› Fora › ASTRO-FORUM › ASTRONOMIENS BETINGELSER › LEVERING SERVICE
- Dette emne har 152 svar og 45 stemmer, og blev senest opdateret for 13 Är, 7 mÄneder siden af mortenb. This post has been viewed 5421 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
26. februar 2009 kl. 23:58 #11360
astrotorbenDeltager- Moon
Hej Morten B
Jeg har nu fulgt denne trĂ„d siden starten â og mĂ„ ĂŠrligt talt indrĂžmme at jeg har gjordt dette med stor hovedrysten.
Det er hvis tydeligt for de fleste pĂ„ denne trĂ„d â at begrebet âGod Serviceâ varierer alt efter HVEM man erâŠâŠ
Jeg mener at det er unfair at skrive:
â til at man KAN forvente en professionel betjening. Professionel – dermed menes effektivitet pĂ„ konstant hĂžjt niveau. Som hobby forretning falder effektiviteten sammen med begejstringniveauet. Dvs. nyheder og nyhedsbegejstring og personligt interesse sammenfald opprioriteres pĂ„ bekostning af kedelige standard opgaver som opfĂžlgning af bestillinger og reklamationer !!!â
Rent faktisk hĂŠvder du jo at du fĂ„r uprofessionel betjening â men hvis der ses bort fra en forsendelse der kiksede leveringsmĂŠssigt (fra LeverandĂžr til dig) , sĂ„ HAR du jo fĂ„et god betjening (selvom du ikke selv kan se dette):
1) Du fĂ„r en âIKKE TILBUDSVAREâ til âTILBUDSPRISâ !!!
2) En defekt vare ombyttes â og indtil âombytterenâ (som jo heller ikke tilbudsvare og som logisk nok IKKE kan forventes at vĂŠre pĂ„ lager!) er kommet hjem, kan du ligefrem UDEN risiko for brok fra leverandĂžren bruge den oprindelige leverede vare.
At skyde nogen i skoene at reklamationer opfattes for en kedelig opgave â det er altsĂ„ grĂŠnsende til det injurierende pĂ„ nĂŠrvĂŠrende grundlag.
NĂ„r du sĂ„ ydermere kan have den opfattelse at âbestillingerâ skulle vĂŠre âen kedelig standardopgaveâ (..for en selvstĂŠndig erhvervsdrivende) â sĂ„ er kĂŠden da rĂžget helt af!âDet giver jo basis for at ansĂŠtte kvalificeret personale. Tjaa…ââŠâŠ HELT ĂRLIGTâŠâŠ!!!!
Hvordan man kan ligestille en âLeveringstidâ (lĂŠs IKKE pĂ„ lager) med DĂ RLIG SERVICE â giver ĂŠrligt talt ikke den store mening.
Det afgĂžrende er vel at varen bliver leveret til aftalt tid â og sĂ„fremt forsinkelser opstĂ„r â at det foretages fornuftigt follow-up.
Ligeledes mener jeg at det er grundlĂŠggende FORKERT at mene at en forkert/defekt leveret vare automatisk er lig med DĂ RLIG service.
Det er vel HVORDAN/HVORLEDES en sĂ„dan reklamation bliver BEHANDLET der afgĂžr om man fĂ„r GOD SERVICE â f.eks. ombytning/udskiftning/reparation/dekort etc.
Personligt mener jeg at GOD SERVICE =
1) LEVERING TIL AFTALT/LOVET TID.
2) ORDENTLIG BEHANDLING I.F.M. REKLAMATIONER
3) VAREKUNDSKAB
Med venlig hilsen
Torben Ask
27. februar 2009 kl. 00:22 #11365
henrikDeltager- Nova
“..som hobby forretning..” Lyra er ikke en hobby forretning.
kikkerter er godt nok kun en del af vores (min) levevej, som ogsÄ omfatter konsulentydelser-, foredrag ol. om astronomi.
