Lege mens jeg testede.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Lege mens jeg testede.

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 243 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hejsa som jer andre har jeg også været lidt ude, men da jeg havde et problem med sekundærspejlets holder har jeg haft linsen af! Så der skulle testes og justeres, samt har jeg endelig fået samlet min CG5 igen… Skal dog nok lige havde den trimmet også !

Men jeg fik sat CGE’en til at lave noget Messier til min liste, har nu lavet 54… En fra halvvejs Thumbs%20Up

Første test aften, blev til M39 og det var det: 5 x 180 sek. RGB samt falsk LUM af alle RGB’s.

Næste aften var der bare ikke noget der ville som jeg, derfor endte jeg igen med 5 x 180 sek. RGB.

Dog af både M34 og M35.

Her M34:

Og M35:

CG5 blev som sagt samlet og fik sat FS-60 og min 80mm søger på, ganske vist på en tynd metalplade… Men hvad.

Det blev så til et par frames af M31’s kerne og M45. De er RÅ og uden flats, darks. Det er 300 sek x 7 ca. Alle frames er taget uden filter, og med Qcam6.

M45 blev en mosaik da jeg efter et stykke tid fandt ud af at center var tosset:

M31:

Tænkte i nok gerne ville se dem?

Så skal jeg bare finde ud af hvordan det Qcam har sin fullwell, så jeg kan få sat Gain derefter. Disse er gain 23, Offset 100.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Evigt flotte billeder MS, tydeligt du har den tekniske baggrund i orden ved at læse og lære om bls billede behandling.

nive
        Deltager
          • Super Nova

Hej Michael .

Du kører med klatten Big%20smile , de billeder med qcam6 kan du huske hvad ofset og gain du brugte ?

/Nils Vest

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Takker.

Jeps Gain 23 offset 100.

nive
            Deltager
              • Super Nova

OK tak for det .

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Nåja og det er singel exposere.. Man kan jo vælge mellem singel og dobbel.

henrik
                Deltager
                  • Nova

Hej Michael

Godt nyt(h)år :O)

Gode billeder!

Men jeg undrer mg lidt over de blå stjerner.

Normalt ville jeg sige det var en dårlig farvekorrektion, men da du har brugt FS60’en som normalt ikke giver blå stjerner undrer jeg mig lidt..

Er det din billedbehandlng, seeing dug eller lign. der gør forskellen til fx. Jespers billeder, eller…?

Henrik2009-01-05 11:04:47

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Hejsa Henrik – Og i lige måde.

Nej jeg har ikke brugt FS-60 på dem i farver, det er C8 og CGE. Min C8 vil bare ikke lave blå i samme fokus som resten, lige meget hvad jeg har prøvet så ender blå altid mellem 0,5 og 0,7 over resten. Men her spiller guide også ind, det viser sig at jeg havde en vild drift grundet dårlig opstilling, var 15′ ude af alignment… Og bemærkde det ikke, ups. Så er det jo ikke smart at bruge 2 sek guide tid 🙁

Men forskellen mellem mine og Jespers billeder, er nok især JESPER !!! Han kan altså noget den mand.

Desuden er min billedbehandling ikke for god på disse, seeing var heller ikke vild (men det var klart) samt min opstilling var ude. Men bemærk at jeg næsten altid har blå omkring de klareste ting, da jeg nogle gange kører en deconvole på blå for at få den ned i FWHM som resten.

Men stik mig en TSA-102 så slipper du for dem 😉 Jeg vil da gerne betale forsendelsen.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Og jeg deler gerne den i porten 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Lege mens jeg testede.' er lukket for nye svar.