Kvalitetsstyring:

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Kvalitetsstyring:

• Dette emne har 24 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mhansen. This post has been viewed 705 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Jeg syntes at det er bekymrende hvis det er kun en person der skal definere hvordan forhandlerne skal evalueres. Og specielt hvis det er på baggrund af en tabt skrue eller en dårlig dag.
      Hvis der skal laves statestik på noget her, så er min kærreste meget kompetent på det område, og er ikke bleg for at komme med sønderlemmende kritik ang. ting hun ved noget om.Ouch
      Men man kunne jo osse spørge om hun vil hjælpe…..Wink
      Og hvis man skulle være lidt retfærdig, så burde der osse være plads til, at os der har handlet for mange penge og i længere tid, at vi osse kunne komme til orde i sådan en undersøgelse. Og hvis ikke, så har det vist lange udsigter, når man tager i betragtning hvor stort grundlaget skal være for at lave troværdigt statestik.
      Mvh.Tommy

mortenb
      Deltager
        • Super Giant

Hej Tommy. LEVERING & SERVICE er med vilje lavet fremadrettet, enkelt og ukompliceret. Det er nemt lige at lave en kort beskrivelse og tager ikke lang tid. Finder man så efter en tid et mønster kan man jo begynde at lave decideret statistik. Men lige nu .. lad os komme igang. Og det BØR være fremadrettet så alle får en chance, fra NU AF ! Og du har formodentlig ikke købt din sidste “forhandler” dims endnu Tongue

Jeg håber så mange så muligt vil bruge rubrikken, til vor alles bedste.

Og Nightsky kunne måske starte med et positivt indslag, som der forhåbentlig bliver rigtig mange af ?

Iøvrigt har min kone spurgt, hvor man kan købe den 100 % perfekte, der står ovre til venstre …. LOL

MortenB2009-01-30 22:08:22

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Nightsky wrote: Hej Rigo

Jeg bliver mere og mere glad for dig. Klar besked er altid et “must” ved en handel, også selv om man skal kontakte kunden for at give dårlige nyheder.

Det ender med at jeg kommer forbi og handler noget moderne ungt tøj til mig selvHug

Ordet Kina dukker tit op. Måske er der nogle der bliver sure, men min holdning er helt klar. Produceret i Kina og du kan ikke forvente ensartet kvalitet, på specialprodukter som astro udstyr.

Hvis firmaet jeg arbejder ved ikke havde en større afdeling i fjernøsten til kvalitets kontrol, så tror jeg ikke vi var blevet så store. Hvert år tager vi omkring 12.000 stk 40″ High Cube containere hjem derude fra, så jeg ved hvad jeg taler om.

hehe Lars, ja du er velkommen. Big%20smile

Kina ting kan være ok, men ofte i sådan noget produktion/handler bliver der sat en TARGET PRICE og den kan være for lav til at der kommer noget rigtig godt ud af det.

En god ting hvis man vil handle kram, er mange gange eks. vis der hvor Lars lige har købt den 18″, er at det er producenten selv der er kontrolandt, og som sætter en ære i det er iorden, og gemmen tænkt. Det behøver man hvis engang at se det life for, men fotos er nok. At det ikke er kina masseproduktion.

Et andet problem for Dansker, er nok også at vi forventer at ting er beder, da vi faktisk betaler en noget højer pris end eks. amerikaner gør. og det gælder mange ting, lige fra biler, astro udstyr, tøj/sko m.m. at vi forventer det det er beder end det faktisk rent koster i virkeligheden verden. Og så ville en ikke Dansker, tænke nåa ja det var jo helle ikke så dyrt, så skal det ikke holde evige eller være perfekt.

Man kunne tag eks. en ny bil til 750.000 kr i DK. tjjaa i Tyskland max 250.000 og hvad forventer man så som Tysker eller Dansker, er det 100% kram eller hva’ til den pris… og i USA er det endnu være med den følse af “hvad har jeg lige købet af værdi her”

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Morten 🙂 Du får ikke noget til at stille sig op sådan tror jeg.

Tag heller en ærlige snak om hvad der kan gøres beder, eller gerne ville se ske. Det andet der at skrive konkrete negative indlæg kommer der sku ikke mange af hehe med minder man er godt pist pt… hehe

spatzek
            Deltager
              • Super Giant

Hejsa!

Tillykke til midtjyske for den nye “lille” kikkert. David Kriege laver kun kvalitet. Kompromier findes ikke. De få tests jeg har set af Obsession kikkerterne der ikke fik topkarakterer skyldes primært observatører, der ikke havde forstået hvad det var for et “dyr” de havde med at gøre.

Hvor mange Obsessioner findes der egentlig i dansk ejerskab? Jeg kender 5 stks. i KAFs medlemskreds (med KAFs egen 20″ købt af mig i midten af 90erne).