… Udover at det kan vĂŠre et Âœdags arbejde at have 3 smĂ„ bĂžrn og da bĂ„de Jeppe og jeg har bĂžrn.. :O)
Jeg kan godt genkende det Michael skriver om PC-reparationer:
Jeg havde “kun” 2 mĂ„neders reparationstid pĂ„ min Acer bĂŠrbare. De kunne ikke i forvejen sige noget om hvor lang tid, og imens var jeg bare uden computer. Det kan man jo som bekendt ikke, sĂ„ jeg mĂ„tte kĂžbe en anden til i mellemtiden!
Og jeg mÄ give Michael ret i skismaet om lager vs. priser.
Henrik 2009-02-27 00:02:49 27. februar 2009 kl. 03:33 #11370
mortenbDeltager- Super Giant
KĂŠre Torben. Ingen sag helt sort/hvid og mange roser Henrik/Lyra til skyerne. Jeg kan kun sige, at min opfattelse af normal forretningsgang afviger ganske betydeligt mht. levering til tiden, levering af rette kvalitet, og at reklamationer skal behandles prompte. I en lind strĂžm er ALT sĂ„dan set bare gĂ„et galti min samhandel med Lyra. Det er simpelthen ALT for meget til at vĂŠre en tilfĂŠldighed. Efter min mening har Lyra ikke check pĂ„ NOGET som helst ! Hverken kvaliteten af varerne, levering i rimelig tid eller reklamationsbehandling eller for den sags skyld papirgangen. Udover de omtalte fejl Lyra har prĂŠsteret har jeg indtil flere gange vĂŠret nĂždt til at minde Lyra om at jeg ogsĂ„ “lige” havde bestilt nogle andre ting, som heller ikke blev leveret. Jeg mĂ„ desvĂŠrre fastholde min kritik. Det ER den slĂžveste behandling jeg nogensinde har vĂŠret udsat for i en forretning. Havde det vĂŠret en enkel eller 2 ting, men nej .. ALT !
Den ENESTE formildende omstÊndighed er at Lyra er utroligt flinke vha. rÄdgivning og god service. Som service funktion for en svÊr kunstart med mange amatÞrer indblandet er det for mange et stÊrk parameter. Jeg er sikker pÄ, at Henrik/Lyra mener det godt. Men altsÄ..Jeg mÄ klart fastholde og beklager.mvh27. februar 2009 kl. 11:32 #11388
soeren.vod- Planet
Hej Morten
Jeg har ogsÄ fulgt dine trÄde men uden den store interesse for du fÞrer en ret ubehagelig tone nÄr du beder folk (astrofotoJesper var det vist) kravle ned i huller og lignende!
Du afdÊmper heldigvis dine indlÊg senere, men aligevel.Nu ved jeg ikke helt hvordan dit kÞb hÊnger sammen, men sÄvidt jeg har forstÄet var der dÄrlig finish pÄ den fÞrste og du fik en anden, som sÄ rÞg galt i posten? MÄske skulle du lige afsteme dine forventninger til dine omgivelser lidt og kunne du sÄ ikke osse fortÊlle dettil nogen der gider hÞre pÄ det istedet for?
(undskyd hvis det lyder lidt skarpt men det ER lidt for meget nu!)Jeg gad ikke astro-forum en tid pÄ grund af for mange sure opstÞd og troede lige vi var sluppet for det.
