Leo triplet

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Leo triplet

Viser 9 indlĂŠg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

k_holst
    Deltager
      • Nova

Jeg har i den seneste periode vÊret meget dÄrlig til at fÄ udnytet det gode vejr, men i gÄr kunne det endelig lade sig gÞre at komme lidt ud.

Hele setuppet var adskilt sÄ jeg valgte at udnytte muligheden til at prÞve at bytte rundt pÄ hovedscope og guidescope.

Billedet er taget med DSI III og WO 66 SD, det stÞrste FOW jeg kan opnÄ med mit nuvÊrende udstyr.

Samlet 2œ times eksponering i 5 min. subframes: 1 time L og œ time i RG og B.

Billedet er kun DDP-behandlet og stacket, der mÄ komme en bedre version senere.

Uden at have mÄlt pÄ krumning eller andet, synes jeg jeg er godt tilfreds med med den lille WO.

k_holst2009-04-21 08:13:15

k_holst
      Deltager
        • Nova

Jeg skal mÄske lige nÊvne at jeg for fÞrste gang har brugt Nebulosity til at styre cam.

Nebulosity har sin egen driver til DSI III, som jeg synes er vĂŠsentligt bedre end Meades driver. Nebulosity laver “amp off” under eksponering og det fjerner faktisk den ampglow jeg ellers har kĂŠmpet noget med.

nive
        Deltager
          • Super Nova

SĂ„dan skal det gĂžres . Flot billed StarStarStar

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Meget fint gĂ„et med den lille Ă„bning, kan tilfĂžje at jeg ogsĂ„ er supertilfreds men min lille WO66….

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Flot billede med den bette kikkert! Med en 8″ SCT og f/3.3 ccd reducer kan det hĂžjst blive til en dublet og kun M66 og M65.

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

Finn
              Deltager
                • Neutron star

NÄ, du har fÄet Þjne Kim, ja det er ret sjovt med de wide billeder, det er jeg ogsÄ blevet lidt bidt af. Jeg tror du kan hive meget frem, med sÄ mange min, det tegner i vÊrt tilfÊlde godt Thumbs%20Up

Anonym
                  • Nova

Et kjempeflott bilde Kim Thumbs%20Up

Har selv en WO Megrez 80 som jeg prĂžver Ă„ finne ut av !

Monterer pÄ mitt DSLR og justerer og diverse, men det er langt igjen fÞr jeg fÄr bilder av slik kvalitet som deg !

Mvh Arne Martin

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Super flot, mĂ„ske en smule rigelig blĂ„…

k_holst
                    Deltager
                      • Nova

Tusind tak for kommentarene!

Jeg tror det er det bedste rÄmateriale jeg endnu har haft at arbejde med, sÄ det bliver spÊndende at prÞve at trÊkke lidt mere ud af det.

Finn og jeg har snakket om at vi evt. kan kigge lidt pÄ det i weekenden i NordTyskland.

Nu er det jo kun lige knaldet sammen, mens jeg slugte havregryn og kaffe i gÄr morges. (Det kan selvfÞlgelig vÊre at jeg bare ikke har nÄet at ÞdelÊgge det endnuWink)

Michael, jeg prÞver at skrue lidt ned for den blÄ.
                    Viser 9 indlĂŠg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Leo triplet' er lukket for nye svar.