Lækkert astrotilbehør sælges.

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Lækkert astrotilbehør sælges.

• Dette emne har 4 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 13 år, 9 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 843 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Hej.

Nu har den efterhånden stået på andre opgraderinger så længe, at jeg bliver nødt til at rydde lidt op i det, jeg ikke bruger så meget længere – også for at jeg kan få råd til de andre ting.

1. Lækkert Berlebach stativ med Gemini AZ montering. Som det også er nævnt i anden tråd fra astrotur til Essen, er dette træstativ alustativer langt overlegent, hvad stabilitet angår. Vil også kunne virke som stabil tranportabel platform til EQ monteringerne vha. en adapterplade. Iøvrigt kan geminihovedet udstyres med motorer.

2. Baaders field flattener Flat 2 med adapter. Dette er den ultimative flattener til de fleste refraktorer. Pin point stjerner helt ud i hjørnerne. Har selv brugt den på Equinox 80 og Ind 70 med super resultat.

3. Williams Binoviewer incl. 2 stk. WO 20mm. okularer og 1,6 frontlinse. Vel nok den bedste binoviewer til prisen.

Sælges for:

Gemini mount med Berlebach stativ kr. 1200,- (Nypris 2799,-)
      Baader Flat 2…………………kr. 1000,- (Nypris 1995,-)
      Williams Binoviewer……………kr. 900,- (Nypris 1699,-)

Alt er som nyt og fungerer perfekt.

Mvh.

2mas
      Deltager
        • Nova

uhhh, du frister med den gemini mount…

Må lige kigge på financerne 🙂 Så kan det være at jeg vender tilbage.

Anonym
          • Super Nova

Hej Thomas.

Du skal være velkommen, det er også en lækker mount og så ser den tilmed godt ud med sit træstativ. Jeg regner også med at Binovieren allerede er solgt!

Mvh.

Anonym
            • Super Nova

Hej.

Det går rimelig stærkt, idet både mounten og binovieweren er på vej til to købere. Så det eneste, der stadig er tilbage er T2 flatteren. Den er til gengæld også rigtig god, faktisk en af de bedste jeg endnu har selv har haft. Hemmeligheden iflg. Baader er at den er lavet som decideret flattener uden at reducere. Og så har den en stor backfokus på hele 113 mm. så der er plads til både filterhjul mm.

Husk på at det er nu jeg har den billigt til salg – til efteråret er der 30 som står og mangler sådan en.

Mvh.

Anonym
              • Super Nova

Frank Larsen er netop blevet ejer af den fine Flat 2, så hermed meldes alt udsolgt!

Mvh.
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Lækkert astrotilbehør sælges.' er lukket for nye svar.