Dette er ikke et indlĂŠg om dit kĂžb men om tonen her
SĂžren Vod 2009-02-27 10:37:36 27. februar 2009 kl. 12:00 #11390
Hej SĂžren
Jeg er stort set enig mht. tonen. Men, de negative forhold skal ogsĂ„ frem og ĂŠrlighed fremmer ogsĂ„ forstĂ„else. Denne trĂ„d er vist den eneste hvor jeg retter en direkte kritik af nogen siden min interesse startede for et par Ă„r tilbage. Mine synspunkter koster garanteret noget goodwill rundt omkring, og er nok ikke lige populĂŠre, men sammenlignet med verden omkring os er denne branche lysĂ„r tilbage.Det er mit hĂ„b at diskussionen i sig selv vil medfĂžre en forbedring i kundeoplevelsen. Men endnu er der ingen der taler om kvalitetsikring af hverken produkter eller procedurer, sĂ„ det er et spinkelt hĂ„b !Men vi kan jo lade denne trĂ„d forsvinde i mĂŠngden og lade leverandĂžrerne tage initiativet til en acceptabel kvalitetssikring ???Vedr. Jesper var der tale om et udtryk, der hos “os” er kĂŠrligt ladet, men som set fra “fremmed side” kunne misforstĂ„s. Jeg har KUN alt positivt at sige om Jesper og han har min dybeste respekt for bĂ„de sin store hjĂŠlpsomhed og tekniske niveau.MortenB 2009-02-27 11:40:15 27. februar 2009 kl. 12:14 #11393
mstauningDeltager- Black Hole
Update pÄ mit seneste oplevelse i PhotoCare:
De ringede igÄr kl 10.15 og fortalte at den var kommet, og den ser fin ud helt perfekt.Den kunne normalt ikke kÞbes uden sÞger, sÄ den har de videre solgt for mig.God service og hurtigt levering.27. februar 2009 kl. 13:45 #11399
bjoern.andersen- Main Sequence
Mon ikke man skal lade vÊre med at tage tingene for personligt. Alle har vel oplevet at en handel/indkÞb ikke har fungeret som forventet/Þnsket, og er det tilfÊldet, gÄr man vel bare et andet sted hen nÊste gang.
Der er nok ikke tvivl om at det danske marked for astro dimser og teleskoper er meget smÄt, men , pÄ den anden side er der jo et antal firmaer/personer som tilsyneladende kan skabe sig en indtÊgt pÄ dette omrÄde.
Kkritik er vel altid relevant/velkommen hos de handlende, som jo sÄ mÄ evaluere om kritikken er relevant for dem eller ej.
I sidste ende er det jo en fornuftig forretningsprofil/holdning til deres kunder som er afgĂžrende for om de overlever som forhandlere eller ej – og, det kan jo heller ikke afvises at det store EU marked jo nok ogsĂ„ har en indflydelse pĂ„ deres forretningsapproach/moral, ikke mindst da vi (som kunder) jo har et skarpt Ăžje pĂ„ extrem lav pris sammen emd et extremt hĂžj serviceniveau.
Kommentaren om Acer laptoppen er nok mere sigende end meget andet.
27. februar 2009 kl. 21:49 #11426
Hej Morten B.
NĂ„r du Ă„benbart anser dig for at vĂŠre en slags âadministratorâ af denne trĂ„d â vil det sĂ„ ikke vĂŠre en idĂ© at fĂžlge din egne retningslinier (dit fĂžrste indlĂŠg).
Der skriver du:
For ikke at vĂŠre urimelig gĂŠlder dette kun for NYE leveringer, der modtages fra dags dato. Ellers kan vi starte med at skrive en bog, hvilket ikke er meningen.
Det nĂŠste indlĂŠg der kommer â tilfĂŠldigvis fra dig selv â vedr. en bestilling & levering fra December 08 leveret 19/12 dvs. FĂR 30/1-2009.
Jeg ved godt at du kraftigt har redigeret i dit eget indlĂŠg i flere omgange hvilket jeg i sig selv mener er kritisabelt, idet dette fratager andre der f.eks. fĂžrst nu lĂŠser trĂ„den muligheden for at se hvad der tidligere er skrevet (hvilket vel nĂŠrmest er i modstrid med hele âforum-tankenâ hvor der er netop en en trĂ„d – der kan fĂžlges.).
Ikke desto mindre fremgĂ„r det stadig af Henriks indlĂŠg at levering fandt sted fĂžr den af dig selv fastsatte âstart datoâ.For det andet sĂ„ vil det ĂŠrligt talt klĂŠde dig hvis du kunne vĂŠre mere objektiv og mindre subjektiv.
