LEVERING SERVICE – NY

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER LEVERING SERVICE – NY

  • Dette emne har 25 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 4 måneder siden af cjden. This post has been viewed 602 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #14534

    mortenb
    Deltager
      • Super Giant

      Oplægget var nu positivt, men jeg kan godt se at fortsættelsen er HELT håbløs. Jeg dropper idéen.

      mvh
      #14535

      soeren.vod
        • Planet

        Hej MortenB

        Tag mig det ikke ilde op, men tonen i tråden eller din forgænger har været MEGTE kedelig.
        Ligesom Jacob skriver han vil gøre, har jeg også holdt mig væk fra forummet her og skrevet andre stedre istedet og havde håbet tingene var blevet mere normale men ak. Thumbs%20Down

        #14536

        mhansen
        Deltager
          • Nova

          Jeg synes at denne tråd og denne type tråde, savner et formål. Hvad er formålet med at opsamle og katalogisere data over folks oplevelser med forskellige forhandlere?

          Er det for at vi kan danne en samlet statistik over, hvilke forhandlere man bør holde sig fra og hvem man bør handle hos?

          Er det for at forhandlerne selv kan se, hvis de kigger, hvor mange glade og hvor mange sure kunder de har?

          Eller er formålet bare at folk skal have mulighed for at lukke noget damp ud?

          I så fald er denne type tråd sikkert ganske udemærket.

          Hvis formålet er at højne den gennemsnitlige kvalitet af levering og service hos de forskellige forhandlere, så mener jeg bestemt ikke at dette er vejen frem. Forhandlerne behøver i grunden ikke vide hvor mange utilfredse kunder de har, men hvad de kan gøre ved det.

          Så mit første forslag er, at folk selv sender en uopfordret mail til forhandlerne, hvori de skriver deres ønsker og forslag.

          Men skulle man bruge en tråd på dette emne, tror jeg det vil være langt mere givtigt og konstruktivt at man poster et meget kort resumé af hvorfor man er utilfreds og så ellers bruger mere tid på at formulere forslag til, hvad der kunne gøres bedre.

          Og husk nu stadig!! Tonen er altafgørende i et ellers rigtig hyggeligt forum som dette.
          #48119

          mortenb
          Deltager
            • Super Giant
            HVIS MAN ER TRÆT AF CENSUR:

            Muligheden er her altså endnu. For ikke at aktivere moderatorerne bør man altså beskrive præcist, faktuelt og så lidt holdningsmæssigt som muligt. Men dansk er jo et rigt sprog, så … men skriv.

            Brug endelig opskriften fra det første indlæg. Dermed bliver alle væsentlige oplysninger inkluderet og DISPOSITIONEN vil gøre det nemt for DIG !

            MortenB2010-10-31 13:36:07

            #48121

            gosky
            Deltager
              • Moon

              Jeg vil godt starte med en lille anmeldelse af Astroqcam.

              Jeg købte for et par år siden et Qcam5 mono på qlx. Sælger oplyste, at han havde købt det hos astroqcam.
              Jeg kunne dog ikke få det til, at virke med de driver, som jeg downloaded fra astroqcams hjemmeside, så jeg tog kontakt til Henrik H.
              Efter vi havde talt frem og tilbage i telefonen om hvad kunne være, kom Henrik frem til, at det ikke var købt hos ham men i udlandet.
              Henrik tilbød omgående at flashe det uden beregning, så jeg kunne bruge det med hans driver.
              Det er super kundeservice i min optik og en god forretning for Henrik, da jeg efterfølgende har købt en del udstyr hos ham.
              Moralen er: Hvis forhandlerne behandler kunderne godt og yder en god service komme de tilbage og lægge flere penge hos dem.

              /Johnny

              gosky2010-10-31 11:35:46

              #48122

              mikael_joe
              Deltager
                • Super Nova

                Jeg har også meget gode erfaringer med astroqcam. Jeg havde ASCOM problemer og han brugte et par timer en aften på min computer igennem fjernbetjening. Selv om ASCOM er noget helt andet end det han sælger så Thumbs%20Up til ham.

                #48146

                mortenb
                Deltager
                  • Super Giant

                  Der er nu ændret så meget i det første indlæg, at det burde være acceptabelt for alle og burde kunne bruges som et værktøj uden misytringer.

                  Om man så vælger at slette det gamle levering & service ? Lidt synd for alle de aktive, som har bidraget på positiv vis.

                  mvh

                  MortenB2010-10-31 13:47:55

                  #48167

                  Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

                    Efter min mening er det her et håpløst foretagende, Morten. Jeg er, og har alltid været, positiv til en slik tråd som dette, men jeg kan ikke se hvordan den skal kunde eksistere i praksis efter vi har fået den nye forumreglen. Pkt. 6 i dit skema vil i praksis ikke fungere, tror jeg. Folk har forskellig opfatning om hvad en god og dårlig tone i sprogbrug er for noget. Dessuden bruger ikke folk din skematiske model alltid, og skriver prosa istedet. Da bliver fort alt i beskeden det pkt. 6 skulde været. Dersom man kun fyldede ud skematisk med ja/nei, datoer o.l. kunne dette fungere, men næppe når folk skal supplere med sin egen tækst i tillæg.

                    Mvh,
                    Bjørn

                    #48180

                    joergen.k
                    Deltager
                      • Nova

                      Bjørn T. Jønsson wrote: Efter min mening er det her et håpløst foretagende, Morten. Jeg er, og har alltid været, positiv til en slik tråd som dette, men jeg kan ikke se hvordan den skal kunde eksistere i praksis efter vi har fået den nye forumreglen. Pkt. 6 i dit skema vil i praksis ikke fungere, tror jeg. Folk har forskellig opfatning om hvad en god og dårlig tone i sprogbrug er for noget. Dessuden bruger ikke folk din skematiske model alltid, og skriver prosa istedet. Da bliver fort alt i beskeden det pkt. 6 skulde været. Dersom man kun fyldede ud skematisk med ja/nei, datoer o.l. kunne dette fungere, men næppe når folk skal supplere med sin egen tækst i tillæg.

                      Tror bjørn har ret den tråd er død inden den starter igen desværre!!!!!!!

                      #48184

                      mortenb
                      Deltager
                        • Super Giant

                        Tråden kan have STOR værdi, især for de lidt nyere i astro hobby. Jeg synes den skal have en chance – og er desuden HELT frivillig. Og med de restriktioner der nu er lagt, er tråden mere vigtig end nogensinde. Og jo flere der bruger den, jo bedre, da indtrykkene bliver mere stabile.

                        Og har den ingen interesse, så er det da også ok, så håber jeg bare “folk” passer på sig selv på anden vis. For denne hobby er ikke specielt overskuelig for nyere medlemmer.

                        For hvem tråden har interesse – start med de første par indlæg.

                        Smile

                        mvh

                        #48185

                        cjden
                        Deltager
                          • Planet

                          Brug dog de hjemmesider der eksisterer til at bedømme leverandører, se f.eks: http://www.bedoemmelse.dk/ og lad dette forums indhold begrænse sig til det der giver værdi i vores hobby (som for mig ikke er tråde med sure eller positive indspark om leverandører – de vil altid være en personlig og subjektiv vurdering).

                          Just my 5 cent 🙂

                          Meade LS6 ACF
                          Astro 2" Diagonal / Meade monitor / Stella Wi Fi
                          Baader Hyperion range of 1.25” eyepiece’s
                          Meade XWA 5000 range of 2” eyepiece’s
                          and some other stuff to complicate things

                        Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'LEVERING SERVICE – NY' er lukket for nye svar.