Lavet raket – ville bevise at Jorden er flad

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Lavet raket – ville bevise at Jorden er flad

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 11 måneder siden af lindhard. This post has been viewed 852 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

… han kom hele 570 meter til værs og ble skadet i landingen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/mad-mike-skulle-til-verdensrommet-for-a-bevise-at-jorda-er-flat-endte-i-ambulanse/69649699

Nu går han i gang med at lave en ny raket … og dét blir vel det sidste vi ser af ham. Man får håbe at han kan give en besked fra oven før han styrter i døden, noget slikt som “NOOOO! I WAS WRONG! IT’S AN UPSIDE BOWL, NOT A FRISBEE!”

Upside bowl

Mvh,
      Bjørn

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Tak for info

Han er da kommet længere end de danske raketbyggere, men der er langt fra 570 meter til 110 km 🙂

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Sikke en koldebøtte – kunne han ikke have fået en plads i Elon Musk’s Tesla?

/Rudi B. Rasmussen

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Man hører i den videon Torben postede at teamet har skikkelig low tech – de må råbe til hinanden gjennem skroget før start … de har ikke engang radio kommunikation! LOL

Jeg er rimelig sikker på at Mad Mike og kona tar Bibelen bokstavligt også, og tror på kreationismeteorien. Ifølge dem der har forsket lidt på slike folk er de ofte svært religiøse …

Mvh,
            Bjørn

chris_h
            Deltager
              • Super Nova

Mange av dem tror heller ikke på tyngdekraften, men den fikk han nå da bekreftet! 😀

La oss gi dem nok surstoff til en tur/retur til månen basert på deres målinger (~4828 km unna), så er vi kvitt dem for godt!

Favoritt flattarden min er Delano:

https://www.youtube.com/user/DelanoTV/videos

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

Mange av dem tror heller ikke på tyngdekraften, men den fikk han nå da bekreftet! 😀

La oss gi dem nok surstoff til en tur/retur til månen basert på deres målinger (~4828 km unna), så er vi kvitt dem for godt!

Favoritt flattarden min er Delano:

https://www.youtube.com/user/DelanoTV/videos

Jeg mener nu, at beviset for den flade jord er her:

Ret overbevisende, må man stige….

mvh
                Lars

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Jeg regner med at du er ironisk, Lars. 🙂
                  Men i tilfællet du ikke er ironisk – Hvad er overbevisende der, Lars? Hvilke “beviser” sigter du til?

Det lille jeg klarede at se af den video (2 min og 40 sek) var ikke overbevisende, snarere tvert imod. Den begynder med påstander der er fejl – at vi ikke kan se Jordens krumning fra overfladen. Jeg er opvokset ved havet og har selv set Jordens krumning. Derefter går de ret på at anklage NASA for at lave falske billeder … Så de laver en konspirationsteori fra luft og ventebolder.

Disse folkene gør hvad slike folk alltid gør: de bruger fejl premisser, bygger videre på dem, og kommer derfor til fejl konklutioner.

Mvh,
                  Bjørn

lindhard
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Bjørn

Ja, det var ikke ment seriøst.

Mage til ævl og sludder skal man lede længe efter. Alt (hvad filmmagerne er uenige i) er konspiration og falskneri. Sjovest er inddragelsen af Hillary Clinton, som offentligt siger, at der nu er lavet revnet i glasloftet over os. “Der ER altså et glasloft, hør selv!!! ” utroligt, hvad folk kan få tiden til at gå med (herunder at se den film…)

mvh
                    Lars

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Lavet raket – ville bevise at Jorden er flad' er lukket for nye svar.