Af de rester du ikke har haft mulighed for at slette (andres svar), fremgÄr det at du bestilte en vare der IKKE var tilbudsvare og ej heller LAGERVARE.
Kun guderne og dig selv kan svare pĂ„ hvorfor du bestiller en vare â VELVIDENDE at den IKKE er pĂ„ lager â og sĂ„ vĂŠre utilfreds over at den ikke kunne leveres omgĂ„ende.
Hvis leveringstiden er af sĂ„ alt overskyggende vigtighed for dig â hvorfor sĂžren har du ikke bare bestilt den i det store udland hvor alt Ă„benbart altid er pĂ„ lager?
Et gĂŠt kunne vĂŠre (men indrĂžmmet, det er kun et gĂŠt) at du udmĂŠrket godt vidste et den specifikke modelversion du bestilte IKKE var pĂ„ tilbud, men da du nu kunne kĂžbe den til tilbudsprisen (33%!) â slog du til.
Men det burde vĂŠre indlysende at det faktum at du fik den til tilbudsprisen gĂŠldende for den modelvariant der rent faktisk hvar pĂ„ tilbud lager â det ĂŠndrer selvfĂžlgelig ikke pĂ„ leveringstiden.
Faktisk har du jo (bevidst?) valgt IKKE selv at nĂŠvne det faktum at du fik et kraftigt nedslag i prisen â noget som det fleste vel vil opfatte som vĂŠrende en fremragende service i sig selv……
Det er selvfĂžlgeligt uheldigt at den leverede kikkert sĂ„ har ridser i lakken â men det kan man da ikke i sig selv kalde for dĂ„rlig service.
DĂ„rlig service ville f.eks. vĂŠre hvis LYYRA ikke ville ombytte varen â men det ville det jo netop!
Da du jo fra starten har vĂŠret klar over at det rent faktisk var en bestillingsvare – selvom du undlader selv nĂŠvne dette her pĂ„ trĂ„den â sĂ„ kan det da ikke kaldes dĂ„rlig service at âombytterenâ ligeledes skal bestilles hjem !!
Rent faktisk skete der jo det at du i mellemtiden (leveringstiden pĂ„ âombytterenâ) kunne bruge den fĂžrst leverede. Eftersom denne jo i dette tidsrum rent faktisk var til lĂ„ns â idet en juridisk bindende ombytningsaftale var indgĂ„et â sĂ„ er ridserne pĂ„ tubus rent faktisk ikke dit problem.Rent funktionelt har den jo angiveligt ikke fejlet noget (medmindre dette kun fremgĂ„r af tidligere â men af dig slettede indlĂŠg….) ergo har du ikke lidt noget tab.
Det eneste punkt hvor man kan hĂŠvde at servicen har vĂŠret utilfredsstillende â er at du fik leveret noget forkert tilbehĂžr og eftersendelsen af det korrekt derefter blev sendt til forkert adresse.
Men at kĂŠde dette sammen med de Ăžvrige punkter â det holder altsĂ„ ikke en meter i byretten/forbrugerklagenĂŠvnet â hvilket mĂ„ske er grunden til at du har âopfundetâ denne trĂ„d?
———————————————————————————————————————————————–
Jeg mener at der er et grundlÊggende problem at have en sÄdan trÄd eftersom det hvor det vel oftest er de utilfredse kunder (bÄde berettige og uberettigede) der fÞler sig tilskyndet til at lave indlÊg, men ikke i nÊr samme udstrÊkning de tildredse kunder.
Derfor vil denne trÄd aldrig give et retvisende billede at tilfredse versus utilfredse kunder.
Desuden bĂžr det vel vĂŠre en eller anden for DEFINITION pĂ„ hvad god service egentlig er â og det er jo ikke sikkert at DIN definition er den korrekteâŠâŠ.
