenb
                            Deltager
                              • Super Giant

Hej SĂžren.

Du misser jo hele pointen. Hvis jeg “bare” ville skytte mig selv sĂ„ var denne polemik fuldstĂŠndig unĂždvendig. Min idĂ© var at fĂ„ lĂžftet branchen generelt, hvilket krĂŠver at vi lĂžfter i flok. Kunne vi fĂ„ leverandĂžrerne til at indse, at kvalitetsstyring ER en nĂždvendighed for at komme fremad, sĂ„ er det til ALLE’s gavn.

Derfor havde det vĂŠret rigtigt godt, om vi kunne have fĂ„et en indkĂžbs rubrik, som jo var det oprindelige pĂ„ denne trĂ„d. Dermed kunne vi have fĂ„et en fundamental indsigt i de problemer vi har fĂŠlles mht. indkĂžb. DesvĂŠrre skulle det hele ĂždelĂŠgges med irrelevante debat indlĂŠg (efter min mening) fra leverandĂžr side, som sĂ„ har medfĂžrt at rubrikken er gĂ„et op “rĂžg” og debat !

Debatten vi har her burde istedet vĂŠre fĂžrt under forlĂŠngelse af “kvalitetsstyring” i astromiens betingelser, men men men …

mvh

MortenB2009-03-18 09:14:44

holm
                              Deltager
                                • Super Giant

Er der iĂžvrigt nogle af Jer som har snakket med Henrik fra Lyra de sidste par dage..? Jeg kan nemlig ikke fĂ„ fat pĂ„ ham….Disapprove

thomas
                                  • Giant

Han har vel travlt med at regne ud hvordan han fÄr testet alle varene UDEN at Äbne kasserne LOL

Viser 15 indlĂŠg - 76 til 90 (af 153 i alt)
                                • Emnet 'LEVERING SERVICE' er lukket for nye svar.