Min kone har lige købt lidt smådimser hos forskellige forhandlere i Danmark. Og det er gået ganske fint. Man skal lige huske på, at flere af forhandlerne ikke har deres firma som hovedindtægt, men blot supplerer indtægten fra en primær beskæftigelse. Er man så samtidig ramt af alm. travlhed, så kan tingene komme lidt forsinket osv. I mine mange år i branchen har jeg oplevet og hørt alle mulige fantastiske historier. Jeg kan tilbyde at komme og underholde til julefrokoster, jubilæer, til svigermors begravelse, til fandens fødselsdag. I vil synes, at det kan ikke være rigtigt. Men nej – I kan overhovedet ikke forestille jer, hvilke uheldige køb amatørastronomer kan komme ud for. Og det er slemt – virkeligt slemt, men ganske underholdene.

rigo
              Deltager
                • Super Nova

nå ja! (kan sku blive ved haha)

Det er at MEGET af det astro udstyr vi ser til salg = DET ER SLET ikke til astoFOTO brug, langt fra!, det er ihvertfald min opfattelse når jeg ser hvordan det er lavet. Eks. ser man tydlige at okularudtræk, div. monteringer, div linser, og LDXen m.m. er jo i bund og grund slet ikke designet med den hensigt at det er så præsit lavet, at det er perfekt til fotos med runde stjerner, påsat tunge cams, og påsat tung guidescope, og kant til kant godt, uden slør, farvefejl osv osv. Det er visulet instrumenter 80% af det som er til salg. At vi så kan til købe dimser så vi kan forbeder og túne dit og dat så det kan “næsten” blive godt, er rigtig nok. Men forvendt ikke mere end det er!… Men det ved man jo ikke som “begynder” men det ved jeg da i dag haha 🙂

http://www.rigorigo.dk2009-01-30 22:34:11

tommy.frank
                  • Super Giant

Morten- Jo, jeg har netop købt min sidste astro dims for de næste mange år(har lige startet på fuldtidstudie). Jeg har lige præcis det jeg skal bruge, takket være god rådgivning fra Lyra og AstroQcam. Jeg tror nok at jeg har fået det optimale for pengene, og har meget glæde af det jeg har anskaffet.
                  Ved at undersøge de handler der HAR fundet sted, så kan man få et mere ærligt billed. For mig at se, så vil du bare have forhandlerne til at rette ind efter dine normer og ikke et overblik over hvordan de virkelig er.
                  Og ang. evaluering af forhandlerne, så kik lige ind på AstroQcam´s hjemmeside. Der ligger en besked til alle kunderne fra Henrik.
                  Mvh. Tommy.

henrik
                  Deltager
                    • Nova

Hej lars

Det er godt nok en flot kikkert du gar fået.

Det er kram sådan en. 18″ ikke?

Den er jeg spændt på at hør eom; Jeg er sikker på jeg nok skal høre om det fra Roy hvis han får et kig i den :O)

Rigo: “..ud af indpakning og et hurtigt kik over det hele”

Sådan inspicerer man bare ikke kikkerter som omfatter 50-200 dele, med skruer osv.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Henrik wrote: Hej lars

Det er godt nok en flot kikkert du gar fået.
                      Det er kram sådan en. 18″ ikke?
                      Den er jeg spændt på at hør eom; Jeg er sikker på jeg nok skal høre om det fra Roy hvis han får et kig i den :O)

Rigo: “..ud af indpakning og et hurtigt kik over det hele”
                      Sådan inspicerer man bare ikke kikkerter som omfatter 50-200 dele, med skruer osv.

I know!,,, nu var det også en lille adapter ham Morten snakker om, og lidt lak fejl var det ikke

mhansen
                      Deltager
                        • Nova

Jeg synes også lige der skal være plads til at skrive nogle gode historier herinde. Fordi jeg har da kun oplevet forbandet god service fra Lyra.

De varer jeg har modtaget har været i top stand og stort set været leveret til tiden, hver gang. Og de gange der har været lidt knas med leveringen, eller andre små-problemer hen af vejen, så jeg har haft Henrik så mange gange i røret og fået så mange beskeder på min svarer, at jeg skulle tro at han ikke lavede andet på kontoret.

Jeg skal så lige sige, at i min tid i Sonofon, som nu ville have talt det 7 år, har oplevet mange forskellige ting. Det kan altså desværre bare lade sig gøre, at to personer kommer ind på samme tid og køber den samme telefon. Hvor den ene person oplever at telefonen bare virker fra starten og er problemfri, så oplever den anden utallige fejl ved telefonen.

Og begge kasser er altså plomberet og helt ens. Og dette kan jo være temmelig svært at kontrollere sig ud af.

Håber i kan følge mig.

MHansen2009-02-04 15:50:01

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Kvalitetsstyring:' er lukket for nye svar.