HVIS man pĂ„ et offentligt forum vil kritisere nogen â sĂ„ ER der altsĂ„ ytringsfrihed her i landet â og pĂ„ forum ogsĂ„ â sĂ„ HVORFOR mĂ„ en leverandĂžr ikke give svar pĂ„ tiltale?
Hvis jeg f.eks. har et horn i siden pĂ„ ASTRO i Ă lborg (hvad jeg IKKE har) â er det sĂ„ retfĂŠrdigt at jeg ensidigt kan fortĂŠlle MIN version UDEN at ASTRO kan forsvare sig?
Det vil jeg jo vĂŠre uretfĂŠrdigt for alle de kunder der pt. overveje at kĂžbe der â og sĂ„ undlader dette og evt. gĂ„r glip at et godt kĂžb.
Nu er dig jo fri konkurrence i landet, og handel via nettet er i Danmark under sĂŠrdeles god forbrugerbeskyttelse. Der er andre og mere brugbare klageinstanser â hvis man altsĂ„ rent faktisk har noget at klage over.
Som sagt, det er fri konkurrence og som medlem af EU er du jo frit stillet til at kĂžbe der hvor DU mener du fĂ„r mest service for pengene. Du kunne mĂ„ske hjĂŠlpe os andre med at anbefale de firmaer hvor DU har fĂ„et en service der lever op til din definition af âgod serviceâ. (findes sĂ„danne firmaer?)
Markedet regulerer jo sig selv, sĂ„ hvis servicen her i landet er utilfredsstillende, wellâŠsĂ„ vil flere kĂžbe i udlandet og leverandĂžrerne herhjemme mĂ„ enten forbedre servicen eller ultimativ lukke.
Mvh
Torben
28. februar 2009 kl. 03:10 #11449
Torben – du har lavet en fyldig kritik. Men .. du kender ikke hverken hele sagen eller tingenes sammenhĂŠng, og jeg har IKKE tĂŠnkt mig at bruge aftenen pĂ„ at pensle alle tingene ud i detaljer. Den fĂžrste levering af den oprindelige kikkert blev kun et problem, da den var fejlbehĂŠftet og der manglede en del af de bestilte varer. At prisen blev god var kun fordi Lyrašs hjemmeside var fyldt med fejlinformation eller information der kunne misforstĂ„s. Hvilket i et vist omfang stadigt er gĂŠldende, sĂ„vidt jeg kan se. Og Lyra valgte sĂ„ at lade handelen vĂŠre til kundens fordel. Jeg blev ogsĂ„ imponeret .. et stykke tid. Men herudover finder jeg faktisk prisen fuldstĂŠndig ligegyldig. Den har ingen betydning for sagen vedr. produktfejl og langsom og fejlagtig levering.
At man kan redigere en trĂ„d er bĂ„de godt og skidt. Jeg har aldrig rettet pĂ„ faktuelle oplysninger medmindre de har skullet prĂŠciseres eller jeg havde opdaget en fejl. Og ofte har en uddybende forklaring vĂŠret en fordel. NĂ„r leverandĂžrerne ikke skulle give svar i DENNE trĂ„d var det for at holde en masse debatindlĂŠg ude, der ville ende som “fyldstof” og gĂžre trĂ„den alt for lang. Men denne trĂ„d er alligevel blevet til et forum, sĂ„ en anden form er nĂždvendig. Herudover har jeg vist pĂ„ intet tidspunkt klaget over Lyra’s service i form af prispolitik eller rĂ„dgivning. Derimod har jeg klaget over sĂ„ meget andet. Du blander tingene sammen og lĂŠgger mig ukorrekte punkter til last. Lyra har alle muligheder for at svare pĂ„ kritikken, trĂ„den er jo brugt flittigt, men har en dĂ„rlig sag. Lyra pĂ„stĂ„r sĂ„, at min sag er enstĂ„ende (rettet: Ă«n ud af fĂ„), og at problemerne iĂžvrigt er smĂ„. DEN definition kunne ogsĂ„ mĂ„ske vĂŠre interessant.
Selve sagen er egentlig ikke sÄ interessant. Det ville resultatet have vÊret hvis der havde vÊret en debat om kvalitetssikring. Det har vi ikke fÄet, for der ER tilsyneladende ingen kvalitetssikring og parterne er tilsyneladende tilfredse med at lade stÄ til. Og DET finder jeg ubegribeligt og til skade for alle parter.
mvhMortenB 2009-02-28 10:27:36 28. februar 2009 kl. 11:59 #11463
Hej Morten B.
Jeg gÄr ud fra at sagens fulde sammenhÊng fremgÄr af denne trÄd.
Hvis du ikke har skrevet sagens fulde sammenhĂŠng her, sĂ„ er dine indlĂŠg jo ikke (forsĂžg pĂ„) konstruktiv debat/kritik – hvilket jo BURDE vĂŠre formĂ„let med en sĂ„dan trĂ„d.Eller sagt mere direkte: Jeg sider men opfattelsen af at dit egentlige formĂ„l med at oprette denne trĂ„d ikke er et oprigtigt forsĂžg fra din side pĂ„ at FORBEDRE/HĂJNE kvalitetsniveauet ho “astro-branchen” herhjemme, men mere dit eget personlige vendetta.
Jeg begrunder dette med:
1) IndlÊg nummer 2 pÄ denne trÄd (som vel og mÊrke er DIT EGET) opfylder ikke dine egen
betingelser for at kunne medtages pĂ„ denne trĂ„d (“Kun NYE leverancer). Dette indlĂŠg
omhandler en levering fra December 2008 d.v.s FĂR trĂ„dens oprettelse.
Ikke desto mindre er netop DENNE leverance et gennemgĂ„ende tema.SPĂRGSMĂ L DER ĂNSKES BESVARET:
HVORFOR OVERHOLDER DU IKKE DINE EGNE REGLER HER Pà TRà DEN?2) Du har konsekvent UNDGà ET at komme med DIT BUD pÄ hvad god service er
SPĂRGSMĂ L DER ĂNSKES BESVARET:
HVAD ER DIN DEFINITION PĂ GOD SERVICE?3) Kan du forklare os andre HVORDAN man kan bestille en ANDEN vare end en der er
annonceret som vĂŠrende pĂ„ TILBUD/LAGER – og STADIGVĂK have
opfattelsen/forventningen om at lige nĂžjagtigt den version du bestiller – ogsĂ„ er pĂ„
LAGER?
DETTE ĂNSKES OGSĂ BEVARET4) Hvis du er sĂ„ utilfreds med leverancen/Lyra, hvorfor har du ikke udnyttet de muligheder
du har rent juridisk – at hĂŠve handlen?
DETTE MĂ DU OGSĂ GERNE BESVARE….Mvh
Torben
astrotorben 2009-02-28 11:00:36 28. februar 2009 kl. 14:17 #11474
1) Mit fĂžrste handels indlĂŠg blev givet som retningsvisende eksempel, og handlen var iĂžvrigt ikke afsluttet, sĂ„ den er sĂ„mĂŠnd aktuel nok. 2) Service er et vidt begreb, der indeholder mange faktorer. Hvoraf en del/mange af de aktuelle allerede er behandlet i denne trĂ„d. Du kan i enhver “handelsbog” finde et utal af definitioner. Jeg finder det iĂžvrigt mĂŠrkeligt at du beder MIG definere service. Du burde spĂžrge leverandĂžrerne i stedet. 3) Jeg BLEV oplyst om, at den version jeg Ăžnskede ikke var pĂ„ lager. Leveringstiden pĂ„ den fĂžrste kikkert er/var heller ikke problemet, udover at den desvĂŠrre vist kun lĂ„ pĂ„ lager i England. Men leveringstiden pĂ„ den var ikke nĂžje fastsat. Problemet var derimod resten af forlĂžbet mht. fejl og mangler. IĂžvrigt skriver du “vi andre”. Hvem er du talsmand for ? 4) Jeg Ăžnskede ikke at ophĂŠve handelen, da kikkkerten var den jeg skulle bruge og prisen VAR god.
Torben .. det er da dejligt, at du kan reagere. Men var det ikke mere interessant at fÄ en fremadrettet debat om hvordan vi kunne styrke kvalitetsniveauet. Her skulle du vÊre velkommen med DIT bud !1. marts 2009 kl. 02:55 #11538
Hej Morten B
Du skriver:
” Jeg finder det iĂžvrigt mĂŠrkeligt at du beder MIG definere service.”
Jeg svarer med at citere dig selv:
…var det ikke mere interessant at fĂ„ en fremadrettet debat om hvordan vi kunne styrke kvalitetsniveauet
1) Hvis det er et retningsvisende eksempel – hvorfor er lige netop DENNE handel sĂ„ et
gennemgÄende tema?
2) Jeg er enig med dig I at Service er et vidt begreb. Jeg spĂžrger det
af den simple grundeftersom du mener at branchen (I hvert fald Lyra)
her et problem med at yde “godservice”. Men sĂ„ virker det da underligt at
du endnu ikke er kommet med DIN definition
pĂ„ “God Service” alternativt
din forventning af hvad denne mĂ„tte indebĂŠre.Netop DET vil jo vĂŠre en KONSTRUKTIV tilgang til emnet. Men OK – din
manglende lyst tilat svare pÄ dette punkt siger mÄske mere om dine
forventinger end LYRA’s Service.3) OK, det giver mening at du VAR blevet oplyst om Leveringstiden. Men sĂ„ forstĂ„r jeg ikke
at du i indlĂŠgget af 23/2 undrer dig over “unĂždigt lange leveringstider”.
Men det er mÄske ikke denne leverance du har i tankerne?
Hvis ikke, hvilken/hvilke er det sÄ?
Det er jo ikke nok at postulere at branchen har unĂždvendigt lange lange leveringstider,
der skal jo ogsÄ ligge en hvis grad af fakta bag.Kan oplyse at jeg er talsmand for mig selv, og bortset fra ABN Nortek har jeg kÞbt fra
alle de andre (Astro Ă lborg, Astro Optics og Lyra) og ligeledes fra en del udenlandske
(bĂ„de EU og USA). Dette giver mig (synes jeg selv) “ballast” nok til at blande mig pĂ„
denne trĂ„d med grundlĂŠggende betragtninger.Jeg er HELT enig at en FREMADRETTET debat ville vĂŠre Ăžnskelig – og netop DET har jeg
IKKE set fra din side. Jeg har netop undret mig over at der fra din siden stort set kun
har vĂŠre subjektive bemĂŠrkninger – endda af (person-) nedsĂŠttende karakter som jeg
(fra egne oplevelser) slet ikke mener passer pÄ branchen og i Þvrigt er tonen i dine
indlĂŠg af en karakter som ikke hĂžrer hjemme i et forum4) Det svar HAVDE jeg gĂŠttet!
Jo, jeg skal med glÊde komme med MIT bud pÄ god service.
Det vil jo netop skabe en fremadrettet debat – som du selv efterlyser men Ă„benbart ikke selv vil kick-starte (men det har mĂ„ske aldrig vĂŠret din REELLE hensigt?)
God service iflg. mig selv:
1) Varekundskab
2) Leveringstider overholdes sÄ hvidt det overhovedet er praktisk muligt
(Alle kan blive ramt af strejker, vejrforhold og leverandĂžrsvigt.)
3) Evt. reklamationer skal behandles effektivt – og evt. defekte varer skal ombyttes sĂ„
hurtigt det er praktisk muligt.Alle de (danske) leverandĂžrer jeg har brugt har alle opfyldt ovennĂŠvnte de gange JEG har handlet med disse og oftest har jeg handlet med dem flere gange.
Derfor er jeg noget overrasket over tonen….og direkte at kalde nogle for amatĂžrer (som forretningsfolk) det ER altsĂ„ en anklage som ikke kan kaldes for sĂŠrligt konstruktiv.HVIS der havde vĂŠret et grundlĂŠggende SERVICE problem at branchen – hvorfor er der sĂ„ ikke andre end dig der har kommet med indlĂŠg om “dĂ„rlige oplevelser”??
Mvh
Torben
Slutteligt vil jeg sige at selve trĂ„den kunne indeholde meget mere konstruktiv info, f.eks om kan det overhovedet betale sig at kĂžbe i udlandet? Jeg har selv mĂ„tte sende en defekt del over atlanten – og tilbage igen – for egen regning, hvilket gjorde en besparelse til en udgift.
Jeg ved at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette.
Alene af DEN grund er det at kĂžbe “dansk” en stor fordel. Leveringstider er jo alligevel stort set den samme (for betilingsvarer) om du kĂžber hjem direkte fra udlandet eller om din danske leverandĂžr kĂžbe hjem fra udlandet.1. marts 2009 kl. 09:53 #11546
Jeg kan ud fra dit indlÊg se, at du ikke har fulgt med i drÞftelserne og ikke tager bestik af mine svar eller andres besvarelser. Herudover ligner det mere et forsÞg pÄ kritik af mig, og det er da OK for jeg er ikke ufejlbarlig. PÄ den anden side har jeg ikke hverken tid til eller for behov for at retfÊrdiggÞre mig ved at udpensle sagen i en logbogsagtig opgÞrelse. Jeg vil derfor lade dit indlÊg stÄ for sig selv.
Der har ogsÄ vÊret indlÊg her som kunne bringe os fremad: http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=848Men ganske kort mener jeg f.eks at lagervarer skal komme senest 2 dage efter bestilling. Som minimum skal korrekt leveringstid angives enten ved bestilling eller i en ordrebekrÊftelse. Alle varer skal vÊre kontrollerede inden de nÄr forbrugeren sÄ varer med mÄlbare fejl ikke nÄr ud.God weekend !mvhMortenB 2009-03-01 09:17:51 1. marts 2009 kl. 10:28 #11548
rigoDeltager- Super Nova
Det jeg fornemmer, hĂžrt og set, prĂžvet (fra mange af mine astro venner) at entelige er alle de danske forhandler stor set lige dĂ„rlige til at “huske/logistik “.
Det er isĂŠr det med at huske at udfĂžre en ordre der gĂ„r for langsom, isĂŠr hvis det er mangler noget til en bestilling. Det er som om at ordre lommebogen, ligger kun i hovedet.Der mangler logistik der dur. Det er ikke Service og venlighed der ikke dur, men bare en simpel logistik der virker. Og det gĂŠlder dem alle sammen.Der kun 3 firma jeg har ÂŽhandlet med hvor logistikken virkelige har virket, men det var en i england og to i usa. Ellers har de andre 5-6stykker fejlet, og endda fejlet for groft til at det er tĂŠt pĂ„ at vĂŠre for underlige at det ikke bliver beder. Men man driver jo sit firmaer som man vil Men tror mig, man taber mange fremtidige ordre ved ikke at have logistiken iorden, folk bliver trĂŠtte af det og vĂŠlger et anden sted…http://www.rigorigo.dk 2009-03-01 10:43:44 1. marts 2009 kl. 12:12 #11550
Astro OpticsDeltager- Main Sequence
Rigo,
Du kan altsÄ ikke skÊre alle danske forhandlere over samme kam pÄ én gang.
Og hverken du eller MortenB har handlet hos mig, sÄ jeg vil ikke indrages i de beskyldninger I kommer med mod de danske forhandlere.
Har desuden ingen Þnsker om at deltage yderligere i denne trÄd, da den er startet pÄ baggrund af forhold som ikke vedrÞre mig.MvhMogens ZachariasenAstro Optics
Mvh
Mogens Zachariasen
http://www.astro-optics.dkForhandler og importĂžr af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters. -
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'LEVERING SERVICE' er lukket for nye svar.